vikingkylling Skrevet 3. januar 2009 Del Skrevet 3. januar 2009 (endret) Har lenge tenkt å kjøpe el-gitar da jeg er lei av å bare klimpre på en akkustisk gitar og lette på hjemmesidene til Gitarhuset Norge AS. De har mange pakker der man får med alt, og jeg bestemte meg for denne pakken: The Jack (black): http://www.gitarhuset.no/ProductPage.aspx?PID=1390 Noen som vet om det var et bra kjøp? Har som sagt allerede bestilt den, men vil gjerne vite litt mer om den av nysgjerrighet. Har bare så vidt rørt en el-gitar før, og aldri spilt med forsterker og alt det der. Kunne nok trengt noen tips, men kommer til å holde øye med dette av forumet. Edit: Er jo interessert i lydkvaliteten, selvsagt, men den ser tøff ut. Det er det viktigste. Endret 3. januar 2009 av thecrow77 Lenke til kommentar
HaterDiskus Skrevet 3. januar 2009 Del Skrevet 3. januar 2009 Prisen, det at det er en Morgan, og det at det er en pakke er alle detaljer som gjør at jeg ville styrt unna. Men sikkert helt greit som førstegangsgitar. Og selvfølgelig ser den fet ut; det er jo en SG-kopi. Lenke til kommentar
vikingkylling Skrevet 3. januar 2009 Forfatter Del Skrevet 3. januar 2009 Hvorfor er det så ille at det er en pakke? Jeg har ikke noe av utstyret fra før, så tenkt det er like greit å kjøpe alt på en gang? Lenke til kommentar
fredrune Skrevet 3. januar 2009 Del Skrevet 3. januar 2009 Hvorfor er det så ille at det er en pakke? Jeg har ikke noe av utstyret fra før, så tenkt det er like greit å kjøpe alt på en gang? Behøver ikke være katta i sekken selv om det er en pakke. Men, man må ikke tro at man får en flott gitar m/forsterker for prisen. Så forventningene burde stå litt til prisen her. Ofte kan de være harde å spille på, og mikrofonene er garantert ikke gode. Avgir sikkert støy osv. Men, hvor flink er man? hva er kriteriene? For deg kan dette være en kanon gitar i 1 år! For andre vil det være noe tull.. Man må se sin egen stige, og behov Sikkert morsom en stund denne pakken. Kjøpte selv en Eros el gitar for 15-20 år siden, og koblet den til stereoanlegget. Synes det var tøfft.. Ville naturligvis ikke kjøpt den idag.. så man får en naturlig kurve mener jeg. Lurt å begynne billig å se hvordan interesse og utvikling kommer... Lenke til kommentar
CastorFiber Skrevet 3. januar 2009 Del Skrevet 3. januar 2009 (endret) "Alle" vet jo at "gitarpakker er noe drit", men veldig få kan forklare hvorfor.. Dette tror jeg er et helt greit kjøp, hvis det er slik at du trenger alt i pakken. Gitaren er en velprøvd konstruksjon, for å si det slik, og har fast stol, noen som sørger for at den er lett å stemme og holde i stand. Tilbehøret ser også ut til å være av grei kvalitet, du får med en nyttig elektronisk tuner i stedet for en stemmefløyte, for eksempel. Forsterkeren kjenner jeg ikke til, men den låter sikkert kurant. Jeg pleier å anbefale en Roland Cube som "gutteromsforsterker", rett og slett fordi jeg kjenner den serien, og de låter bra. Det som jeg kanskje hadde gjort i stedet for, er å oppsøke en lokal musikkhandler, og kikke på gitarpakker der. Det har tre fordeler: -Butikken overlever, og du har et sted å handle strenger og andre småting. -Du kan be om at de setter opp gitaren skikkelig, noe som svært ofte løfter spilleopplevelsen på billige gitarer voldsomt. alle andre rimelige gitarer er denne gitaren bare "kastet sammen" på fabrikken, det er ikke brukt tid på justering av den. Den blir mye bedre å spille på. -Det er lettere å få ting reparert hvis noe skulle gå i stykker. Det er dyrere å drive en butikk enn et internettutsalg. De få hundrelappene du kanskje taper på å handle i butikken, tjener du fort inn igjen den gangen du trenger hjelp med utstyret. Endret 3. januar 2009 av CastorFiber Lenke til kommentar
HaterDiskus Skrevet 3. januar 2009 Del Skrevet 3. januar 2009 Det jeg stusser over er at trådstarter tydeligvis kan å spille gitar (han sier han er lei av å spille på den akustiske), men fortsatt velger å gå for en billigløsning. Min første el. kostet 7500 kroner. Jeg hadde også øvd meg opp på en akustisk. Lenke til kommentar
GuitarBoy Skrevet 3. januar 2009 Del Skrevet 3. januar 2009 (endret) Jeg ville heller gått for en Epiphone SG hvis jeg va deg, den har nok bedre lyd enn en Morgan... Har en Epiphone SG selv og er kjempefornøyd med den. Endret 3. januar 2009 av GuitarBoy Lenke til kommentar
ALiG-PK47 Skrevet 3. januar 2009 Del Skrevet 3. januar 2009 spør du meg er det et godt kjøp for en nybegynner Lenke til kommentar
HaterDiskus Skrevet 4. januar 2009 Del Skrevet 4. januar 2009 Støtter Epiphone (som er lillebroren til Gibson). ALiG-PK47: Men er han en nybegynner da? Han sier jo at han spiller. Lenke til kommentar
vikingkylling Skrevet 4. januar 2009 Forfatter Del Skrevet 4. januar 2009 (endret) Jeg har spilt akkustisk gitar en stund, men det begynner å bli ganske lenge siden. Dette er den første el-gitaren min. Grunnen til hvorfor jeg gikk for en pakke er fordi jeg trengte alt i pakken og fant det like greit å få alt på en gang. Lydkvaliteten og pris er selvsagt viktig, men akkurat nå er det viktigere for meg å faktisk lære å spille enn at det høres perfekt ut. Prisen er litt viktig, men vil heller ha en pen gitar som høres litt dårligere ut enn en stygg gitar som høres svært bra ut når jeg begynner å bli flink om noen år. Jeg spiller kun alene, og kun som hobby. Takk for tips, uansett. Om jeg blir flink nok til at gitaren og forsterkeren holder meg tilbake skal jeg nok være mer nøye neste gang og kjøpe en så bra gitar som mulig. Endret 4. januar 2009 av thecrow77 Lenke til kommentar
victoryseieren Skrevet 4. januar 2009 Del Skrevet 4. januar 2009 Nå ville jeg ha lagt mer vekt på hvordan gitaren er å spille enn hvordan den høres ut. Men siden du allerede har spillt gitar ser jeg ingen grunn til å spare hvis man ikke er på et veldig trangt budsjett. Om den akustiske var god å spille på, vil du fort merke om el-gitaren du kjøper er dårlig å spille på, og da vil jo det ødelegge spille gleden. Best og avansere oppover enn nedover. Lenke til kommentar
Bruker-111299 Skrevet 4. januar 2009 Del Skrevet 4. januar 2009 Kjøp heller denne og napp av plekterbrettet. http://www.gitarhuset.no/ProductPage.aspx?PID=487 Lenke til kommentar
HaterDiskus Skrevet 4. januar 2009 Del Skrevet 4. januar 2009 Støtter som sagt Epiphone (hvis pengene ikke strekker til), men nå var det vel en SG han ville ha, og ikke en Les Paul? Lenke til kommentar
Bruker-111299 Skrevet 4. januar 2009 Del Skrevet 4. januar 2009 Sier bare at LP'en er generelt bedre etter min mening. Lenke til kommentar
HaterDiskus Skrevet 4. januar 2009 Del Skrevet 4. januar 2009 Det er jeg enig i, men trådstarter sier jo at utseende er viktigst. Og liker han utseende på SG-en så må vel den duge? Lenke til kommentar
Marius Fjeld Skrevet 4. januar 2009 Del Skrevet 4. januar 2009 (endret) SG-310/400 Men helt seriøst, hvis du har en god gitar, blir du mye mer inspirert til å spille enn hvis du har en dårlig gitar. Jeg sier ikke nødvendigvis at den gitaren du ser på er dårlig, men jeg ville selv gått for en Epiphone. Endret 4. januar 2009 av Bollehamster Lenke til kommentar
vikingkylling Skrevet 4. januar 2009 Forfatter Del Skrevet 4. januar 2009 Kjøp heller denne og napp av plekterbrettet. http://www.gitarhuset.no/ProductPage.aspx?PID=487 Det er sikkert en bra gitar, men jeg synes den ser for kjedelig ut. Lenke til kommentar
HaterDiskus Skrevet 4. januar 2009 Del Skrevet 4. januar 2009 Selv så liker jeg Les Paul best, men er enig i at SG er hakket mer hardcore. Lenke til kommentar
Mikkel™ Skrevet 19. januar 2009 Del Skrevet 19. januar 2009 Kjøpte meg en Epiphone SG400 som starter gitar jeg. Den er god å spille på og er grei i bruk. Tipper på at The Jack gitaren er ganske lik og. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå