Gå til innhold

Usb gitar eller ekte vare?

Anon25

Anbefalte innlegg

Jeg har spilt en del akustisk gitar, og jeg har tenkt en del på å invistere i en el gitar.

Jeg kom over noe som heter usb gitar er dette noe bra? (noen som har erfaringer?)

Derfor lurer jeg på, om jeg bør gå for en usb gitar eller en gitar med forsterker osv.

Valget vipper mer over på usb gitar i og med at jeg slipper å punge ut mye peng på forsterker.

Hva synes dere?

Takk for svar ;)

Endret av KenBoy
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Sikkert mange som kjøper en usb gitar, den eneste forkjellen mellom en vanlig og denne usb'n er jo at du kan koble inn gitaren via usb'n istedenfor line-in. Sånn jeg ser det er dette helt unødvendig, da programvaren som følger med sikkert ikke er av det beste slaget heller.

Drop usb'n, kjøpe deg en kabel med liten jack på den enne enden og stor på den andre, eller en overgang fra stor til liten/liten til stor, hvis du skal spille gjennom data'n. Så kjøper du ReValver eller GuitarRig. Koster kanskje en smule mer, men verdt det.

Kost åsså på deg en litt dyrere gitar, ikke gå for det billigste, noe jeg har erfart ikke er så veldig lurt. Bare du dobler prisen øker sjansen drastiskt for at du faktisk kommer til å fortsette, og ikke setter gitaren i skapet på grunn av at den er forjævelig å spille på..

Lenke til kommentar

For moro skyld kjøpte jeg en USB gitar for et par år siden, en Behringer iAxe 393. Denne gitaren egner seg bedre som padleåre en gitar og jeg har derfor bundet fast en åregaffel på gitarhodet for å understreke nettopp dette.

Ellers er gitaren kronisk ustemt og lar seg ikke intonere da stolen tydlivis er plassert feil.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...