Gå til innhold

Gps på Htc Touch HD?

Anbefalte innlegg

Heisann!

Jeg fikk min første windows telefon nå for noen dager siden, lurer på en ting. Har lest litt rundt osv. der de sier at man må kjøpe gps program til telefonen? Er det ikke no gratis program rundt her? Hvor får man i såfall kjøpt dette programmet? Google Maps fungerer jo det å, men ikke uten internet.?

- Noen som har noe erfaringer om dette?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
La inn Tom Tom 7 på min Touch HD nå i dag, og er strålende fornøyd.

Orket ikke lete etter gratis varinter bare for å spare noen kroner.

-har du råd til en slik telefon, har du råd til programvaren ;-)

Hvor fikk du kjøpt TomTom 7? Denne er jo ikke til salgs så jeg regner med at du har skaffet den på samme måte som de aller fleste andre som bruker Windowsmobiler.. :p

XDA-developers.com burde du ta deg en tur innom. Der finner du nok gså TomTom 7. ;)

Lenke til kommentar

Hei.

Det må være et eller annet feil med min Touch HD. I Google Maps så kan man jo velge Satelite view, men det kommer ikke opp noen ting. Og det står hele tia Network unavailable oppe i hjørnet. Når jeg velger Use GPS så står det også hele tia oppe i hjørnet Network unavailable. Jeg kan koble meg til hjemmenettverket men da ser det ut til å fungere helt fint. Da står det i hjørnet 99 kb. gps active (2) og sånn. Det er da ikke det som er poenget med GPS? At man må være kobla til hjemmenettverket for at det skal funke? Kan noen som har fått det til hjelpe meg? :D

Lenke til kommentar

Nå veit jeg ikke helt om jeg forstå helt det du mente, men håper svaret oppklarer litt. Google Maps streamer kartdata fra en server, dermed trenger man internettilgang. "Satellite view" har ingenting med GPS'en å gjøre. Den viser bare et satellittbilde istedenfor opptegnede gater og områder. GPS-funksjonen til Google Maps gjør ikke annet enn å finne ut hvor man befinner seg, og dette vises med en blinkende blå sirkel på kartet. GPS mottak krever fri sikt til himmelen, dermed må man være ved et vindu eller utendørs, ellers vil ikke enheten oppdage noen satellitter.

Hvis det kun fungerer for deg med WLAN og ikke via GPRS/EDGE eller 3g kan det tyde på at det er noe feil i nettverksinstillingene dine.

Lenke til kommentar

-takk for svaret :D tenker på å kjøpe det:) bare å finne ut hvor:) er vel ikke på noen butikk? Elkjøp ect. ? Bare på nettet..?

Lenke til kommentar

-takk for svaret :D tenker på å kjøpe det:) bare å finne ut hvor:) er vel ikke på noen butikk? Elkjøp ect. ? Bare på nettet..?

TomTom 7 kan man ikke få kjøpt. Den versjonen folk bruker er en portet versjon som kom pre-installert på noen Diamond modeller. Denne versjonen finner man blant annet på XDA-developers.com - Mekka for Windows Mobile entusiaster.

Lenke til kommentar

Funker denne til Telefon gps? http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=32697...led#ProductTabs eller: http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=351816 ?

- Står at den funker til en god del HTC telefoner, men ikke til HD.

Er det sant eller? :)

Takk for svar^^

Endret av Terje_HTC
Lenke til kommentar
Koster det noe å bruke TomTom 7? Laster jeg ned data fra operatøren sånn som man må i Google Maps?

Nei, det koster ingenting. kartene ligger på minnekortet, så den streamer ikke kartdata fra en server slik Google Maps gjør.

Funker denne til Telefon gps? http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=32697...led#ProductTabs eller: http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=351816 ?

- Står at den funker til en god del HTC telefoner, men ikke til HD.

Er det sant eller? :)

Takk for svar^^

TomTom 6 fungerer ikke. Jeg er også litt skeptisk til den versjonen av Garmin du linker til der. Send heller en mail til de forskjellige og spør, eller ta en tur på xda-developers.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...