Gå til innhold

Spill PC. 8000-9000 kr. oppsett hjelp.

Anbefalte innlegg

Hei alle sammen!

Har nå bestemt meg for å kjøpe meg en ny pc!

Har et Budsjett på kr. 8000 ,- men hvis nødvendig kan jeg presses opp til MAKS kr. 9000 ,-

mitt oppsett er på kr. 9000 ,- , men det er fordi jeg ikke vil kutte ned på mer der. :p

Er ikke en serlig erfaren pc person, kan ikke mye om klokking og slikt, men hvis det er lurt har jeg venner som kan det godt.

det er noen få ting jeg trenger hjelp til oppsettet mitt, og vil gjerne ha svar på mitt oppsett + at jeg vil ha noen oppsett fra dere.. Jeg er bare interessert i oppsett fra http://www.komplett.no . Jeg trenger IKKE: Skjerm, tastatur, mus og annet tilbehør. Heller ikke Harddisk.

Skjermen min er en 32" LCD-TV som ikke støtter HDMI, men støtter DVI (hvit kontakt) & "den blå kontakten" Husker ikke hva den heter.:p

Spillene jeg skal spille er : Age Of Conan, Call of Duty 4, Call of duty; World at war, GTA IV, Command & Generals: Red alert 3 & Tibrium Wars, Mirrors Edge (Når det kommer ut den 16. Januar), Crysis & Crysis Warhead, og andre nye spill.

nr. 1 - Ser dette oppsettet bra ut ? http://www.komplett.no/k/shoplist.aspx?mod...AA-F014C770F959. Vil det takle de spillene jeg skrev ovenfor her på High settings ?

nr. 2 - Kan dere lage et oppsett til meg ? det skal være en bra pc som helst skal vare litt før jeg må bytte ut komponenter. Og må ALLER HELST takle spill på HØYEST mulig grafikk!

nr. 3 - Vil gjerne ha svar fortest mulig, og ikke glem at jeg er BARE interessert i lister fra komplett.no.

Hvis dere vil lage Handlelist på Komplett, så gjør dere slik :

Trykk Registrer(oppe på siden) -> lag bruker -> finn deler og trykk "kjøp" -> når du er ferdig, gå til "handlevogn"(oppe til høyre) -> Finn "ny handleliste" (nederst i "handleliste" og skriv inn navn -> trykk "lagre handleliste" -> så gå nederst og trykk "Del listen..." -> da kommer det opp en link på siden, kopier & paste inn her.

Håper på hjelsome svar og veiledninger.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Her har du et lite forslag:

http://www.komplett.no/k/shoplist.aspx?mod...2B-284EE7224D18

++ Du kan også legge til litt ekstra kjøling i pakken.

Eksempel; 2x Xigmatek XLF-1253 og 1x Cooler Master HyperTX2

Prisen vil da komme på passe nøyaktig 9000 kroner.

hmm.. Dette ser jo ut som et fantastisk oppsett! Er Kabinettet et veldig godt kjølende kabinett?? Ang. HD 4850x2 & HD 4870, vil bare være sikker på om 4850x2 er BEDRE.. Får ikke testet HDMI, men får den vell opp på 1920 x 1200?

Lenke til kommentar

Når det gjelder HD 4850x2 vs HD 4870, så er den både bedre og dårligere for å være helt ærlig. HD 4850x2 slår HD 4870 kortet ved høyere oppløsning som 1920x1200. Hvor stor ytelse det er snakk om varierer fra spill til spill, i BioShock for å runde opp til nærmeste runde tall vil du på 1920x1200 få 100fps med HD 4870 og 150fps med HD 4870. Mens på andre spill som Far Cry 2 er forskjellen mindre, 50fps på HD 4870 og 60fps på HD 4850x2.

NB: Tallene over er fiktive og er kun ment som pekepinn på ytelsesforskjellen

Om det skal neves et lite minus med kortet, så er det at dette kortet har litt støyende vifte. HD 4850x2 er dog på delt andreplass over de kraftigste skjermkortene på markedet. HD 4850x2 yter på lik linje med GTX 280 og er kun slått av HD 4870x2.

Lenke til kommentar
Når det gjelder HD 4850x2 vs HD 4870, så er den både bedre og dårligere for å være helt ærlig. HD 4850x2 slår HD 4870 kortet ved høyere oppløsning som 1920x1200. Hvor stor ytelse det er snakk om varierer fra spill til spill, i BioShock for å runde opp til nærmeste runde tall vil du på 1920x1200 få 100fps med HD 4870 og 150fps med HD 4870. Mens på andre spill som Far Cry 2 er forskjellen mindre, 50fps på HD 4870 og 60fps på HD 4850x2.

NB: Tallene over er fiktive og er kun ment som pekepinn på ytelsesforskjellen

Om det skal neves et lite minus med kortet, så er det at dette kortet har litt støyende vifte. HD 4850x2 er dog på delt andreplass over de kraftigste skjermkortene på markedet. HD 4850x2 yter på lik linje med GTX 280 og er kun slått av HD 4870x2.

"1920x1200 få 100fps med HD 4870 og 150fps med HD 4870." ?? hvem får du mest fps av ? :p

veldig rart at kortet er så billig når det faktisk er SÅ bra.. !

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...