Melisma Skrevet 3. januar 2009 Del Skrevet 3. januar 2009 Haha, merkelig spm synes noen kanskje, men jeg synes det gjør vondt å drikke brus med mye kullsyre i. F.eks en ny flaske med cola, ja det gjør vondt når jeg drikker det fordi kullsyra bruser så fælt. Har ikke hørt at andre opplever det samme, men kanskje noen her på forumet gjør det? Er bare nysgjerrig.. Jeg må riste på flaska for å riste ut det meste av kullsyra før jeg drikker brusen,, litt kullsyre funker faktisk, men helst uten noe som helst. Lenke til kommentar
Jethrotulling Skrevet 3. januar 2009 Del Skrevet 3. januar 2009 Joa. Det svir i halsen hvis jeg bunner en cola, men hvis jeg tar det helt med ro er det bare fresht. Lenke til kommentar
Melisma Skrevet 3. januar 2009 Forfatter Del Skrevet 3. januar 2009 (endret) Selvom jeg tar det rolig så gjør det vondt da også.. ikke sånn skrike av smerte vondt, men veldig ubehagelig vondt.. Tviler på at det er allergi egentlig, siden det bare gjør vondt når brusinga holder på.. merker ikke noe vondt etterpå Men er kanskje jeg som har mere sensitiv hals? Endret 3. januar 2009 av Melisma Lenke til kommentar
Mynotir Skrevet 3. januar 2009 Del Skrevet 3. januar 2009 Det har med vane å gjøre. De fleste husker ikke at de ble vant til det engang. Skummelt det. Tobakk er jo også litt ekkelt i starten, mye på samme måte. Lenke til kommentar
Melisma Skrevet 3. januar 2009 Forfatter Del Skrevet 3. januar 2009 Har drukket like mye brus som alle andre, men aldri hørt noen få vondt av kullsyra liksom men men Lenke til kommentar
vidor Skrevet 3. januar 2009 Del Skrevet 3. januar 2009 Hva skjer om du drikker f.eks appelsinjuice ? Lenke til kommentar
Melisma Skrevet 3. januar 2009 Forfatter Del Skrevet 3. januar 2009 (endret) Ikke noe spesielt egentlig! Får ikke noe vondt av juice. Endret 3. januar 2009 av Melisma Lenke til kommentar
Sapid Skrevet 3. januar 2009 Del Skrevet 3. januar 2009 Nei, jeg synes det er veldig sterkt også! Foretrekker å ta bus i glass og la den stå litt så litt av kullsyren forsvinner før jeg drikker :!: Lenke til kommentar
Jambimaster Skrevet 3. januar 2009 Del Skrevet 3. januar 2009 Jeg fikk ondt i halsen før av brusdrikking, men så bremsa jeg ned og drakk mindre brus. Nå kjenner jeg ingenting i halsen når jeg drikker. Så det kan ha noe med å gjøre hvor mye du drikker. Lenke til kommentar
Creowks Skrevet 3. januar 2009 Del Skrevet 3. januar 2009 Jeg pleier å få ganske så ondt i halsen når jeg åpner en iskald ny flaske med brus. Dette merkes best/mest med Pepsi Max (og Cola Zero); kullsyra er så sinnsykt sterk, og jeg ender opp med å stramme halsen min mens jeg lager de styggeste grimaser. Er sterke greier!!! Dette skjer bare når jeg åpner en helt ny flaske brus, og det er som oftest de to sukkerfrie colaene som er verst for meg. Lenke til kommentar
TCRW Skrevet 3. januar 2009 Del Skrevet 3. januar 2009 Jeg pleier aldri å få vondt i halsen uantsett hvor fort jeg drikker cola o.l. Men men, det varierer sikkert fra person til person. Lenke til kommentar
Fred7555 Skrevet 3. januar 2009 Del Skrevet 3. januar 2009 Selv klarer jeg ikke å drikke brus. Bare med en liten slurk, svir det i nese og hals. Ikke så gøy men, men det er nok fler som får vondt en deg Lenke til kommentar
TCRW Skrevet 3. januar 2009 Del Skrevet 3. januar 2009 Litt rart at de som står bak brusen ikke endrer på oppskriften slik at ikke halvparten av de som drikker får vondt i nese og hals...!? Lenke til kommentar
The North Sea Skrevet 3. januar 2009 Del Skrevet 3. januar 2009 Alergi? Neppe. Tror ikke man kan få alergi av kullsyre. Jeg får ikke vondt i halsen av å drikke brus, dette uansett typen brus. Lenke til kommentar
Akse Skrevet 3. januar 2009 Del Skrevet 3. januar 2009 Jupp, jeg får også vondt i halsen av å drikke brus. Lenke til kommentar
JensViking Skrevet 3. januar 2009 Del Skrevet 3. januar 2009 Tror ikke det er så uvanlig, føler det samme selv. Er nok helst nyåpnet brus som har blitt behandlet bra under transport :> Enkelte ganger kan det rive sykt, spesielt av Cola eller julebrus. Lenke til kommentar
Flimzes Skrevet 3. januar 2009 Del Skrevet 3. januar 2009 Jeg drikker aldri cola fordi jeg ikke får det ned pga kullsyre, ikke nødvendigvis så veldig vondt, men ubehagelig, og så går det ikke å svelge det. Fanta derimot går helt fint bare jeg ikke drikker det for fort. Lenke til kommentar
Jethrotulling Skrevet 3. januar 2009 Del Skrevet 3. januar 2009 Jeg drakk aldri brus før jeg ble 9 år gammel. Hatet brusingen i halsen. Jeg var likevel en stor fan av Farris. Tror det var mest fordi jeg ville være sær. Lenke til kommentar
Ståle Skrevet 3. januar 2009 Del Skrevet 3. januar 2009 Jeg har aldri tenkt tanken at det gjør vondt med kullsyre. Raringer Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå