Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Er det bare jeg som får vondt i halsen av kullsyre?

Melisma

Anbefalte innlegg

Haha, merkelig spm synes noen kanskje, men jeg synes det gjør vondt å drikke brus med mye kullsyre i. F.eks en ny flaske med cola, ja det gjør vondt når jeg drikker det fordi kullsyra bruser så fælt. Har ikke hørt at andre opplever det samme, men kanskje noen her på forumet gjør det? Er bare nysgjerrig..

Jeg må riste på flaska for å riste ut det meste av kullsyra før jeg drikker brusen,, litt kullsyre funker faktisk, men helst uten noe som helst.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Selvom jeg tar det rolig så gjør det vondt da også.. ikke sånn skrike av smerte vondt, men veldig ubehagelig vondt..

Tviler på at det er allergi egentlig, siden det bare gjør vondt når brusinga holder på.. merker ikke noe vondt etterpå :)

Men er kanskje jeg som har mere sensitiv hals?

Endret av Melisma
Lenke til kommentar

Jeg pleier å få ganske så ondt i halsen når jeg åpner en iskald ny flaske med brus. Dette merkes best/mest med Pepsi Max (og Cola Zero); kullsyra er så sinnsykt sterk, og jeg ender opp med å stramme halsen min mens jeg lager de styggeste grimaser. Er sterke greier!!!

Dette skjer bare når jeg åpner en helt ny flaske brus, og det er som oftest de to sukkerfrie colaene som er verst for meg.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...