Giallorossi Skrevet 3. januar 2009 Del Skrevet 3. januar 2009 (endret) Hehe, nei ikke hvis du skal kjøre Tri-Sli (Med mindre du velger et Hovedkort med mer enn 3 PCi-express slotter - Revolution), men du tjener garantert mer på å kjøpe et Kontrollkort og evt kjøre HD'ene i Raid. Endret 3. januar 2009 av Giallorossi Lenke til kommentar
Fiske Skrevet 3. januar 2009 Forfatter Del Skrevet 3. januar 2009 Da vurderer jeg å gå for 2x 4870 i stedet, hvor kraftig strømforsyning trenger jeg for det? holder 750watt? Lenke til kommentar
Fiske Skrevet 3. januar 2009 Forfatter Del Skrevet 3. januar 2009 (endret) Da vurderer jeg å gå for 2x 4870 i stedet, hvor kraftig strømforsyning trenger jeg for det? holder 750watt? Går nok heller for 4870x2 alikevel. (Vil bli dyrere med en 4870 1gb i crossfire løsning) Nedgraderte prosessor til q8200, byttet ut ram. Lagt til 3 120mm chassi vifter, og en cpu vifte. Er det noe mer jeg trenger/bør ha? edit: Kan jeg nedgradere til en annen PSU? Trenger jeg 750 watt? Eller kan jeg ta 600/650w? Endret 3. januar 2009 av Fiske Lenke til kommentar
Giallorossi Skrevet 3. januar 2009 Del Skrevet 3. januar 2009 Så absolutt, men det er ikke nevneverdig billigere. Lenke til kommentar
Ed Hunter Skrevet 4. januar 2009 Del Skrevet 4. januar 2009 Ville gått for 750W personlig, tenker du på overklokking? Lenke til kommentar
ntls Skrevet 4. januar 2009 Del Skrevet 4. januar 2009 Jeg har nå lest at det er veldig få spill som utnytter 4 kjerner. Som regel er det kun 2 som brukes effektivt. Spill som utnytter 4 kjerner gjør ikke det noe spesielt bra pga av dårlig optimalisering eller noe... Jeg tror jeg leste det for et år siden. Jeg kan ikke noe mer detaljer rundt dette, men kanskje noe man kan grave litt rundt for å bekrefte/avkrefte dette? Hvis det stemmer, så kan du jo vurdere en 2 kjerners cpu med høyere GHz. Lenke til kommentar
Giallorossi Skrevet 4. januar 2009 Del Skrevet 4. januar 2009 Det er helt sant, de færreste spillene utnytter de to siste kjernene, selvsagt finnes det spill som også nyttiggjør kjernene (GTA blant annet). Men stort sett så vil en gamer ha større nytte for høyere klokkhastighet enn 2 ekstra kjerner. Dog Programerere som driver mye med Photoshop og lignende så anbefales en Quad Core. Lenke til kommentar
AIDSface Skrevet 4. januar 2009 Del Skrevet 4. januar 2009 Kjøp et 4GB sett ikke 2 stk. 2 GB sett.Kjøp SATA brenner Tror ikke jeg ville brukt 5000 kr på et skjermkort. Ville heller satset på et 260GTX Core 216 eller et ATi 4870. eller bestille kortet et sted som det koster rett under 4000.. Lenke til kommentar
Androish Skrevet 4. januar 2009 Del Skrevet 4. januar 2009 (endret) Jeg vill anbefale å bruke www.prisguide.no som handlevogn. her er din handlevogn på komplett lagt inn på prisguide.no eneste forandring er et litt annet skjermkort. uansett sparer du fort 2000 kr ved å gå for en nettbutikk. I ditt tilfelle med den handlevognen du har per dags dato er det datakjeden. Jeg har ikke sett noe videre på komponentene du har valgt. Jeg bare anbefaler at du burde sammenligne pris før du kjøper. Endret 4. januar 2009 av Androish Lenke til kommentar
Fiske Skrevet 4. januar 2009 Forfatter Del Skrevet 4. januar 2009 Blir nok litt overklokking ja, skal kjøre quad coren på 3ghz tenkte jeg. Bør jeg ha ekstra cpu kjøling da? Lenke til kommentar
Supreme P. Skrevet 4. januar 2009 Del Skrevet 4. januar 2009 Ja, smart å ha ekstra cpu kjøling anbefaler Noctua U12p som vanlig cool n quiet Lenke til kommentar
Giallorossi Skrevet 4. januar 2009 Del Skrevet 4. januar 2009 Gå for Design (Og verdens beste luftkjøler), og da er True (Thermalright Ultra 120 Extreme) Black det beste alternativet. Men det koster, 600 Kr pluss Vifte (Nexus 1200 Omd er å anbefale) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå