Keiseren av Grønland Skrevet 2. januar 2009 Del Skrevet 2. januar 2009 Jeg trykker R2 hele tiden men ingen hører meg. Jeg er så lei av stemmefunksjonen på PS3, den SUGER. De får det rett og slett ikke til. Alle spillene jeg har med stemmefunksjon, fungerer det bare å snakke én ut av ti ganger. Alt er konfigurert riktig osv, det skjer bare ikke noe. Er det andre med lignende problem her? Lenke til kommentar
Crumpler Skrevet 2. januar 2009 Del Skrevet 2. januar 2009 Pussig, det virker 100 % på alle spill jeg har Lenke til kommentar
akinesia Skrevet 3. januar 2009 Del Skrevet 3. januar 2009 Har vel fjerna muligheten til å bruke mic overalt nå. går vel kun ann i leiligeta di Lenke til kommentar
Keiseren av Grønland Skrevet 3. januar 2009 Forfatter Del Skrevet 3. januar 2009 Pussig, det virker 100 % på alle spill jeg har Du, det tror jeg ikke noe på, med mindre du kan fortelle meg hvilke spill det er snakk om. Ellers så har Sony betalt deg for å si det. Det er et velkjent fenomen at voicechat suger på PS3. Alle jeg spiller mot som bruker det sier de har vært heldige når stemmen dems har kommet gjennom til andre spillere. Jeg har spilt Motorstorm, Warhawk, Tekken DR, Metal Gear Solid Online, Unreal Tournament 3. Alle støtter voicechat, og jeg har fått det til flere ganger, men selve funksjonen er så ustabil at det er umulig å ha en hel samtale. Før du vet ordet av det så er det ingen som hører deg av en eller annen grunn. Og så er alt helt stille, før på slutten av runden, så hører du plutselig tonnevis med statisk støy og fordreide stemmer som spilles av på to sekunder. Annet enn hvor ustabilt systemet er, så er kvaliteten på stemmen i seg selv et problem. Jeg har hatt to headsets og det har ingenting med dem å gjøre. Voicechat på PS3 bruker såpass lav bitrate at du må skrike med mindre stemmen bare høres ut som groms. På Xbox 360 er det mye høyere bitrate, og de har et spesielt filter som gjør stemmen til folk mye skarpere. Til og med stemmefunksjonen i Counter Strike både høres og fungerer bedre enn PS3 sin. Og denne er flere år eldre enn PS3 er. Det er skammelig at Sony ikke har klart å lage noe bedre enn den møkka de har slengt sammen for folk til å prate med. Selv sitter jeg med 20mbit linje, og Jabra bt125-headset, det som faktisk fulgte med Warhawk. Lenke til kommentar
UrgeLoL Skrevet 3. januar 2009 Del Skrevet 3. januar 2009 (endret) Du får tro akkurat hva du vil, men den fungerer fint her også. I spill som COD4, GTAIV, BF, Direkte i xmb og warhawk. I home har de vel gjort det slik at du kun kan bruke mic i privatchats(ringe opp venn) og i private areas. Lydkvalitet kan kanskje variere fra headsett til headsett. Men sonys nye headsett som støtter HQ er det super lyd i, Endret 3. januar 2009 av UrgeLoL Lenke til kommentar
Erijk Skrevet 3. januar 2009 Del Skrevet 3. januar 2009 (endret) Imponerende. "funker det ikke hos meg, så funker det ikke hos deg heller" Funker glitrende her også. Endret 3. januar 2009 av Erik :-) Lenke til kommentar
Keiseren av Grønland Skrevet 3. januar 2009 Forfatter Del Skrevet 3. januar 2009 Så har dere to fått til å snakke i Home? Det skal være mulig. Det står ingenting om begrensninger til telefon eller leiligheten i bruksanvisningen. Du skal trykke på R2, og da skal alle som er nærme deg høre hva du sier. Lenke til kommentar
UrgeLoL Skrevet 3. januar 2009 Del Skrevet 3. januar 2009 PlayStation Home update 1.05 is scheduled to be released on December 22. With this new update, users will be able to use the voice chat within their personal space and clubhouses to communicate and share with friends online. By clicking on their PlayStation Home icon on the PlayStation Network column of XMB, users will be able to update PlayStation Home to 1.05. Users who are online with PlayStation Home will need to log-off and click on PlayStation Home icon. Kilde Lenke til kommentar
Fenixen Skrevet 3. januar 2009 Del Skrevet 3. januar 2009 Så har dere to fått til å snakke i Home? Det skal være mulig. Det står ingenting om begrensninger til telefon eller leiligheten i bruksanvisningen. Du skal trykke på R2, og da skal alle som er nærme deg høre hva du sier. Jeg vil og tro at det står i manualen at dette er et online-spill som forandrer seg fortløpende. Den funksjonen du snakker om fungerte utmerket de første dagene, jeg hadde lange samtaler med flere her fra Gamer.no forumet med mitt offisielle ps3 headset fra sony. Men som urgelol sier er det lagt inn begrensinger nå. Lenke til kommentar
Keiseren av Grønland Skrevet 3. januar 2009 Forfatter Del Skrevet 3. januar 2009 The 1.05 patch adds Web VoIP back into Home, with one caveat: Users will be able to use the voice chat only within their personal space and clubhouses rather than throughout the site — a move that seems geared to keep a handle on chat traffic. Ah helvete så teit og typisk Sony. Dette har de jo ikke oppdatert i hjelpe-manualen sin, hvis dere trykker start og går til hjelp for kommunikasjon. Med andre ord, de eneste du kan snakke med i Home er de du har på vennelisten din. Du kan ikke invitere tilfeldige mennesker hjem til leiligheten sin. Og hva er da vitsen med å stå å snakke i Home hvis du like så godt kunne gjort det med chatroom isteden. Det var jo halve moroa av det som fristet, å kunne gå å _snakke_ med fremmede. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå