apelars Skrevet 10. april 2003 Del Skrevet 10. april 2003 Jeg sliter med å få lagt inn Windows på maskinen min. HAr prøvd 98, ME, 2000 og XP. 98 og ME stopper allerede når oppstartsdisketten(e) skal legge inn CD-rom driveren. Henger seg der... Win2k klarer å legge inn cd driveren, men når den har lagt inn alle de nødvendige filene, så stopper den der "den hvite stripa" blåser bortover skjermen og en kan trykke F8 for å starte opp avansert (eller noe). Da står det at fila ntoskrnl.(et eller annet) er skadet og må reinstalleres. Har prøvd dette, men det skjer akkurat det samme hver gang. Har prøvd CD-en på andre maskiner og der funker den. Er littegranne lei av å sitte på en gammel laptop hele tiden, og vil gjerne ha hjelp til å få igang maskinen min! Lenke til kommentar
osse-mon waits for alice Skrevet 10. april 2003 Del Skrevet 10. april 2003 Pell ut alle komponenter du ikke trenger før du installerer, slik at du bare har skjermkort, hdd og CD/DVD Prøv så ett og ett komponent for å finne feilkilden Lenke til kommentar
apelars Skrevet 10. april 2003 Forfatter Del Skrevet 10. april 2003 Du tror altså at det er et hw problem? hmm Kan prøve det... Lenke til kommentar
apelars Skrevet 11. april 2003 Forfatter Del Skrevet 11. april 2003 Det hjalp ikke å bare sitte igjen med HK, skjermkort, diskettstasjon, dvd-rom og hdd... Noen andre ideer? Lenke til kommentar
ZoRaC Skrevet 11. april 2003 Del Skrevet 11. april 2003 Prøv en annen HD... kan virke som det er noe feil i MBR eller noe... eventuelt prøv en fdisk /mbr og en grundig scandisk... Lenke til kommentar
apelars Skrevet 11. april 2003 Forfatter Del Skrevet 11. april 2003 Da prøver vi det Lenke til kommentar
Solaris Skrevet 11. april 2003 Del Skrevet 11. april 2003 Hvorfor ikke boote på Windows CD`en. Diskett er avleggs og tregt! Mulig du lykkes da.. 8) Lenke til kommentar
iron_knuckle Skrevet 11. april 2003 Del Skrevet 11. april 2003 Det hjalp ikke å bare sitte igjen med HK, skjermkort, diskettstasjon, dvd-rom og hdd... Noen andre ideer? Kanskje det hjelper og sette inn minne . det går i hvertfall ikke uten. Lenke til kommentar
apelars Skrevet 14. april 2003 Forfatter Del Skrevet 14. april 2003 Kanskje det hjelper og sette inn minne . det går i hvertfall ikke uten. Har minne i maskinen også da... Har bootet fra cd, klarer å installere, men får feilmeldingen om ntoskrnl.exe da også... Funket heller ikke å ta en fdisk /mbr og en grundig scandisk, med overflatesjekk... Men det må jo være en sammenheng med win2k problemene og problemene jeg har når jeg skal installere '98 eller ME... Får jo ikke "startet maskinen med støtte for cd-rom"... Eller? Lenke til kommentar
Kjetil Lura Skrevet 14. april 2003 Del Skrevet 14. april 2003 Du kan jo slette partisjonen. Kan være noe galt med disken også? Noen linker du kan lese http://www.experts-exchange.com/Operating_...Q_20514988.html http://www.windows.no/win_ntoskr.php Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå