Gjest Guest_Dude_* Skrevet 2. januar 2009 Del Skrevet 2. januar 2009 Hei. Har et lite problem angående sceneskrekk. Når jeg feks skal framføre noe spessielt engelsk av en eller annen grunn(Har god engelsk så det er ikke problemet) så begynner jeg å stamme og sliter med å puste mens jeg prater. Alt ellers sosialt sett går bra har masse venner osv. Noen tips? Vet jo at feks skuespillere og sånt har lært visse teknikker for sånt. Uansett, alle tips tas godt imot. Takker for hjelp Lenke til kommentar
proooo Skrevet 2. januar 2009 Del Skrevet 2. januar 2009 (endret) Hei. Har et lite problem angående sceneskrekk. Når jeg feks skal framføre noe spessielt engelsk av en eller annen grunn(Har god engelsk så det er ikke problemet) så begynner jeg å stamme og sliter med å puste mens jeg prater. Alt ellers sosialt sett går bra har masse venner osv.Noen tips? Vet jo at feks skuespillere og sånt har lært visse teknikker for sånt. Uansett, alle tips tas godt imot. Takker for hjelp ..bli med på teatersport! i bergen har studenterteateret immaturus et opplegg med uformelle og løgne kvelder der kemsomhelst kan komma på scenen.. kanskje det finnes nær ditt studiested/campus/hjemsted? h http://no.wikipedia.org/wiki/Teatersport http://immaturus.kvarteret.no/ Endret 2. januar 2009 av proooo Lenke til kommentar
Gjest Guest_Dude_* Skrevet 2. januar 2009 Del Skrevet 2. januar 2009 Det er dessverre ikke i nærheten av mitt område Skal ta en titt på linkene. Takker for svar Lenke til kommentar
Catkin Skrevet 3. januar 2009 Del Skrevet 3. januar 2009 (endret) Jeg har opplevd det du prater om et par ganger. Og det til tross for at jeg har gått på teater og fremført for mange hundre mennesker. Jeg tror det hjelper veldig om man er trygg på stoffet, og kan det ut og inn. Det hjelper vertfall en god del for meg. Men du kan jo også prøve å feste blikket på en person i rommet. Prøv å steng alt annet ute, og hold en bra tone og ha innlevelse. Tren litt med noen venner, foreldre eller andre du kjenner. Hvis det først går bra, så kan det vel bare gå en vei ? Men nå vet jeg jo ikke hvor stort dette problemet ditt er. Noen har litt mer vanskelig for det enn andre. Endret 3. januar 2009 av Lillium Lenke til kommentar
Perrern Skrevet 3. januar 2009 Del Skrevet 3. januar 2009 Det som jeg ofte gjør er at når jeg går opp på scenen er at hvis jeg kan stoffet godt så river jeg i stykker notat arket, da får du ganske god selvtillit fordi du føler at du kan stoffet og da er det lettere å fremføre det. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå