Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Hjelp til å bli kvitt sceneskrekk.

Gjest Guest_Dude_*

Anbefalte innlegg

Gjest Guest_Dude_*

Hei. Har et lite problem angående sceneskrekk. Når jeg feks skal framføre noe spessielt engelsk av en eller annen grunn(Har god engelsk så det er ikke problemet) så begynner jeg å stamme og sliter med å puste mens jeg prater. Alt ellers sosialt sett går bra har masse venner osv.

Noen tips? Vet jo at feks skuespillere og sånt har lært visse teknikker for sånt. Uansett, alle tips tas godt imot.

Takker for hjelp ;)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hei. Har et lite problem angående sceneskrekk. Når jeg feks skal framføre noe spessielt engelsk av en eller annen grunn(Har god engelsk så det er ikke problemet) så begynner jeg å stamme og sliter med å puste mens jeg prater. Alt ellers sosialt sett går bra har masse venner osv.

Noen tips? Vet jo at feks skuespillere og sånt har lært visse teknikker for sånt. Uansett, alle tips tas godt imot.

Takker for hjelp ;)

..bli med på teatersport! i bergen har studenterteateret immaturus et opplegg med uformelle og løgne kvelder der kemsomhelst kan komma på scenen..

kanskje det finnes nær ditt studiested/campus/hjemsted?

h

http://no.wikipedia.org/wiki/Teatersport

http://immaturus.kvarteret.no/

Endret av proooo
Lenke til kommentar

Jeg har opplevd det du prater om et par ganger. Og det til tross for at jeg har gått på teater og fremført for mange hundre mennesker. Jeg tror det hjelper veldig om man er trygg på stoffet, og kan det ut og inn. Det hjelper vertfall en god del for meg. Men du kan jo også prøve å feste blikket på en person i rommet. Prøv å steng alt annet ute, og hold en bra tone og ha innlevelse. Tren litt med noen venner, foreldre eller andre du kjenner. Hvis det først går bra, så kan det vel bare gå en vei :) ?

Men nå vet jeg jo ikke hvor stort dette problemet ditt er. Noen har litt mer vanskelig for det enn andre.

Endret av Lillium
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...