Foxboron Skrevet 2. januar 2009 Del Skrevet 2. januar 2009 Jeg har en del erfaring med Batch. og en del fra den script typen i Second Life... (aner ikke hva den heter O.o) bare lurte på om det fantes noen steder (helst gratis om mulig) hvor du kunne lære deg C++ programmering. Har Visual studios C++ så det er nevnt Tusen Takk på fårhånd ^^ (og ja jeg vet at dette er nok det meste stilte spørsmåle på forum O.o) Lenke til kommentar
GeirGrusom Skrevet 2. januar 2009 Del Skrevet 2. januar 2009 Det er nok ikke noe av det du har lært av batch script som du kan bruke i C++ (heller i goto ) Internett er fullt av programmeringstutorials for alle mulige programmeringsspråk. http://www.cplusplus.com/doc/tutorial/ http://www.cprogramming.com/tutorial.html etc. Lenke til kommentar
Foxboron Skrevet 2. januar 2009 Forfatter Del Skrevet 2. januar 2009 Det er nok ikke noe av det du har lært av batch script som du kan bruke i C++ (heller i goto ) Internett er fullt av programmeringstutorials for alle mulige programmeringsspråk. http://www.cplusplus.com/doc/tutorial/ http://www.cprogramming.com/tutorial.html etc. dette er en basic script fra second life default { state_entry() { llSay(0, "Hello, Avatar!"); } touch(integer total_number) { llSay(0, "Touched."); } } tror du det er en fordel og kunne ^^? Lenke til kommentar
Giddion Skrevet 2. januar 2009 Del Skrevet 2. januar 2009 batch erfaringen tror jeg ikke vil hjelpe deg, men mulig mulig SL skriptingen kan hjelpe deg. Kjekt du sa hvilket program du bruker Jeg ville nok kjøpt en bok, men men du får det som du vil . Jeg håper disse vil hjelpe deg. C++ Tutorial C++ Beginner's Guide Introduction to Visual C++ 2008 Express Edition Hvis det er noen navn/uttrykk du ikke skjønner så funker wikipedia eller dette forumet bra. Lykke til! Lenke til kommentar
Foxboron Skrevet 2. januar 2009 Forfatter Del Skrevet 2. januar 2009 batch erfaringen tror jeg ikke vil hjelpe deg, men mulig mulig SL skriptingen kan hjelpe deg. Kjekt du sa hvilket program du bruker Jeg ville nok kjøpt en bok, men men du får det som du vil . Jeg håper disse vil hjelpe deg. C++ Tutorial C++ Beginner's Guide Introduction to Visual C++ 2008 Express Edition Hvis det er noen navn/uttrykk du ikke skjønner så funker wikipedia eller dette forumet bra. Lykke til! hu dama på Visual c++ intro videoen er skummel O.o Lenke til kommentar
GeirGrusom Skrevet 3. januar 2009 Del Skrevet 3. januar 2009 Litt andre ting som kan være greie å skumme igjennom: Object oriented programming Pointers C++ reference operator & Lenke til kommentar
Giddion Skrevet 3. januar 2009 Del Skrevet 3. januar 2009 hu dama på Visual c++ intro videoen er skummel O.o Jeg liker Delphi fyren bedre GeirGrusom: Er pekere og reference noe man bør starte med da? Lenke til kommentar
GeirGrusom Skrevet 3. januar 2009 Del Skrevet 3. januar 2009 Nei, men kjekt å vite Lenke til kommentar
Foxboron Skrevet 3. januar 2009 Forfatter Del Skrevet 3. januar 2009 (endret) det med object scripting blir jo det samme jeg drev med i SL ) hakke drevet med det på.. 1 år så må nok logge meg tilbake og finne scriptene mine ^^ EDIT: vert porti pointers før via SL int står får integner (eller noesånt..) nå husker ikke jeg hva den gjorde men kunne du ikke gjøre noe sånt som int a = 5 (gir a samme verdi som 5 ^^?) eller noe sånt Endret 3. januar 2009 av Foxboron Lenke til kommentar
GeirGrusom Skrevet 3. januar 2009 Del Skrevet 3. januar 2009 det kalles en variabel deklerasjone. Den starter med en datatype (eller eventuelle andre relevante parameter) og deretter navnet på variabelen. Dersom du har med = kalles det en initialisering. Husk at en variabel som ikke er initialisert har en udefinert verdi. Lenke til kommentar
Foxboron Skrevet 3. januar 2009 Forfatter Del Skrevet 3. januar 2009 det kalles en variabel deklerasjone.Den starter med en datatype (eller eventuelle andre relevante parameter) og deretter navnet på variabelen. Dersom du har med = kalles det en initialisering. Husk at en variabel som ikke er initialisert har en udefinert verdi. så om jeg skriver "int a" så har den ingen verdi og kan bety på en måte hva som helst ? Lenke til kommentar
GeirGrusom Skrevet 3. januar 2009 Del Skrevet 3. januar 2009 Tja, verdien kan ihvertfall være hva som helst mellom ca 2 mrd til -2 mrd. Så alltid gi en variabel en verdi før du prøver å lese fra den. Lenke til kommentar
Foxboron Skrevet 3. januar 2009 Forfatter Del Skrevet 3. januar 2009 Tja, verdien kan ihvertfall være hva som helst mellom ca 2 mrd til -2 mrd. Så alltid gi en variabel en verdi før du prøver å lese fra den. jeg prøver meg på en slik hellowrold script. er nok ikke serlig god fordi den gidder ikke og gjøre.. sier at den ikke finner en fil... så lang har jeg kommet, lagt til #include <iostream> i en .h fil også #include "Helloworld.h" int main (int argc, char* argv[]) { std::<<"Hello, World!"; return 0; } Lenke til kommentar
GeirGrusom Skrevet 3. januar 2009 Del Skrevet 3. januar 2009 Ikke kall det script, for det er ikke script ^^ Men du har gjort en feil ved linja der du skriver ut. std er et namespace, :: betyr at du vil ha et medlem av std namespacet, det du er interessert i er cout. Derfor skal det stå std::cout << "Hello, World!"; Lenke til kommentar
Foxboron Skrevet 3. januar 2009 Forfatter Del Skrevet 3. januar 2009 (endret) jeg vet at du kan skrive using namespace std; og bare bruke count EDIT: la merke til at jeg glemte cout XD min feil XD EDIT2: når jeg skal skrive "}" så kommer det ikke fram... hjelp ? Endret 3. januar 2009 av Foxboron Lenke til kommentar
Foxboron Skrevet 3. januar 2009 Forfatter Del Skrevet 3. januar 2009 driver og prøver ut en koden (eller hva dere kaller det XD) som sto på http://www.cplusplus.com/doc/tutoria en av dere skrev, men jeg har et problem med at programme avsluttes før jeg får svar på det siste spørsmålet. prøvde den metoden hu dama på den introduksjon's videoen brukte men ser ikke ut til og funke #include <iostream> #include <string> using namespace std; int main (int argc, char* argv[]) { string mystr; cout << "What's your name? "; getline (cin, mystr); cout << "Hello " << mystr << ".\n"; cout << "What is your favorite team? "; getline (cin, mystr); cout << "I like " << mystr << " too!\n"; char myLine[100]; std::cin.getline(myLine,100) return 0; } Lenke til kommentar
Giddion Skrevet 3. januar 2009 Del Skrevet 3. januar 2009 Du er ikke den første som har det problemet, du er heller ikke den første som har ungått å se stikkyen som ble laget så vi skulle slippe å svare på det hele tiden Link: Lukker konsollvinduet seg med en gang? Les her Lenke til kommentar
Foxboron Skrevet 4. januar 2009 Forfatter Del Skrevet 4. januar 2009 (endret) XDXD Undskyld! EDIT: cin.ignore(numeric_limits<int>::max(), '\n'); cin.get(); fungerte ikke O.o og jeg skrev ihvertfall ikke en ny tråd da EDIT2 (bedre med edit's enn nye post's XD) hva er GUI XD? stusset litt over det mens jeg så på forumet og hvordan lager du programmer med..aner ikke helt hvordan jeg skal si det....... på en måte et vinu med knapper ogsv ^^,? vet jeg ikke burde se noe serlig på det før jeg kan en god del mer Endret 4. januar 2009 av Foxboron Lenke til kommentar
Dead_Rabbit Skrevet 4. januar 2009 Del Skrevet 4. januar 2009 Fungerte ikke? Det var ikke veldig beskrivende. Paste kode og feilmelding, så er det mulig å hjelpe deg. GUI står for Graphical User Interface, altså et grafisk brukergrensesnitt. Grafiske brukergrensesnitt er f.eks. knapper, menyer, dropdown-felt, osv. Lenke til kommentar
Foxboron Skrevet 4. januar 2009 Forfatter Del Skrevet 4. januar 2009 koden funka untatt den som skulle stoppe koden på slutten. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå