ti-guru Skrevet 10. april 2003 Del Skrevet 10. april 2003 Hvorfor får jeg ikke sendt filer til folk i kontaktlisten min, men får bare opp en teit melding om at overføringen ble avbrutt bla bla bla kontakt administratoren på pc'en (meg altså) eller nettverkslevrandøren? Lenke til kommentar
ilpostino Skrevet 10. april 2003 Del Skrevet 10. april 2003 nå vet ikke jeg hviklent os du bruker, men xp har jo default innstalert brannmur spm pleier å skape problemer for filoverføring på msn.... Lenke til kommentar
sfenne Skrevet 10. april 2003 Del Skrevet 10. april 2003 eller at du sitter bak en maskin som server inet. Lenke til kommentar
Kaptein_S Skrevet 10. april 2003 Del Skrevet 10. april 2003 Har du snakka med deg sjøl da? Har du netopia modem må du instalere den aller-aller siste messenger for at det skal funke (gleder iallefall en god del netopia modemer fra ngt) Den versjonen kom for noen dager siden.... Kaptein_S Lenke til kommentar
ti-guru Skrevet 10. april 2003 Forfatter Del Skrevet 10. april 2003 har skurdd av brannmur i xp og bruker norton. pleier å skru av brannmur når jeg skal bruke filoverføringen, men det funker fremdels ikke. ps. har hatt lange samtaler med meg selv, men til ingen nytte. blir ikke enig med meg selv... Lenke til kommentar
sasund Skrevet 10. april 2003 Del Skrevet 10. april 2003 Hvilken netlevrandør er det du har? Lenke til kommentar
sasund Skrevet 11. april 2003 Del Skrevet 11. april 2003 Hvilken type nett levrandør har de du prøver å sende filer til? Det er er et kjent problem at å sende filer til Nextgentel brukere eller fra ikke går uten at en gjør noen enkle inngrep.... ved å åpne porter i rutern. Tror ikke det skal være noe problem med telenor sitt nett... Så har du testet det mot noen som du vet det fungerer til, slik at du vet helt sikkert om feilen ligger til deg? MVH Sasund Lenke til kommentar
Mikey Skrevet 11. april 2003 Del Skrevet 11. april 2003 vilken port anvender MSN? Lenke til kommentar
*Tronaldo* Skrevet 11. april 2003 Del Skrevet 11. april 2003 En versjon av MSN Messenger som kom for noen dager siden? ...hæh? Tronaldo Lenke til kommentar
Nerd_fx Skrevet 11. april 2003 Del Skrevet 11. april 2003 For file transfer Both incoming and outgoing TCP connections use this range of ports: 6891 to 6900. This allows up to 10 simultaneous file transfers per sender. If you open only Port 6891, users will be able to do only one file transfer at a time. Mottakeren må også ha disse portene åpne. Lenke til kommentar
oblivian Skrevet 11. april 2003 Del Skrevet 11. april 2003 Hvorfor får jeg ikke sendt filer til folk i kontaktlisten min, men får bare opp en teit melding om at overføringen ble avbrutt bla bla bla kontakt administratoren på pc'en (meg altså) eller nettverkslevrandøren? Det kan være flere grunner, det første du kan gjøre, særlig hvis den begynner å overføre, men bryter etterhvert er å sjekke at du har DX9.0a. Det er en bug i DX9.0 som roter til for Messenger. Ellers er du evt. bak en FW. Da bør du sjekke om routeren din støtter UPnP, og isåfall "enable" det, ellers kan det også være at det finnes firmware updater osv. med AGL. Hvis du har bredbånd fra NGT (Netopia) oppdater til siste firmware via NGT's sider. My five cents... Lenke til kommentar
oblivian Skrevet 11. april 2003 Del Skrevet 11. april 2003 vilken port anvender MSN? Messenger bruker et utall TCP/UDP porter, men til rene filoverføringer trenger du ikke å åpne mer enn 4-5 stk. Skal du bruke voice/video, app sharing osv. kan du bare glemme FW med mindre routeren din støtter UPnP. Ellers så har endel router produsenter begynt å lage endel AGL for de mest populære programmene som f. ek.s Messenger. Lenke til kommentar
Kjetil Lura Skrevet 11. april 2003 Del Skrevet 11. april 2003 har skurdd av brannmur i xp og bruker norton. pleier å skru av brannmur når jeg skal bruke filoverføringen, men det funker fremdels ikke. Skru av norton og restart pc'en din uten norton som starter opp med windows, da kan du gjøre det. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå