Ranglefant Skrevet 3. november 2009 Del Skrevet 3. november 2009 Ser at pakken min er levert inn KL17.24 i trondheim. Noen som vet om dette tidspunktet er før eller etter at posten drar? Levert på postkontor? Eller fra hentested? Litt avhengig, hovedsaklig vil jeg nok si at 17:24 er tidlig nok til at den er med kveldens eller morgendagens første sending. Lenke til kommentar
Alt-Ctrl Skrevet 3. november 2009 Del Skrevet 3. november 2009 Ser at pakken min er levert inn KL17.24 i trondheim. Noen som vet om dette tidspunktet er før eller etter at posten drar? Levert på postkontor? Eller fra hentested? Litt avhengig, hovedsaklig vil jeg nok si at 17:24 er tidlig nok til at den er med kveldens eller morgendagens første sending. På sporingen står det "Innlevert postterminal". Den har ikke oppdatert seg i løpet av kvelden så går ut fra at pakken ikke blir sendt med posten før i morgen. Lenke til kommentar
Orjanp Skrevet 4. november 2009 Del Skrevet 4. november 2009 Det oppdateres ikke flere ganger før den sendes ut. Det er stor sannsynlighet for at pakken gikk i går siden den ble registrert halv seks på terminalen. Lenke til kommentar
Alt-Ctrl Skrevet 4. november 2009 Del Skrevet 4. november 2009 Det oppdateres ikke flere ganger før den sendes ut. Det er stor sannsynlighet for at pakken gikk i går siden den ble registrert halv seks på terminalen. Jepp, det ble den Nå ble jeg glad. Lenke til kommentar
MST Skrevet 7. november 2009 Del Skrevet 7. november 2009 Bah, posten har ikke klart å få pc skjermen min fra Omlastningsterminalen i Oslo (igår klokka 8 om morgenen ) til haugenstua i Oslo idag.. Kommer vel ikke før Mandag den da, siden jeg ikke har fått noe beskjed ennå og pakkesporinga ikke har endra seg? Lenke til kommentar
Ranglefant Skrevet 7. november 2009 Del Skrevet 7. november 2009 Bah, posten har ikke klart å få pc skjermen min fra Omlastningsterminalen i Oslo (igår klokka 8 om morgenen ) til haugenstua i Oslo idag..Kommer vel ikke før Mandag den da, siden jeg ikke har fått noe beskjed ennå og pakkesporinga ikke har endra seg? Tviler. De fleste bedrifter skal liksom sende avgårde så mye som mulig rett før helga. Derfor er det mye arbeid på omlastningsterminalen på fredag og lørdag. Utkjøring til leveranse skjer nok trolig første arbeidsdag, mandag. Lenke til kommentar
cruzader Skrevet 7. november 2009 Del Skrevet 7. november 2009 fikk brev i dag fra posten med beskjed om at de trengte kvitteringen for en sending fra utlandet innen 2uker ellers går den i retur. men varselet kom såpass seint til meg at pakken er allerede gått i retur, kontaktet posten som kunne bekrefte at den var sendt i retur. woohooo likssom, nå må jeg betale porto for og få den sendt til norge enda en gang så håpe på at posten klarer få ut brevet i tide denne gangen, for få registrert noe nummer eller kontaktinfo hos de til nestegang var ikke mulig Lenke til kommentar
ignoreme Skrevet 8. november 2009 Forfatter Del Skrevet 8. november 2009 Det der hørtes spesielt ut. Sikker på att du verken har fått hentemelding eller duplikatmelding i posten? Lenke til kommentar
cruzader Skrevet 8. november 2009 Del Skrevet 8. november 2009 er på tolllageret i oslo den lå, fikk brev med beskjed om behov for kvittering men det ankom 3dager etter returen. tollavdelingen sa et purrebrev var sendt ut men det har jeg enda ikke fått, de sa ifra seg alt av skyld siden de sendte brevene derfra innen sine tidsfrister. Lenke til kommentar
ignoreme Skrevet 8. november 2009 Forfatter Del Skrevet 8. november 2009 Den ligger jo på lagret i 14 dager, så her må enten brevet ha blitt borte på veien eller att du har kastet det ved ett uhell. Begge deler er meget vanskelig og bevise så er lite du kan gjøre egentlig, beklager. Lenke til kommentar
cruzader Skrevet 8. november 2009 Del Skrevet 8. november 2009 (endret) fikk første brevet i dag, 3dager etter returen. antar ihvertfal at det er første brevet siden det ikke nevnet noe om at det er en påminnelse. men speditøren i england skulle prøve hukke fatt i den på utenlandsterminalen deres før den gikk noe lenger i retur, så få sendt den på riktig kurs igjen. burde vel starte egenfortolle pakkene så jeg slipper ventetid i tollen med kvitteringer etc om behov for, ville spart meg ekstra ventetid med ny runde innom england nå også. Endret 8. november 2009 av cruzader Lenke til kommentar
GSP<3 Skrevet 8. desember 2009 Del Skrevet 8. desember 2009 Hvis jeg skal sende to 200 grams sjokolader til England, kan jeg da kjøpe vanlige frimerker å feste på pakken? Lenke til kommentar
Hyperio Skrevet 8. desember 2009 Del Skrevet 8. desember 2009 (endret) Ja, det kan du. Det er bare å kjøpe mange nok. Posten forteller deg hvor mye det vil koste. Endret 8. desember 2009 av Hyperio Lenke til kommentar
GSP<3 Skrevet 8. desember 2009 Del Skrevet 8. desember 2009 (endret) Takk Vil det rekke frem til jul hvis jeg sender på torsdag? Kjøper jeg bare ett frimerke til 90 kroner å fester på pakken? Endret 8. desember 2009 av SoapyAsHell Lenke til kommentar
Flux1 Skrevet 8. desember 2009 Del Skrevet 8. desember 2009 De sier at det meste kommer fram hvis du sender før den 16. Lenke til kommentar
GSP<3 Skrevet 8. desember 2009 Del Skrevet 8. desember 2009 Beklager, har vært i koma hele dag. Ser nå at det står 14 desember for utlandet (16 er i Norge). Lenke til kommentar
Hyperio Skrevet 8. desember 2009 Del Skrevet 8. desember 2009 Kjøper jeg bare ett frimerke til 90 kroner å fester på pakken? Såvidt jeg husker fra min lille postmannkarriere finnes det ikke så dyre frimerker. Det finnes derimot 12-kronersfrimerker. Du skulle da trenge 8 slike frimerker. Lenke til kommentar
GSP<3 Skrevet 8. desember 2009 Del Skrevet 8. desember 2009 (endret) Da har jeg misforstått Posten, det sto 90 kr for 350 - 1000 gram, skal gå på posten å høre i morgen. Endret 8. desember 2009 av SoapyAsHell Lenke til kommentar
Hyperio Skrevet 8. desember 2009 Del Skrevet 8. desember 2009 Ja, det er vel det det koster, men jeg tviler på at du finner et enkelt frimerke i den prisklassen. 1 Lenke til kommentar
Wackamole Skrevet 8. desember 2009 Del Skrevet 8. desember 2009 Da har jeg misforstått Posten, det sto 90 kr for 350 - 1000 gram, skal gå på posten å høre i morgen. Neida, du har ikke missforstått - Men det finnes ikke ett frimerke på 90 kroner, derimot må du kjøpe 7 x 12 kroners frimerke og 1 x 6 kroners frimerke. - Dette får du vite på posten 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå