Gå til innhold

FAQ om Posten Norge og pakker V 2.1. Oppdatert 11.01.2013


Anbefalte innlegg

Har posten helt sluttet å jobbe på lørdager? Jeg venter på min nye iphone 3gs (som jeg har ventet på siden 31. august), og pakkesporingen forteller meg at den ble innlevert postterminal her i Tromsø i går, fredag kl. 14:37. Må jeg virkelig vente til mandag for at den skal bli levert til post i butikk så jeg får hentet den?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du må nok som alle andre vente til mandag.

 

Nå som det er snakk om att Posten må ut av sitt monopol (EU), vil det føre til MYE dyrere transport til enkelte deler av landet, andre steder vil det bli billigere. Enkelte steder vil få post kanskje en gang i uken mens andre vil få fler ganger om dagen. Mange jobber vil forsvinne. Spør du meg så må dere slutte å klage på posten, de gjør en god jobb (Se hvor langt norge er kontra fks Danmark, jaja sier du vel? Andre land som er like lange som Norge har mange mange ganger fler innbyggere.) Siden jeg ikke er ansatt i Posten lengre anser jeg denne posten som nøytral, for ja posten er treig noen ganger, men verre kan det bli!

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg tenker på å kjøpe en ting. Selv om den skal sendes med postoppkrav så gir posten noe garanti på at den bestilte varen som jeg får blir akkurat det som selgeren nevnte?

 

Det finnes kinessiske kopier av den varen ( selger hevder på at det er originalen ) også kanskje varen fungerer ikke som den skal. Ellers kanskje den hadde vært reparert.

Lenke til kommentar

Kznostra, kopierer det som står i FAQ'n jeg:

 

Jeg tror jeg har blitt svindlet, kan jeg sjekke pakkens innhold før jeg betaler oppkravsbeløpet?

 

Her er svaret nei. Om kundebehandleren samtykker til dette bryter dere begge loven, bot kan bli gitt og kundebehandler risikerer jobben. Dette er innbrudd på en annen persons "eiendom". Posten har ett ansvar ovenfor avsender som vi må holde. Dette inkluderer avsenders sikkerhet mot att mottager svindler avsender iform av og bytte innholdet. Men hva med deg tenker du nå. Vel du kan nekte og motta pakken, noe jeg anbefaler deg og gjøre om du tviler på avsender. Om du bestemmer deg for å åpne pakken kan det være greit og gjøre dette foran kundebehandler, da har du ett vitne på hva du mottok og har en langt sterkere sak om du skulle politianmelde saken. Har sett folk som har sendt ting X i retur til svindler i postoppkrav hvor svindler har betalt for pakken.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...
Er postens pakkesporing nede? Jeg får ikke sporet to pakker som kan komme når som helst..

 

Jepp vi hadde noen problemer den dagen.

 

Vi kommer med en ny sporingstjeneste om ikke så lenge, hører rykter om at du kan be om varsling ved hendelser isteden for å vente ved sporingssiden.

 

Jeg argumenterte sterkt for epostvarsling ved hendelser, kunne likt det på mine egne personlige sendinger også :)

Lenke til kommentar

Sendte en pakke til Norge fra USA med US postal for snart 2 uker siden. Hvor lang tid tar det før pakken kommer frem? Sendt first class mail! prøvde å spore pakken på US postal sine hjemmesider meen eneste som står der er at den er levert postkontoret jeg sendte pakkeen fra?

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...
Ranglefant, kan du utdype hvor du jobber i posten? Hva er din stilling`?

 

Jepp, det er vel ingen hemmelighet. Jeg er "Senior Konsulent" (dvs potet) i Posten Logistikk IKT. Hvilket for de fleste er Bring IT (on).

Prosjektleder for IT prosjekter i Posten som omhandler større sendinger. Om du vil ha en mer legmans beskrivelse.

Lenke til kommentar

Det er helt umulig og svare på og det er lite posten kan gjøre for deg om det går sakte her. En generell regel er att ekspress pakker og bedrift pakker blir prioritert. Gjerne store pakker også. Pakker som har en total verdi på under 200 kroner går det som regel veldig fort med, det hender att det taes stikkprøver av innholdet og da kan det ta lengre tid. Generelt skal det ikke ta mer enn ett par dager. Om pakken din har ligget lenge til fortolling kan du ringe posten og purre, da skjer ting som regel veldig fort.

 

burde være

 

Det er helt umulig og svare på og det er lite posten kan gjøre for deg om det går sakte her. En generell regel er att ekspress pakker og bedrift pakker blir prioritert. Gjerne store pakker også. Pakker som har en total vare verdi på under 199 kroner uten frakt går det som regel veldig fort med, det hender att det taes stikkprøver av innholdet og da kan det ta lengre tid. Generelt skal det ikke ta mer enn ett par dager. Om pakken din har ligget lenge til fortolling kan du ringe posten og purre, da skjer ting som regel veldig fort.

 

http://www.toll.no/templates_TAD/Article.a...uage=NO#kostnad

Endret av wiak
Lenke til kommentar
Nå som det er snakk om att Posten må ut av sitt monopol (EU), vil det føre til MYE dyrere transport til enkelte deler av landet, andre steder vil det bli billigere. Enkelte steder vil få post kanskje en gang i uken mens andre vil få fler ganger om dagen. Mange jobber vil forsvinne. Spør du meg så må dere slutte å klage på posten, de gjør en god jobb (Se hvor langt norge er kontra fks Danmark, jaja sier du vel? Andre land som er like lange som Norge har mange mange ganger fler innbyggere.) Siden jeg ikke er ansatt i Posten lengre anser jeg denne posten som nøytral, for ja posten er treig noen ganger, men verre kan det bli!

Posten har ikke monopol på pakker. Kun på brev under 50 gram.

Lenke til kommentar
Gi oss et API for sporing! NUH! :)

Jeg har vært på getsatisfaction.com siten deres, men der var det lite liv :)

 

-C-

Det er ute i testing internt, det APIet vi snakker om.

Selve sporingssidene er allerede lansert http://sporing.bring.no/ så jeg regner med at API er snart ute også. De er glad i utviklerverktøy i den gruppen som lager disse sakene.

 

 

Den getsatisfaction.com siten er vel noe utviklingsteamet bruker mens de lager sidene og back office funksjonaliteten. Det er ikke mange som har stilt spørsmål der, litt synd fordi jeg vet at det teamet som lager hele funksjonaliteten faktisk lytter til innspill.

 

Noen ønsker til et sporings API? Feel free!

Helt seriøst, om noen har et ønske om API til sporing eller fraktberegning så send dem til meg, jeg skal få videreformidlet det direkte til utviklingsgruppen. Eller bruk den getsatisfaction siden deres. http://getsatisfaction.com/bring er vel den de bruker.

 

Det trenger ikke bare være API call, generelle ønsker om utseende, funksjonalitet etc er også velkomment.

 

 

 

p.s

Teamet som lager sporingen lagde også http://fraktguide.bring.no/

..og de er på twitter for de som vil sende noen spørsmål den veien også. http://twitter.com/bringfraktguide

Endret av Ranglefant
Lenke til kommentar
Gi oss et API for sporing! NUH! :)

Jeg har vært på getsatisfaction.com siten deres, men der var det lite liv :)

 

-C-

........

 

Den getsatisfaction.com siten er vel noe utviklingsteamet bruker mens de lager sidene og back office funksjonaliteten. Det er ikke mange som har stilt spørsmål der, litt synd fordi jeg vet at det teamet som lager hele funksjonaliteten faktisk lytter til innspill.

 

......

 

 

Jasså, så du spurte.

http://getsatisfaction.com/bring/topics/vi...api_for_sporing

 

Jeg så de svarte også.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...