Gå til innhold

FAQ om Posten Norge og pakker V 2.1. Oppdatert 11.01.2013


Anbefalte innlegg

Gjest Slettet-10579

Dyrt, dårlig og overmoden for konkurranse.

 

Det blir bedre kvalitet om posten får mindre inntekter altså?

 

Monopol er sjelden bra for kvalitet. Jeg tror at frykten for å miste inntekter vil medføre at de gjør en bedre jobb. Om de går konkurs så tar noen andre over. Slik som det er nå er vi forbrukere prisgitt Posten som i realiteten både kan og gjør akkurat som de ønsker.

 

De har allerede økt prisene, uten at det ga bedre kvalitet. Dette er 2012, de må takle konkurranse eller legge ned driften.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ønsker bare å informere om at monopolet kun gjelder brev under 50 gram. Når det kommer til pakker kan du sende med hvem som helst, men bor du ikke i en av de store byene vil de likevel bli Posten. Andre selskaper ønsker ikke å levere utenfor byene fordi at det ikke er lønnsomt.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Tollpost bruker en til to dager kortere tid til Tromsø fra Komplett enn Posten. Sendt på onsdag, klar til henting rett etter klokken ett på fredag.

 

Posten bruker tre dager før pakken passerer terminalen i Tromsø, og tidvis enda en dag før den er klar til henting.

 

Virker som lavt volum er positivt i forhold til framsendingstid i dette tilfellet. :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Har fått denne beskjeden i sporingen:

Sendingen er sendt fra avsenderland

14.07.2012 19:22, SHANGHAI EMS, Kina

Forventet behandlingstid ved fortolling er 1-2 virkedager

 

Betyr dette at jeg må betale toll? Summen før frakt var under 200 kroner. Noen som vet hva som skjer nå?

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Nei, varer under 200 er tollfrie og du skal heller ikke betale moms da. Alle pakker fra utlandet er likevel innom fortollingen, men med så små beløp går det som regel unna på kortere tid enn 2 dg, og sendes videre med posten. Der kan du søke med samme tracking number.

 

 

Noen som har oversikt / link til / over sporing av pakker i Tyskland?

Endret av -alias-
  • Liker 1
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Har en liten situasjon her. Dvs. broren min har.

En pakke ble sendt min bror. Den skulle kommet frem forrige uke, men den dukket aldri opp. Så han etterlyste den. Da fikk han sporingsnummer og sjekket sporingen. Der fikk han følgende opp:

 

Sendingen er utlevert - Mottatt av: navn navnesen

31.07.2012 13:25

Sendingen er lastet opp for utkjøring

31.07.2012 11:14 Postnr. og sted her

Sendingen er ankommet terminal og blir videresendt

31.07.2012 07:27 3169 STOKKE

Sendingen er innlevert til terminal og videresendt

30.07.2012 14:13 0024 OSLO

 

Det er IKKE min bror sitt navn som står oppført som den som tok i mot og ikke hans signatur.

Hva er saksgangen videre?

Endret av Daskemannen
Lenke til kommentar
  • 2 måneder senere...

Dafuq er det med prisene til posten :hrm:

 

Jeg hadde solgt et hovedkort på Finn i forrige uke som jeg hadde pakket inn selv og veide 2.5kg :wee:

 

Posten på Spar ville ha 170kr og Mypack på Kiwi på andre siden av gaten ville ha 73 kr :hmm:

 

2zf8htz.png

Endret av GrandAndreasK
Bilde slettet
  • Liker 1
Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Bestilte en ryggsekk fra PS.no, men fikk en dameveske og en faktura til en dame i en annen del av landet..

 

Har sendt mail til ps.no, men tviler på at det er noe de kan gjøre om det er posten som har gjort feil.. Utenpå pakken er info en rett, og pakkeseddelen på utsiden av pakken er riktig, er bare innholdet som er feil og fra Klingel.

 

Kan jeg bare ta med vesken å alt å slenge det på disken hos posten å be de om å ordne opp?

Lenke til kommentar

Hehe, nei men innholdet er fra en helt annen netbutikk, altså Klingel.. Ikke ps.no

 

Regner med hun som har bestilt vesken sin fra klingel har fått en pakke som stemmer på utsiden, men inneholder en ryggsekk fra ps.no..

 

Info som klistres utenpå pakken gjøres vel av posten?

Endret av Complexity
Lenke til kommentar

Info som klistres utenpå pakken gjøres vel av posten?

Ikke nødvendigvis. De fleste større leverandører (eller egentlig distributør / lager de sender fra) har tilgang til transportørenes systemer (i dette tilfellet Posten sitt) som gjør at de kan legge inn data om pakken (adressinfo, vekt, størrelse osv.) selv, og få skrevet ut adresselapper til pakken selv.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Dro på Posten og de nektet for at de hadde gjort feil, og sa jeg skulle kontakte ps.no igjenn..

Kontaktet Klingel, som ble veldig glad for at jeg kontaktet, for den skuldervesken som jeg har fått har de fått beskjed om at posten hadde rotet bort..?

Ringte posten kundeservice, å de sier igjen at jeg må kontakte ps.no og at det må være de som har gjort feil..

 

Nesten så jeg må se ryggsekken min som tapt.. Hurra for kundeservice på posten iallefall..

 

Edit: Snakket med damen som skuldervesken skulle til, og hun hadde ikke fått noe rygsekk, så der er den ikke :p

Endret av Complexity
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...