Orjanp Skrevet 17. september 2011 Del Skrevet 17. september 2011 Ja, helt klart en kjedelig sak. Lenke til kommentar
-alias- Skrevet 17. september 2011 Del Skrevet 17. september 2011 (endret) Nei, den beviser at kunden har kjøpt frimerker. Ingenting annet. Posten tilbyr mange produkter, både for de som sender ting uten verdi (billig (alt er relativt) og raskt), og for de som sender ting av verdi (noe dyrere og lengre tid). Det er opp til kunden å bestemme seg for hva han trenger. Det er ikke noe annerledes på Posten i forhold til andre plasser. Vet kunden ikke hva han vil ha, må han spørre. Sitat "Uregistrerte postsendinger Posten er ansvarlig for uregistrerte postsendinger som er skadet, kommet bort eller forsinket, dersom dette skyldes grov uaktsomhet fra Postens side. " Sitat fra.: http://issuu.com/pos...howFlipBtn=true Endret 17. september 2011 av -alias- Lenke til kommentar
Teac Skrevet 17. september 2011 Del Skrevet 17. september 2011 ja, og hvordan beviser en at dem har hadlet grovt uaktsomt. Kan såklart være feil med komplett sine side. Kanskje det oppdateres sent eller noe. Synes bare at 5 hele virkedager fra stavanger til sandefjord er mye... 1 Lenke til kommentar
-alias- Skrevet 18. september 2011 Del Skrevet 18. september 2011 5 virkedager er ikke mye til Posten å være, så jeg tror pakken vil være framme på mandag. Lenke til kommentar
Teac Skrevet 18. september 2011 Del Skrevet 18. september 2011 Krysser fingrene for det Mulig at frimerker prioriteres litt lavere enn servicepakke. Har ofte opplevd at dersom jeg bestiller tidlig mandag, så er pakken på postkontoret tirsdag ettermiddag. Lenke til kommentar
Orjanp Skrevet 18. september 2011 Del Skrevet 18. september 2011 Frimerker, eller a-post prioriteres høyere enn servicepakker. A-post skal være framme dagen etter. 1 Lenke til kommentar
cruzader Skrevet 19. september 2011 Del Skrevet 19. september 2011 Bleh bring lovet dyrt og hellig være her før 15:00, seneste 15:30 siden jeg skulle dra da. Altid så koselig sitte vente på de folka når du egentlig skulle vært dratt hjem Lenke til kommentar
Teac Skrevet 19. september 2011 Del Skrevet 19. september 2011 Frimerker, eller a-post prioriteres høyere enn servicepakker. A-post skal være framme dagen etter. Ikke ta fra meg hele håpet En ny dag er gått, og det har ikke endret seg noe hos komplett. Finnes det ingen tråder å trekke i dersom pakken ikke kommer frem? Er alt håp ute da? Lenke til kommentar
cruzader Skrevet 19. september 2011 Del Skrevet 19. september 2011 Bring kom selvfølgelig ikke (som vanlig...), brenn bring cargo!! Lenke til kommentar
Daxen Skrevet 19. september 2011 Del Skrevet 19. september 2011 (endret) Heisann. Jeg trenger litt hjelp her ved retur av sykkeltøy til USA, pakken skal til et firma, ikke en privatperson. Er det CarryOn Cash jeg må bruke da eller (den virker litt stor)? Størrelsen på det jeg sender kan sammenlignes med størrelsen på en bok (vil få plass i en stor konvolutt). Takker for svar. Endret 19. september 2011 av Daxen Lenke til kommentar
Pc Lynet Skrevet 20. september 2011 Del Skrevet 20. september 2011 Hva er verdien på tøyet, Med CaryOn Cash får du kun 40 SDR + 1.5SDR per Kilo ved skade eller tap av pakken. 1 SDR = 10kr, så maks 400kr pluss litt til. http://www.posten.no/produkter-og-tjenester/pakker/carryon-cash-pakker-til-utlandet Lenke til kommentar
Daxen Skrevet 20. september 2011 Del Skrevet 20. september 2011 Er vel ca 450 kr verdien er på. Men på den siden du linket til står det "til privatpersoner i utlandet", jeg skal sende til et firma. Eller har det ikke noe å si? Lenke til kommentar
Teac Skrevet 22. september 2011 Del Skrevet 22. september 2011 ja, og hvordan beviser en at dem har hadlet grovt uaktsomt. Kan såklart være feil med komplett sine side. Kanskje det oppdateres sent eller noe. Synes bare at 5 hele virkedager fra stavanger til sandefjord er mye... Ser ut som om saken får en god ending I dag endret statusen seg: Vare mottatt fra kunde, under behandling (2011-09-22). Posten har altså brukt 9 virkedager fra Stavanger til Sandefjord. Jeg ringte posten og snakket med ei hyggelig og behjelpelig kundehjelper hos posten. Hun prøvde å så godt hun kunne å hjelpe meg. Satt meg blant annet over til det postkontoret komplett sokner til, og der så dem rundt på lageret. Men fant ingenting. Har også vært i kontakt med komplett opptil flere ganger uten hell. Da ser det ut som postmannen har tatt seg en lang kaffepause på ruta si. Lenke til kommentar
Orjanp Skrevet 23. september 2011 Del Skrevet 23. september 2011 Godt det endte bra. Så har du i tillegg lært litt også. Kan være flere årsaker til dette, men den mest sannsynlige er vel at brevet har tatt seg en rundtur i Norge. I tillegg kan det være en viss treghet i innregistrering av retursendinger hos Komplett. 1 Lenke til kommentar
indeksregulert Skrevet 23. september 2011 Del Skrevet 23. september 2011 Posten tilbyr mange produkter, både for de som sender ting uten verdi (billig (alt er relativt) og raskt), og for de som sender ting av verdi (noe dyrere og lengre tid). Det er opp til kunden å bestemme seg for hva han trenger. Det er ikke noe annerledes på Posten i forhold til andre plasser. Vet kunden ikke hva han vil ha, må han spørre. Faktisk lov for kundebehandleren hos Posten å bruke hode og tilby et produkt som passer til kundens forventninger også. Når kroppen bak kassen ser en kunde bestille 50 stk frimerker som skal klistres på en eske går det f.eks. an å spørre forsiktig om "du er sikker på at du ikke vil sende denne som Norgespakke i stedet?". Lenke til kommentar
Orjanp Skrevet 23. september 2011 Del Skrevet 23. september 2011 50 frimerker? Det ville holdt med to tre stykker. Det er jo helt umulig å vite hvilke forventninger kunden har dersom de ikke blir uttalt. Lenke til kommentar
indeksregulert Skrevet 25. september 2011 Del Skrevet 25. september 2011 Poenget mitt var at det er mulig for vedkommende bak kassen å kommunisere med kunden, dvs. yte litt service. Hvor ufattelig treg er det mulig å være. Lenke til kommentar
Ozelot Skrevet 25. september 2011 Del Skrevet 25. september 2011 Poenget mitt var at det er mulig for vedkommende bak kassen å kommunisere med kunden, dvs. yte litt service. Hvor ufattelig treg er det mulig å være. Det tenker jeg det samme om folk som kommer inn på terminalen og venter på et brev, og nærmest krever at vi begynner å lete etter det. Er det så viktig at folk "må" ha det, så bør de få ting sendt med sporing, så de kan selv sjekke hvor brevet deres er. Lenke til kommentar
cruzader Skrevet 28. september 2011 Del Skrevet 28. september 2011 PiB har rotet vekk en av pakkene mine for 257564395 gang... Lenke til kommentar
-alias- Skrevet 28. september 2011 Del Skrevet 28. september 2011 Det tenker jeg det samme om folk som kommer inn på terminalen og venter på et brev, og nærmest krever at vi begynner å lete etter det. Er det så viktig at folk "må" ha det, så bør de få ting sendt med sporing, så de kan selv sjekke hvor brevet deres er. Hvis dette er den generelle holdningen Posten har til kundene sine så er det ikke rart at folk helst ser at Posten forsvinner helt. Posten er sannelig på god vei nedover, og jeg lar være å bruke dem så langt det er mulig. Tollpost er billigere, raskere og har langt bedre service enn dagens Posten. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå