Ranglefant Skrevet 6. september 2011 Del Skrevet 6. september 2011 Jo, men Post i Butikk har ikke noe med forhåndsmeldinger å gjøre. Det går direkte fra bedriftskunden til Posten. Det det er snakk om her er vel «kasseapparatet» som er koblet opp mot Posten. Ah.. den geniale PiB løsningen! Jeg tror ikke jeg skal nevne noe mer om den helt fantastiskt UNIKE teknologiske løsningen der.... Lenke til kommentar
cruzader Skrevet 6. september 2011 Del Skrevet 6. september 2011 nesten like bra som når nav laget nettside med åpningstider 2 Lenke til kommentar
Ozelot Skrevet 6. september 2011 Del Skrevet 6. september 2011 Ah.. den geniale PiB løsningen! Jeg tror ikke jeg skal nevne noe mer om den helt fantastiskt UNIKE teknologiske løsningen der.... Går utifra du er ironisk For min egen del, så betyr det at jeg kan hente pakker om jeg jobber litt lenger på jobb, samt at det er kortere til PiB enn til det gamle postkontoret Lenke til kommentar
Ranglefant Skrevet 8. september 2011 Del Skrevet 8. september 2011 Ah.. den geniale PiB løsningen! Jeg tror ikke jeg skal nevne noe mer om den helt fantastiskt UNIKE teknologiske løsningen der.... Går utifra du er ironisk For min egen del, så betyr det at jeg kan hente pakker om jeg jobber litt lenger på jobb, samt at det er kortere til PiB enn til det gamle postkontoret Oh yes, for kunden er nok løsningen riktig så bra. For en ansatt som jobber med ITløsninger i Posten Norge AS så er det nok eventualiteter ved den løsningen som man skulle ønske var noe annerledes. Bare litt. ..men PiB er smart konsept i seg selv 1 Lenke til kommentar
cruzader Skrevet 8. september 2011 Del Skrevet 8. september 2011 Ser den post i butikk jeg bruker har sånn 3stk a4 ark hengende med terminale med ting du ikke må gjøre i visse rekkefølger for da kræsjer den Lenke til kommentar
Teac Skrevet 17. september 2011 Del Skrevet 17. september 2011 Sendte et kamera tilbake til komplett på angrerett. Pakket kameraet fint oppi en eske med my bobleplast osv, og fikk posten til å frankere det med frimerker. Nå over ei uke er det ikke kommet frem enda. Hvilke rettigheter har jeg dersom dem har rotet bort pakken på veien. Sitter kun på en kvittering for portoen. Ikke noe annet. Litt kjipt å miste 3k dersom det skulle vise seg at den er forsvunnet. Lenke til kommentar
Orjanp Skrevet 17. september 2011 Del Skrevet 17. september 2011 Ingen rettigheter siden du har sendt det som vanlig brev. Du må benytte verdibrev eller pakke for å ha forsikring på forsendelsen. Lenke til kommentar
-alias- Skrevet 17. september 2011 Del Skrevet 17. september 2011 (endret) Dette er for dårlig, og ikke rart at Posten mister kunder. Det er jo merkelig at Posten kan ta seg betalt for sendinger uten å være ansvarlig for at de kommer fram! Det er jo tross alt ingen andre enn Posten som evt. roter bort pakkene. Endret 17. september 2011 av -alias- Lenke til kommentar
Teac Skrevet 17. september 2011 Del Skrevet 17. september 2011 (endret) Jeg har fått godkjent retur av komplett, så det burde da være godt nok bevis. Kvittering har jeg også. Dette er vell første gang jeg noen gang sender noe med posten, og tenkte ikke over det da dem satt på frimerker. Jeg sendte pakken fredags ettermiddag, og det er ikke blitt registrert noe mottak hos komplett enda. Kan såklart være på vei fremdeles. Likevel er det uvanlig lang tid fra stavanger - sandefjord.... Endret 17. september 2011 av Teac Lenke til kommentar
Ozelot Skrevet 17. september 2011 Del Skrevet 17. september 2011 Men hva beviser egentlig den kvitteringen? Du har kjøpt frimerker for x antall gram. Og hvordan vet posten at komplett ikke har fått pakken? Lenke til kommentar
Flimzes Skrevet 17. september 2011 Del Skrevet 17. september 2011 Jeg har fått godkjent retur av komplett, så det burde da være godt nok bevis. Kvittering har jeg også. Dette er vell første gang jeg noen gang sender noe med posten, og tenkte ikke over det da dem satt på frimerker. Jeg sendte pakken fredags ettermiddag, og det er ikke blitt registrert noe mottak hos komplett enda. Kan såklart være på vei fremdeles. Likevel er det uvanlig lang tid fra stavanger - sandefjord.... 0 arbeidsdager? Lenke til kommentar
Teac Skrevet 17. september 2011 Del Skrevet 17. september 2011 (endret) ja, si det. Utrolig surt om jeg mister 3k pga posten. Burde dem ikke opplyse om slike ting når jeg kommer der helt grønn og sier at jeg vil sende en pakke. Jeg limte på returlappen med fra/til på pakken. Jeg har fått godkjent retur av komplett, så det burde da være godt nok bevis. Kvittering har jeg også. Dette er vell første gang jeg noen gang sender noe med posten, og tenkte ikke over det da dem satt på frimerker. Jeg sendte pakken fredags ettermiddag, og det er ikke blitt registrert noe mottak hos komplett enda. Kan såklart være på vei fremdeles. Likevel er det uvanlig lang tid fra stavanger - sandefjord.... 0 arbeidsdager? Forrige fredag såklart. Endret 17. september 2011 av Teac Lenke til kommentar
Orjanp Skrevet 17. september 2011 Del Skrevet 17. september 2011 Ja, du vil vel da få igjen portoen. Problemet er at brev ikke har noen forsikring. Så du vil ikke få noe igjen dersom det blir borte. Lenke til kommentar
Ozelot Skrevet 17. september 2011 Del Skrevet 17. september 2011 0 arbeidsdager? Nå over ei uke er det ikke kommet frem enda. Ikke helt.. Lenke til kommentar
-alias- Skrevet 17. september 2011 Del Skrevet 17. september 2011 (endret) Men hva beviser egentlig den kvitteringen? Du har kjøpt frimerker for x antall gram. Og hvordan vet posten at komplett ikke har fått pakken? Den beviser at kunden har sendt en pakke, uansett hva den inneholdt! Posten må nesten bestemme seg for om de er ansvarlig for pakken eller ikke. Hvis ikke så kan de egentlig bare legge ned og vi kan overlate pakkene til Tollpost som klarer jobben på halve tiden og er ansvarlige. Endret 17. september 2011 av -alias- Lenke til kommentar
Flimzes Skrevet 17. september 2011 Del Skrevet 17. september 2011 0 arbeidsdager? Nå over ei uke er det ikke kommet frem enda. Ikke helt.. Aha, så bare det andre innlegget til Teac. Lenke til kommentar
Teac Skrevet 17. september 2011 Del Skrevet 17. september 2011 (endret) Ja, du vil vel da få igjen portoen. Problemet er at brev ikke har noen forsikring. Så du vil ikke få noe igjen dersom det blir borte. hehe, 77,- i porto vil være liten trøst dersom kamera til 3k er bortevekk. Skal ikke posten opplyse om sånnt, eller er dette "common knowledge" ? Endret 17. september 2011 av Teac Lenke til kommentar
Ozelot Skrevet 17. september 2011 Del Skrevet 17. september 2011 Jeg ville sagt common knowledge. Aldri i livet at jeg hadde sendt noe så dyrt som en klumpsending. 1 Lenke til kommentar
Orjanp Skrevet 17. september 2011 Del Skrevet 17. september 2011 (endret) Nei, den beviser at kunden har kjøpt frimerker. Ingenting annet. Posten tilbyr mange produkter, både for de som sender ting uten verdi (billig (alt er relativt) og raskt), og for de som sender ting av verdi (noe dyrere og lengre tid). Det er opp til kunden å bestemme seg for hva han trenger. Det er ikke noe annerledes på Posten i forhold til andre plasser. Vet kunden ikke hva han vil ha, må han spørre. Endret 17. september 2011 av Orjanp 1 Lenke til kommentar
Teac Skrevet 17. september 2011 Del Skrevet 17. september 2011 (endret) Jaja, da har jeg lært noe nytt i dag og. Venter noen dager til såklart før jeg trekker konklusjoner, men surt om en skal gå på en blemme på første forsøk. Forrige gang jeg sendte et produkt tilbake på angreretten fikk jeg tilsendt ferdig frankert lapp. Da kun jeg bruke hva jeg ville av emballasje og sende tilbake. Fikk refundert alt av utlegg (vare + frakt). Endret 17. september 2011 av Teac Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå