Gå til innhold

FAQ om Posten Norge og pakker V 2.1. Oppdatert 11.01.2013


Anbefalte innlegg

Jo, men Post i Butikk har ikke noe med forhåndsmeldinger å gjøre. Det går direkte fra bedriftskunden til Posten.

 

Det det er snakk om her er vel «kasseapparatet» som er koblet opp mot Posten.

 

 

Ah.. den geniale PiB løsningen! Jeg tror ikke jeg skal nevne noe mer om den helt fantastiskt UNIKE teknologiske løsningen der....

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

 

 

Ah.. den geniale PiB løsningen! Jeg tror ikke jeg skal nevne noe mer om den helt fantastiskt UNIKE teknologiske løsningen der....

 

Går utifra du er ironisk ;)

 

For min egen del, så betyr det at jeg kan hente pakker om jeg jobber litt lenger på jobb, samt at det er kortere til PiB enn til det gamle postkontoret :)

Lenke til kommentar

 

 

Ah.. den geniale PiB løsningen! Jeg tror ikke jeg skal nevne noe mer om den helt fantastiskt UNIKE teknologiske løsningen der....

 

Går utifra du er ironisk ;)

 

For min egen del, så betyr det at jeg kan hente pakker om jeg jobber litt lenger på jobb, samt at det er kortere til PiB enn til det gamle postkontoret :)

 

 

Oh yes, for kunden er nok løsningen riktig så bra.

For en ansatt som jobber med ITløsninger i Posten Norge AS så er det nok eventualiteter ved den løsningen som man skulle ønske var noe annerledes. Bare litt.

 

..men PiB er smart konsept i seg selv :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Sendte et kamera tilbake til komplett på angrerett. Pakket kameraet fint oppi en eske med my bobleplast osv, og fikk posten til å frankere det med frimerker. Nå over ei uke er det ikke kommet frem enda. Hvilke rettigheter har jeg dersom dem har rotet bort pakken på veien. Sitter kun på en kvittering for portoen. Ikke noe annet. Litt kjipt å miste 3k dersom det skulle vise seg at den er forsvunnet.

Lenke til kommentar

Dette er for dårlig, og ikke rart at Posten mister kunder. Det er jo merkelig at Posten kan ta seg betalt for sendinger uten å være ansvarlig for at de kommer fram! Det er jo tross alt ingen andre enn Posten som evt. roter bort pakkene.

Endret av -alias-
Lenke til kommentar

Jeg har fått godkjent retur av komplett, så det burde da være godt nok bevis. Kvittering har jeg også. Dette er vell første gang jeg noen gang sender noe med posten, og tenkte ikke over det da dem satt på frimerker. Jeg sendte pakken fredags ettermiddag, og det er ikke blitt registrert noe mottak hos komplett enda. Kan såklart være på vei fremdeles. Likevel er det uvanlig lang tid fra stavanger - sandefjord....

Endret av Teac
Lenke til kommentar

Jeg har fått godkjent retur av komplett, så det burde da være godt nok bevis. Kvittering har jeg også. Dette er vell første gang jeg noen gang sender noe med posten, og tenkte ikke over det da dem satt på frimerker. Jeg sendte pakken fredags ettermiddag, og det er ikke blitt registrert noe mottak hos komplett enda. Kan såklart være på vei fremdeles. Likevel er det uvanlig lang tid fra stavanger - sandefjord....

0 arbeidsdager?

Lenke til kommentar

ja, si det. Utrolig surt om jeg mister 3k pga posten. Burde dem ikke opplyse om slike ting når jeg kommer der helt grønn og sier at jeg vil sende en pakke. Jeg limte på returlappen med fra/til på pakken.

 

 

Jeg har fått godkjent retur av komplett, så det burde da være godt nok bevis. Kvittering har jeg også. Dette er vell første gang jeg noen gang sender noe med posten, og tenkte ikke over det da dem satt på frimerker. Jeg sendte pakken fredags ettermiddag, og det er ikke blitt registrert noe mottak hos komplett enda. Kan såklart være på vei fremdeles. Likevel er det uvanlig lang tid fra stavanger - sandefjord....

0 arbeidsdager?

Forrige fredag såklart.

Endret av Teac
Lenke til kommentar

Men hva beviser egentlig den kvitteringen?

 

Du har kjøpt frimerker for x antall gram.

Og hvordan vet posten at komplett ikke har fått pakken?

 

 

Den beviser at kunden har sendt en pakke, uansett hva den inneholdt! Posten må nesten bestemme seg for om de er ansvarlig for pakken eller ikke. Hvis ikke så kan de egentlig bare legge ned og vi kan overlate pakkene til Tollpost som klarer jobben på halve tiden og er ansvarlige.

Endret av -alias-
Lenke til kommentar

Ja, du vil vel da få igjen portoen.

 

Problemet er at brev ikke har noen forsikring. Så du vil ikke få noe igjen dersom det blir borte.

hehe, 77,- i porto vil være liten trøst dersom kamera til 3k er bortevekk. Skal ikke posten opplyse om sånnt, eller er dette "common knowledge" ?

Endret av Teac
Lenke til kommentar

Nei, den beviser at kunden har kjøpt frimerker. Ingenting annet.

 

Posten tilbyr mange produkter, både for de som sender ting uten verdi (billig (alt er relativt) og raskt), og for de som sender ting av verdi (noe dyrere og lengre tid). Det er opp til kunden å bestemme seg for hva han trenger. Det er ikke noe annerledes på Posten i forhold til andre plasser. Vet kunden ikke hva han vil ha, må han spørre.

Endret av Orjanp
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jaja, da har jeg lært noe nytt i dag og. Venter noen dager til såklart før jeg trekker konklusjoner, men surt om en skal gå på en blemme på første forsøk. Forrige gang jeg sendte et produkt tilbake på angreretten fikk jeg tilsendt ferdig frankert lapp. Da kun jeg bruke hva jeg ville av emballasje og sende tilbake. Fikk refundert alt av utlegg (vare + frakt).

Endret av Teac
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...