indeksregulert Skrevet 11. august 2011 Del Skrevet 11. august 2011 Hvorfor svarer dere helt vilkårlig uten å lese det jeg skriver? Poenget mitt var at denne lille papirlappen som har så lett for å bli borte fremdeles sitter klistret fast til pakken når jeg henter den på postkontoret. Lenke til kommentar
Orjanp Skrevet 11. august 2011 Del Skrevet 11. august 2011 Har lest hva du skriver. Hva er det du er ute etter? Sympati eller løsning? Løsning: Ring kundeservice og klag. Eller så kan du sørge for å få kollinummeret når du bestiller noe slik at du kan følge sporingen selv. Sympati: Stakkars deg.... 1 Lenke til kommentar
indeksregulert Skrevet 11. august 2011 Del Skrevet 11. august 2011 Er ikke ute etter så mye. Konkurranseutsetting og mer valgfrihet for oss kunder gjør forhåpentligvis at disse nekene i Posten etterhvert mister jobben, så det løser seg nok på sikt. Lenke til kommentar
Orjanp Skrevet 11. august 2011 Del Skrevet 11. august 2011 Jeg håper at flere tar i bruk alternative transportører, slik at Posten får mer konkurranse. Da blir de nødt til å forbedre seg for å holde på kundene. Lenke til kommentar
Lemon Skrevet 11. august 2011 Del Skrevet 11. august 2011 Dagens kaktus går til Posten. Mitt lokale postkontor leverer som sagt aldri hentelapper. Aldri. I dag måtte jeg ringe avsender å etterspørre en pakke som hadde uteblitt og fikk da et hentenummer. Leverte dette på Posten og kommenterte samtidig at det ikke hadde blitt sendt en hentelapp. Vedkommende i skranken kvitterte deretter med dagens beste svar: "Men du greide jo å hente pakken likevel"?!?!? Haha, det svaret der er jo helt hårreisende. Synes godt du kan sende/ringe inn en klage på både oppførselen til kundebehandleren og det faktum at du ikke får pakkelapper. Lenke til kommentar
OlafG Skrevet 28. august 2011 Del Skrevet 28. august 2011 Heisann, godtfolk! Trenger litt hjelp her. Den 11/8 sendte jeg en datamaskin fra Sundvollen til Tromsø som en del av flyttelasset mitt. Den ble sendt i kabinettets originaleske med isopor og ekstra padding i tomrommene på siden. Det første jeg reagerte på med sendingen var at den ble stående på terminal i Drammen fra kvelden 11/8 til 19/8. Dette er vel litt lengre enn hva man skulle forvente? Jeg betalte for en tjeneste med leveringstid på fem virkedager. Det tok omtrent det dobbelte. Jeg var å hentet pakken på Tromsø Postkontor nå på lørdag og sjekket esken da jeg fikk den. Den så i og for seg grei ut, litt slitasje og skade i hjørnene, men det er jo normalt, så reagerte ikke stort på det. Da jeg kom hjem åpnet jeg esken og tok ut maskinen, det første jeg legger merke til er at sidedørene har blitt bulket, spesielt på baksiden hvor skruene sitter. Jeg åpner kabinettet og sjekker over hardwaren og kan med en gang se at prosessorkjøleren er tydeligvis blitt bøyd, jeg vil tro at for at noe sånt skulle kunne skje så må pakken ha blitt utsatt for enorm belastning. Jeg har prøvd å starte datamaskinen, men får feilmelding fra hovedkortet som sier at det ikke får kontakt med skjermkortet. Så, hvilke rettigheter har jeg, og hva hvordan skal jeg gå frem for å få ordnet opp i dette? Lenke til kommentar
Orjanp Skrevet 29. august 2011 Del Skrevet 29. august 2011 (endret) Å fylle igjen tomrommet på sidene er ikke lurt. Det er der for å ta opp støt fra siden. Når du fyller igjen det tomrommet vil et støt fra siden forplante seg videre til kabinettet, og man får en bulk slik du beskriver. Nå vet jeg ikke hvilken prosessorkjøler du har, men det er sjelden lurt å ha den festet under transport. Det vil selvsagt avhenge av vekten på den, men det krever ikke enorm belastning for at den skal ødelegges. Alt som skal til en en bråstopp. Avhengig av vekt på kjøler og fart på pakken, blir det fort noen kilos trykk på festene. Pakker behandles maskinelt. Det medfører at den sklir ned renner, den tipper, blir truffet av andre pakker og blir nedstablet. I tillegg kan den bli uforsiktig behandlet av ansatte. Jeg bruker å si at dersom du tør selv å slippe pakken din fra 30 - 40 cm ned på gulvet, er du rimelig trygg på at pakken kommer hel fram. Uansett, dra ned på postkontoret og snakk med dem. Der skal du få et klageskjema som du kan sende inn. Det er mulig du må ha med ytre emballasje. PS. Dersom ikke sporingen viser at den ble registrert i Drammen både den 11. og den 19. har den nok vært underveis på et vis. Ikke stått i Drammen hele perioden. Vanligvis tar det maks 7 dager inkludert helg (5 dager er virkedager, altså uten helg). Din brukte åtte dager inkludert helg, noe som ikke er veldig langt unna. Ørjan... Endret 29. august 2011 av Orjanp Lenke til kommentar
cruzader Skrevet 29. august 2011 Del Skrevet 29. august 2011 (endret) Desverre må du forvente deg en 6-12måneders venting/purring på posten før de erstatter skader eller pakker de roter vekk. Vi fikk erstatning i forige måned for en pakke de rotet vekk i november. I fjor mistet vi vel 9pakker, med tanke på at mottaker ligger hele 15km unna så er jeg litt imponert Men hvergang så blir pakken scannet innpå bil for utkjøring, men aldri utlevert. Så en av sjåførene må sitte med garasjen full av pakker etterhvert... Endret 29. august 2011 av cruzader Lenke til kommentar
ChrisR Skrevet 30. august 2011 Del Skrevet 30. august 2011 Et godt tips, ikke bruk posten. Treg å dyr, ikke minst elendige åpningstider (På postkontor). Tollpost, MyPacket myemye bedre Lenke til kommentar
Ozelot Skrevet 30. august 2011 Del Skrevet 30. august 2011 Hvilke åpningstider har Tollpost og MyPacket Chris? Lenke til kommentar
indeksregulert Skrevet 30. august 2011 Del Skrevet 30. august 2011 Tollpost og mypack har ofte åpningstider fra 07-23 på hverdager og 8-22 på lørdager, avhengig av hvilken butikk der er snakk om. Lenke til kommentar
Orjanp Skrevet 30. august 2011 Del Skrevet 30. august 2011 Det samme gjelder for Post i Butikk. Lenke til kommentar
cruzader Skrevet 30. august 2011 Del Skrevet 30. august 2011 Virker som åpningstidene varierer litt for post i butikk. Den butikken jeg tilhører så får ikke du sende/motta pakker etter 22 hverdager også. Lenke til kommentar
Orjanp Skrevet 30. august 2011 Del Skrevet 30. august 2011 Åpningstidene til Post i Butikk, MyPack og Tollpost følger som oftest åpningstiden til butikken. Noen butikker stenger kanskje PiB tidligere grunnet lav bemanning. 1 Lenke til kommentar
cruzader Skrevet 30. august 2011 Del Skrevet 30. august 2011 Det jeg får oppgitt som grunn i butikken er at posten stenger terminalen 22. Lenke til kommentar
Ozelot Skrevet 30. august 2011 Del Skrevet 30. august 2011 Men hva har åpningstid til PiB med åpningstid til terminalen å gjøre? Kommer du klokken 9 om kvelden med en pakke som skal sendes, så blir den vel ikke sent før dagen derpå? Lenke til kommentar
cruzader Skrevet 30. august 2011 Del Skrevet 30. august 2011 De tar ikke imot eller leverer ut om ikke de får scannet det inn med engang :/ Lenke til kommentar
Orjanp Skrevet 30. august 2011 Del Skrevet 30. august 2011 (endret) @Ozelot: Terminalen, som i en datamaskin hos PiB, som er koblet til en server hos Posten. Ikke Postterminalen. Endret 30. august 2011 av Orjanp Lenke til kommentar
Ranglefant Skrevet 31. august 2011 Del Skrevet 31. august 2011 @Ozelot: Terminalen, som i en datamaskin hos PiB, som er koblet til en server hos Posten. Ikke Postterminalen. Serveren som tar imot forhåndsmeldinger er på 24/7... Lenke til kommentar
Orjanp Skrevet 31. august 2011 Del Skrevet 31. august 2011 Jo, men Post i Butikk har ikke noe med forhåndsmeldinger å gjøre. Det går direkte fra bedriftskunden til Posten. Det det er snakk om her er vel «kasseapparatet» som er koblet opp mot Posten. 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå