Gå til innhold

FAQ om Posten Norge og pakker V 2.1. Oppdatert 11.01.2013


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg burde kanskje ikke si dette, men jeg har aldri opplevd at man har gjort det "etter boka" her, i hvertfall. Om man stikker innom eller ringer og ber om å få utsatt hentefrist, ordnes det som regel veldig kjapt med en post-it-lapp på pakken/brevet om ny hentefrist. Om avsender mot formodning skulle etterlyse sendingen vil de kunne ringe kundeservice, bli satt over til postkontoret og man vil bare fortelle at mottaker har bedt om forlengelse på fristen. Jeg veit såklart ikke åssen dette er på større postkontor med større kundekretser, så for alt jeg veit kan det hende de gjør det mer nøyaktig andre steder. :)

 

Nå er det forskjell mellom rek. sending og en vanlig servicepakke:)

 

Men, det gjør ikke om på det at postkontoret eller PIB får en liste med pakker som skal sendes tilbake etter 14 dager. Som nevnt tidligere skal pakkes sendes tilbake etter 14 dager da dette er en tjeneste AVSENDER har kjøpt, i denne avtalen er det også spesifisert når Posten pålegger seg å sende en uavhentet pakke tilbake igjen til kjøper av tjenesten (Altså avsender).

 

Det skal dog sies at det er god kundeservice og gjøre som du sier, så ingen feil i det så lenge ingen blir sure:)

Lenke til kommentar

Rask spørsmål.

 

Kommer pass rett i postkassa, eller må det hentes ut på postkontor med legg og greier?

 

 

Pass kommer i postkassa DERSOM NAVNET PÅ PASSET STÅR PÅ POSTKASSEN!

(...og gjerne nøyaktig)

 

Jeg fikk forresten beskjed om at lillegutt (1 år) måtte ha navnet på postkassen dersom jeg ville få det levert der, istedenfor å hente det på posten.

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...
  • 1 måned senere...

Adressen på siste pakken min fra usps var korrekt fra avsender men posten gjorde en typo i postnummer når de laget sin nye sendingslapp for innenlands så den havnet helt feil.

 

Når de omsider fikk sendt den videre til riktig sted etter sin egen tabbe måtte jeg betale 100kr for videresending.

bra gjennomført :new_woot:

 

Sendt inn en klage og forventer hundrelappen min tilbake!

Endret av cruzader
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Den er ikke uvanlig for å si det sånn. Vet ikke hvor de henter postnummeret fra, men feilen forekommer daglig.

 

 

Det er i de tilfellene noen tar seg en snarvei i oppslag på postnummer. Postnummer skal hentes fra EN kilde.

http://epab.posten.no/ <------ elektronisk postadressebok.

epap burde forresten ligge i FAQ

 

 

Bare klag, du burde få pengene tilbake med en unnskyldning.

 

 

(hold oss oppdatert på om du får svar)

Endret av Ranglefant
Lenke til kommentar

fikk et brev customer service claims i dag.

 

Vi vil refundere portoen på kr 100,- for feil registrering på sendingen fra USA..

Beløpet på kr 100,- vil bli godskrevet din konto ---------- fra Mirror Accounting i løpet av nærmeste fremtid.

 

Vi beklager hendelsen.

 

Så da er hundrelappen min igjen i nærmeste fremtid!

Lenke til kommentar

Nei, pakken skal ha fått sporingsinformasjon når du sporer pakken hos Posten. Den meldingen du har fått sier bare at XXL har gjort pakken klar til henting for Posten, men at den foreløpig ikke er kommet til første registreringspunkt på ruta.

 

Nå burde det derimot være mer informasjon på sporingen.

Lenke til kommentar

Fekk mail fra XXL om at pakka mi var henta av posten i går formiddag. På pakkesporinga står det fortsatt "ngen sending er mottatt foreløpig, kun melding 27.10.2010 06:09".

 

Pakka burde vel vere godt på veg no?

 

 

Akkurat hva som har skjedd der vet jeg omtrent alt om. XXL har pakket varen din og skrevet ut en merkelapp med strekkode og sporingsnummer.

Samtidig som de skriver ut etiketten så sendes en melding til posten om at det kommer en pakke. Det kalles EDI forhåndsmelding og gir XXL en rabatt på sendingen (det er lettere å beregne behovet for bil og mannskap om Posten på forhånd vet hvor mye som skal sendes).

 

Den er ikke fysisk sendt enda, XXL kan godt vente til neste uke å sende den og Posten vil behandle pakken som vanlig. Derimot er det vanligste (spes om de har sendt epost om sendingen) at pakken din er med på neste postbil som henter pakkebur hos XXL. Senest i 19 tiden bruker bilene å hente varer, som oftest før den tiden også. I allefall om de skal rekke avgangene videre fra sorteringsterminalen på Robsrud.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Vanligvis kommer den fram til neste sorteringsterminal neste virkedag* (det vil altså si mandag i dette tilfelle) og postkontor/PiB dagen etter det igjen...

 

*Med mindre det er lang avstand; fra sør- til nord-norge, f.eks, da tar det vanligvis to dager.

 

Tenkte meg det. Takker. ;)

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

Hei.

Lurar på ein ting. Ei vare har blitt sendt til meg gjennom BRING dør-til-dør, og då lurar eg på når på dagen eg evt. får pakka.

Er det slik at den kjem med POSTEN, altså rundt klokka 2 her eg bur, eller kjem det ein eigen bil med pakka mi før klokka 4?

Ser at når eg sporar pakka på BRING, så står det ikkje forventa leveringsdato, imotsetning til Posten, så derfor lurar eg på om den kjem for seg sjølv, eller samen med resten av posten.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...