cruzader Skrevet 20. mai 2010 Del Skrevet 20. mai 2010 hvordan står det til med posten/bring og streiking? i jobbsammenheng savner jeg veldig mye sendinger som står fast hos diverse speditører. trenger litt stæsj selv også nå men om pakken blir stående fast hos posten er det lite vits bestille nå. Lenke til kommentar
ignoreme Skrevet 20. mai 2010 Forfatter Del Skrevet 20. mai 2010 Uten at jeg har fulgt alt for godt med så er det vel tollpost som er truffet av streiken enn så lenge? Men ja, en stor streik vil føre til at posten, varetransport osv stopper helt opp! Lenke til kommentar
cruzader Skrevet 20. mai 2010 Del Skrevet 20. mai 2010 har fått tilbakemelding fra levrandører om pakker som står hos dhl,tollpost og schenker. men får vel satse på at posten går som den skal, kanskje den finner veien til meg før de også streiker Lenke til kommentar
sdf123 Skrevet 7. juli 2010 Del Skrevet 7. juli 2010 Et spørsmål. Jeg venter på en pakke som ble sendt fra Tvedestrand som skal til Østfold. Pakken ble levert inn i går klokken 0930 og ble innlevert kl 2000 til Kristiansand(! dette er jo motsatt vei av hvor pakken skal) og videresendt, så står det ikke noe mer. Burde det ikke stått noe mer? Om den ble videresendt i går klokken 20, så burde den vel vært registrert en ny plass nå? Har pakken dratt feil vei? Lenke til kommentar
ignoreme Skrevet 7. juli 2010 Forfatter Del Skrevet 7. juli 2010 Pakken vil alltid gå fra PIB (Post i butikk) eller postkontor til nærmeste sentral, som i ditt tilfelle helt sikkert er Kristiansand. Derfra har nok pakken tatt veien inn mot Oslo og godssentralen der. Her kan det nok ta litt til før den blir registrert som videresendt mot Sarpsborg hvor godssentralen for Østfold ligger, derfra blir den kjørt ut til lokaldistribusjon. Den blir nok registrert i oslo i dag skal du se Lenke til kommentar
smagn4 Skrevet 9. juli 2010 Del Skrevet 9. juli 2010 Venter på en pakke, som viser dette på sporingen: Sendingen er ankommet terminal og blir videresendt 07.07.2010 10:16 7007 TRONDHEIM Burde ikke den ha vært på min PiB som er et kvarter unna nå? kan de ha glemt å registrere den? Lenke til kommentar
ignoreme Skrevet 9. juli 2010 Forfatter Del Skrevet 9. juli 2010 Det burde den absolutt ha vært, ja. Ta med deg sendingsnr ned til dem og sjekk om de kan gå igjennom pakkene de har der, de skal ha ett system for sortering av pakker så fremt de ikke har gått over til det nye hyllesystemet (som jeg ikke husker navnet på, noen som jobber på postkontor eller pib som kan oppdatere meg?) hvor de kun scanner strekkoder på både pakken og hylla før de skriver på ankomstdato på pakken. bør være enkelt å finne den om den er der Lenke til kommentar
bamse87 Skrevet 3. august 2010 Del Skrevet 3. august 2010 Eg har liggande ein sending som er rekommandert brev frå utlandet. Pga. at eg er på ferie, får eg ikkje henta pakka før like etter 2 vekers-fristen er ute. Går det an å få nokon andre til å hente denne pakka, dersom dei har med ei fullmakt frå meg? Lenke til kommentar
ignoreme Skrevet 3. august 2010 Forfatter Del Skrevet 3. august 2010 Så lenge dem har en fullmakt går det bra ja. Husk å skrive fødselsdato på både deg og den personen som henter pakke, når og hvor pakka skal hentes og skriv under med sted og dato så skal det være i orden. (om ikke nye regler har kommet fra da jeg jobbet der) Lenke til kommentar
Orjanp Skrevet 4. august 2010 Del Skrevet 4. august 2010 En annen mulighet er å be om at den blir liggende litt lengre. Lenke til kommentar
ignoreme Skrevet 4. august 2010 Forfatter Del Skrevet 4. august 2010 Det krever fryktelig mye mer jobb Orjanp, skal det gjøres etter boka så er det på følgende måte: Du må ringe avsender av rek. brevet ditt og be dem ringe posten. Når de ringer posten blir de som regel bedt om å fakse inn en bekreftelse på at pakken kan bli liggende til dato XX i stedet for XX. Når dette er gjort må posten fakse dette over til post i butikk eller postkontoret ditt hvor pakken ligger. Men for all del, hva som er enklest for deg vet du selv best:) Lenke til kommentar
voidDraw() Skrevet 4. august 2010 Del Skrevet 4. august 2010 Bestilte ekstra hjem på døren så jeg trodde nesten det var første prioritert for posten å få de ut, men neida. Tok 3 virkedager før jeg fikk pakken noe som er det samme som ved vanlig pakkesending. Hva er vitsen da liksom? Lenke til kommentar
OC-Freak Skrevet 4. august 2010 Del Skrevet 4. august 2010 Bestilte ekstra hjem på døren så jeg trodde nesten det var første prioritert for posten å få de ut, men neida. Tok 3 virkedager før jeg fikk pakken noe som er det samme som ved vanlig pakkesending. Hva er vitsen da liksom? Eneste forskjellen er at du får den levert på døren i stedet for at den havner på postkontoret/post i butikk. Fremsendelsestiden er den samme. 1 Lenke til kommentar
Opptatt Skrevet 11. august 2010 Del Skrevet 11. august 2010 Vet ikke om det er nevnt før, men ett alternativt nummer til posten, om du ringer fra f.eks mobil, er: 21316250 Hvis du ringer fra mobil, er det ofte dyrere å ringe spesialnummer, enn vanlige nummer.. Lenke til kommentar
bamse87 Skrevet 12. august 2010 Del Skrevet 12. august 2010 Så lenge dem har en fullmakt går det bra ja. Husk å skrive fødselsdato på både deg og den personen som henter pakke, når og hvor pakka skal hentes og skriv under med sted og dato så skal det være i orden. (om ikke nye regler har kommet fra da jeg jobbet der) Laga til ei fullmakt, sendte med min eigen legitimasjon, og alt gjekk fint Lenke til kommentar
siindre Skrevet 12. august 2010 Del Skrevet 12. august 2010 Heisann Har nylig bestilt varer fra dustinhome og skjønner ikke helt leveringsmåten. Står at det er PNL, og har sporing fra online.pannordic.com eller "My PNL". Hva er dette for noe? Sporingsnummeret dukker forresten opp på posten.no, hva er forskjellen? På posten.no dukker også pakken opp som Produktnavn: CARRYON HOMESHOPPING Får jeg dette på døren? Lov og håpe Men har forøvrig ikke valgt noe spesiel fraktmetode, tror ikke jeg fikk noe valg om det heller. Lenke til kommentar
Ranglefant Skrevet 12. august 2010 Del Skrevet 12. august 2010 Har nylig bestilt varer fra dustinhome og skjønner ikke helt leveringsmåten. Står at det er PNL, og har sporing fra online.pannordic.com eller "My PNL". Hva er dette for noe? Sporingsnummeret dukker forresten opp på posten.no, hva er forskjellen? På posten.no dukker også pakken opp som Produktnavn: CARRYON HOMESHOPPING Får jeg dette på døren? Lov og håpe Men har forøvrig ikke valgt noe spesiel fraktmetode, tror ikke jeg fikk noe valg om det heller. PNL = Pan Nordic Logistics, et selskap som tidligere ble eid av svenske og danske posten, sammen med Posten Norge. Siden svenske og danske posten ikke lenger kan eie PNL (de slo seg sammen) så ble de kjøpt av norske posten og de står for det meste for pakkesendinger mellom nordiske land. Sporingsnummeret til PNL finner nok pakken på posten.no, vi har integrert sporing med de for lenge siden før de ble kjøpt opp. At du ser firmaet som PNL er nok også noe som henger igjen. I dag heter de Bring Parcels eller noe slikt. Det er egentlig akkurat det samme som en vanlig pakke sendt med posten, det er bare en egen avdeling som håndterer pakker mellom land. Spesialister med andre ord. Forresten er det slik at når pakken ankommer hovedsentralen i norge så behandles den som all annen post, så du får den nok levert slik som du selv vil ønske. På lik linje med andre pakkeprodukter i Posten. Lenke til kommentar
siindre Skrevet 13. august 2010 Del Skrevet 13. august 2010 Ok, takk for oppklaringen Lenke til kommentar
Lemon Skrevet 13. august 2010 Del Skrevet 13. august 2010 Det krever fryktelig mye mer jobb Orjanp, skal det gjøres etter boka så er det på følgende måte: Du må ringe avsender av rek. brevet ditt og be dem ringe posten. Når de ringer posten blir de som regel bedt om å fakse inn en bekreftelse på at pakken kan bli liggende til dato XX i stedet for XX. Når dette er gjort må posten fakse dette over til post i butikk eller postkontoret ditt hvor pakken ligger. Men for all del, hva som er enklest for deg vet du selv best:) Jeg burde kanskje ikke si dette, men jeg har aldri opplevd at man har gjort det "etter boka" her, i hvertfall. Om man stikker innom eller ringer og ber om å få utsatt hentefrist, ordnes det som regel veldig kjapt med en post-it-lapp på pakken/brevet om ny hentefrist. Om avsender mot formodning skulle etterlyse sendingen vil de kunne ringe kundeservice, bli satt over til postkontoret og man vil bare fortelle at mottaker har bedt om forlengelse på fristen. Jeg veit såklart ikke åssen dette er på større postkontor med større kundekretser, så for alt jeg veit kan det hende de gjør det mer nøyaktig andre steder. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå