Gå til innhold

Se på NRK nett TV i Linux? Finnes det noe program til Linux som kan spille av WMP filer?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Fikk alt til å fungere i Ubuntu 8.10

Men så begynte jeg å rote med flash, og etter det er det bare flimring på bildet igjen.

Har Flash 10.0 installert nå. Er ikke sikker på hvilken flash som var på maskina mens det fungerte.

Hva gjør jeg? :blush:

Endret av olais
Lenke til kommentar
Installerte den du nevnte indietrash, men bildet flimrer fortsatt.

Flere forslag mottas med takk.

Prøv å velge en annen output i VLC for vanlig video. Prøv den som heter noe med x11.......

Jeg hadde også flimmer. Om du fjerner skjermeffekter går det også vekk, for meg gjorde det det, men her er det flash og kanskje ikke det samme.

Endret av Robocoop
Lenke til kommentar

Tror ikke det er driverproblem nei, for det fungerte bra til å begynne med, helt til jeg i min dumhet begynte å rote med flash. Husker ikke engang hva jeg gjorde, men det må ha noe med flash å gjøre.

Så problemet er vel hva jeg skal gjøre for å få tilbake den opprinnelige flashinstalleringen. Er ikke så bevandret i dette så kom gjerne med litt flash remove/install-forslag.

Edit: Prøvde med X11 video-output istedet for default, og da ble det bra.

Men forstår ikke helt hvorfor, ettersom output sto på default tidligere også, før jeg begynte

å rote med flash.

Endret av olais
Lenke til kommentar
totem-mozplugin (ellernoesånt) og totem-xine :)

En bug i totem, som antakeligvis ikke har noe med gstreamer og underliggende kodeker å gjøre, gjør søking umulig når noe streames fra NRK. Om det er spesifikt for WMV-containeren vet jeg ikke, men det gjør totem passe ubrukelig. Antatt at feilen ikke ligger i GStreamer, eller totem sin bruk av dette, så vil neppe det å bruke Xine som "back-end" gjøre saken bedre :)

Totem er søppel. avinstaller den dersom din distro faktisk tillater det uten masse krøll. bruk mplayer og dens plugin.

Totem er godt integrert med Gnome. Det alene er grunn til å holde seg til Totem (hvis man bruker Gnome).

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...