LucarioX Skrevet 2. januar 2009 Del Skrevet 2. januar 2009 Noen som vet om noe program til Linux som gjør at jeg kan se NRK nett TV? Er jo ikke så lett å installere Windows Media Player på Linux? Lenke til kommentar
Kaptein... Skrevet 2. januar 2009 Del Skrevet 2. januar 2009 Jeg ser på NRK nett-tv daglig sudo apt-get install ubuntu-restricted-extras https://help.ubuntu.com/community/RestrictedFormats Lykke til. Lenke til kommentar
LucarioX Skrevet 2. januar 2009 Forfatter Del Skrevet 2. januar 2009 Det funker vel bare i Ubuntu, gjør det ikke? Selv bruker jeg noe som heter Yellow Dog http://us.fixstars.com/products/ydl/ Takk for raskt svar forresten Lenke til kommentar
RattleBattle Skrevet 2. januar 2009 Del Skrevet 2. januar 2009 Uten at jeg vet så mye om hvordan i Yellow dog, er VLC + Mediaplayerconnectivity (extension til Firefox) muligens det letteste å komme igang med. Lenke til kommentar
pjuik Skrevet 3. januar 2009 Del Skrevet 3. januar 2009 Jeg ser på NRK nett-tv daglig sudo apt-get install ubuntu-restricted-extras https://help.ubuntu.com/community/RestrictedFormats Lykke til. Jeg prøvde dette, men det virket ikke. (Ubuntu 8.10) Fikk denne feilmeldingen: Avspilling av denne filmen krever et tillegg Microsoft Media Server (MMS) protocol source og dette er ikke installert. Lenke til kommentar
pjuik Skrevet 3. januar 2009 Del Skrevet 3. januar 2009 Og etter at jeg kjørte denne kommandoen, får jeg ikke startet "Legg til/Fjern programmer" . Denne feilmeldingen kommer opp: "Kunne ikke se etter installerte og tilgjengelige programmer This is a major failure of your software management system. Please check for broken packages with synaptic, check the file permissions and correctness of the file '/etc/apt/sources.list' and reload the software information with: 'sudo apt-get update' and 'sudo apt-get install -f'." Lenke til kommentar
RattleBattle Skrevet 3. januar 2009 Del Skrevet 3. januar 2009 Det må ha skjedd et brudd midt under installeringa av ubuntu-restricted-extras. Det står hva du skal gjøre i feilmeldinga: sudo apt-get install -f Lenke til kommentar
pjuik Skrevet 3. januar 2009 Del Skrevet 3. januar 2009 Jeg prøvde dette også men da kom dette opp: E: Får ikke låst /var/lib/dpkg/lock - open (11 Resource temporarily unavailable) E: Unable to lock the administration directory (/var/lib/dpkg/), is another process using it? Lenke til kommentar
NgZ Skrevet 3. januar 2009 Del Skrevet 3. januar 2009 sudo rm /var/lib/dpkg/lock Så prøver du på nytt. Pakkeprogrammet ditt kræsjet sannsynligvis mens det holdt på. Ta en restart først, så du er sikker på at det ikke er noe som kjører. Lenke til kommentar
pjuik Skrevet 3. januar 2009 Del Skrevet 3. januar 2009 (endret) Prøvde den kommandoen, men ingenting skjedde liksom i terminalen, og da prøvde jeg den en gang til og fikk følgende melding: rm: kan ikke fjerne «/var/lib/dpkg/lock»: No such file or directory Gikk ikke å starte pakkebehandleren etter dette heller Må legge til at jeg holdt på med 2 forskjellige maskiner da jeg startet med dette, og samme problemet oppstod på begge. Endret 3. januar 2009 av pjuik Lenke til kommentar
Trym87 Skrevet 3. januar 2009 Del Skrevet 3. januar 2009 prøv å starte maskinen på nytt, så skal låsefilene være resatt, måten jeg fikk til nrk-nett-tv var å avinstallere vlc-pluginen til firefox og installere mplayer-pluginen, alt igjennom legg-til fjern programmer Lenke til kommentar
pjuik Skrevet 3. januar 2009 Del Skrevet 3. januar 2009 Har restartet flere ganger på begge maskinene uten resultat. Må jeg installere hele skiten (Ubuntu) på nytt tro ? Lenke til kommentar
NgZ Skrevet 3. januar 2009 Del Skrevet 3. januar 2009 Prøvde den kommandoen, men ingenting skjedde liksom i terminalen, og da prøvde jeg den en gang til og fikk følgende melding:Ingenting skal skje i terminalen, dersom alt går greit.rm: kan ikke fjerne «/var/lib/dpkg/lock»: No such file or directoryBetyr at den ikke fant filen (fordi du allerde hadde slettet den). Mao var den der, men er slettet nå.Gikk ikke å starte pakkebehandleren etter dette heller Hva slags feilmelding får du nå da?Må legge til at jeg holdt på med 2 forskjellige maskiner da jeg startet med dette, og samme problemet oppstod på begge.Tipper at internetten din forsvant e.l., og at pakkebehandlerne krasjet.. selv om det ikke skal skje. Lenke til kommentar
pjuik Skrevet 3. januar 2009 Del Skrevet 3. januar 2009 Fikk det til. det var noen filer i Java-installasjonen som manglet. Installerte deretter anbefalt codec for NRK og det fungerte. Lenke til kommentar
olais Skrevet 10. januar 2009 Del Skrevet 10. januar 2009 (endret) Uten at jeg vet så mye om hvordan i Yellow dog, er VLC + Mediaplayerconnectivity (extension til Firefox) muligens det letteste å komme igang med. Hvordan får jeg det til å fungere i Fedora 10? Prøvde dette tipset med Mediaplayerconnectivity og VLC, men det fungerer ikke. Firefox henger hver gang jeg prøver NRK etter dette. Endret 10. januar 2009 av olais Lenke til kommentar
indietrash Skrevet 10. januar 2009 Del Skrevet 10. januar 2009 for Fedora 10, se http://dnmouse.org/ det skriptet Danger Mouse har der brukte jeg fra Fedora 7 til og med 9. funker bra til å sette opp ting som flash/java i 64-bit Fedora (ikke noe problem nå da, når man har 64-bit flash og java native), samt sudo, restricted greier osv. Lenke til kommentar
olais Skrevet 10. januar 2009 Del Skrevet 10. januar 2009 Kjørte scriptet til Danger Mouse og installerte en hel masse. Prøvde NRK TV etterpå men samme resultat. Det funker ikke, og Firefox låser seg når jeg prøver. Lenke til kommentar
olais Skrevet 11. januar 2009 Del Skrevet 11. januar 2009 Jeg prøver forskjellige distroer for å se hvilken som fungerer med det meste og hvilken jeg liker best. Nå har jeg lagt inn Linux Mint. La inn Mediaconnectivity pluss VLC. NRK fungerer sånn halvveis. Bildet flimrer hele tiden. Hva kan det være? Skjermen er det ikke, for i Windows fungerer det utmerket. Lenke til kommentar
h3st Skrevet 11. januar 2009 Del Skrevet 11. januar 2009 Kjør på med mplayer-plugin? Ganske lite mplayer ikke klarer. Lenke til kommentar
indietrash Skrevet 11. januar 2009 Del Skrevet 11. januar 2009 mplayer kan streame video fra nett UTEN hardware. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå