Gå til innhold

Se på NRK nett TV i Linux? Finnes det noe program til Linux som kan spille av WMP filer?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Og etter at jeg kjørte denne kommandoen, får jeg ikke startet "Legg til/Fjern programmer" .

Denne feilmeldingen kommer opp:

"Kunne ikke se etter installerte og tilgjengelige programmer

This is a major failure of your software management system. Please check for broken packages with synaptic, check the file permissions and correctness of the file '/etc/apt/sources.list' and reload the software information with: 'sudo apt-get update' and 'sudo apt-get install -f'."

Lenke til kommentar

Jeg prøvde dette også men da kom dette opp:

E: Får ikke låst /var/lib/dpkg/lock - open (11 Resource temporarily unavailable)

E: Unable to lock the administration directory (/var/lib/dpkg/), is another process using it?

Lenke til kommentar

Prøvde den kommandoen, men ingenting skjedde liksom i terminalen, og da prøvde jeg den en gang til og fikk følgende melding:

rm: kan ikke fjerne «/var/lib/dpkg/lock»: No such file or directory

Gikk ikke å starte pakkebehandleren etter dette heller :(

Må legge til at jeg holdt på med 2 forskjellige maskiner da jeg startet med dette, og samme problemet oppstod på begge.

Endret av pjuik
Lenke til kommentar
Prøvde den kommandoen, men ingenting skjedde liksom i terminalen, og da prøvde jeg den en gang til og fikk følgende melding:
Ingenting skal skje i terminalen, dersom alt går greit.
rm: kan ikke fjerne «/var/lib/dpkg/lock»: No such file or directory
Betyr at den ikke fant filen (fordi du allerde hadde slettet den). Mao var den der, men er slettet nå.
Gikk ikke å starte pakkebehandleren etter dette heller :(
Hva slags feilmelding får du nå da?
Må legge til at jeg holdt på med 2 forskjellige maskiner da jeg startet med dette, og samme problemet oppstod på begge.
Tipper at internetten din forsvant e.l., og at pakkebehandlerne krasjet.. selv om det ikke skal skje.
Lenke til kommentar
Uten at jeg vet så mye om hvordan i Yellow dog, er VLC + Mediaplayerconnectivity (extension til Firefox) muligens det letteste å komme igang med.

Hvordan får jeg det til å fungere i Fedora 10?

Prøvde dette tipset med Mediaplayerconnectivity og VLC, men det fungerer ikke.

Firefox henger hver gang jeg prøver NRK etter dette.

Endret av olais
Lenke til kommentar

Jeg prøver forskjellige distroer for å se hvilken som fungerer med det meste og hvilken jeg liker best.

Nå har jeg lagt inn Linux Mint. La inn Mediaconnectivity pluss VLC.

NRK fungerer sånn halvveis. Bildet flimrer hele tiden. Hva kan det være?

Skjermen er det ikke, for i Windows fungerer det utmerket.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...