laPANTHA Skrevet 10. april 2003 Del Skrevet 10. april 2003 Noen av dere har sikkert satt opp 2 skjermer på det samme skjermkortet. Det har jeg også tenkt til nå, og jeg har skjermkort som støtter det. Men hva slags adapter bruker man? Jeg ser at komplett selger DVI(hann) til VGA(hunn) og en DVI(hunn) til VGA(hann), men både skjermkortets DVI kontakt og skjermens VGA kontakt er begge av type hunn, så jeg trenger vel strengt tatt en VGA(hann) til DVI(hann), eller har jeg misforstått noe her? Hvor får jeg i såfall fatt i en adapter som fikser mitt lille dilemma? Lenke til kommentar
Rocambole Skrevet 10. april 2003 Del Skrevet 10. april 2003 En vanlig skjermkabel er han-han. Så du plugger den vanlige kabelen inn i en liten overgang som er DVI-hann til VGA-hun Lenke til kommentar
laPANTHA Skrevet 10. april 2003 Forfatter Del Skrevet 10. april 2003 Takk for hjelpen. En annen ting; blir maskinen noe nevneverdig tregere som følge av at skjermkortet for en ekstra skjerm å håndtere? Lenke til kommentar
atrax Skrevet 10. april 2003 Del Skrevet 10. april 2003 Jeg har kobla flatskjermen min på både vga- og dvi-kontakten på skjermkortet mitt, bl.a. for å teste forskjeller i bildekvalitet. Jeg har ikke merka at pcen er noe treigere ihvertfall, men har ikke kjørt noen tester for å sjekke. Tar jeg ikke feil, så er det en egen brikke på skjermkortet som tar seg av vga/dvi-signalene som skal genereres, slik at gpu ikke skal ha det arbeidet.. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå