Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Asus 4850 og systemkræsj - error log vedlagt

Anbefalte innlegg

Har et merkelig problem med min nye maskin:

Når jeg skal spille nye og halvgamle spill som krever litt 3d, kræsjer maskinen til svart skjerm og en loop av musikk eller lydeffekt som ble spilt av. Men når jeg kjører rullerende demo av "X3 - Terran Conflict" som er ekstremt krevende på 3d, presterer den uten problemer 1080x1920 oppløsning uten tegn til verken varmeutvikling eller at utilstrekkelig strømforsyning. Søkt på nettet nå den siste uka og ser at det er mange med 4800-serien som opplever samme problem.

* Skildrer nøyaktig samme problem jeg opplever: http://www.youtube.com/watch?v=fnqBbRmSDkg

Har reinstallert clean install med siste BIOS-oppdatering, chipset-oppdatering, drivere (også forsøkt installere tre generasjoner bakover både ATI og dedikerte (?) ASUS sine og siste versjon av DirectX10. Også prøvd med WHQL-sertifiserte drivere på alt av hardware. Forsøkt senke GPU-hastigheten, også økt den, men det ser ikke ut til ha noen effekt. Oppdatert siste MS.Net Framework også. Vista er også fullt oppdatert. Kjører ikke virus-programmer eller lignende.

Men nei, problemet gir seg ikke. Men ser i event loggen følgende:

Event filter with query "SELECT * FROM __InstanceModificationEvent WITHIN 60 WHERE TargetInstance ISA "Win32_Processor" AND TargetInstance.LoadPercentage > 99" could not be reactivated in namespace "//./root/CIMV2" because of error 0x80041003. Events cannot be delivered through this filter until the problem is corrected.

Ser på et par forum at de som får med denne feil-meldingen (som kansje bare er en generell systemfeil melding?) viser til "User Profile Hive Cleanup Service". Men denne eksisterer ikke i Vista...

Er ganske frustrert nå (ny maskin, to uker uten spill, fem reformateringer) men blir takknemlig for alle svar/forslag

* Intel Core 2 Duo E8500 3.16 GHz

* Asus P5Q Pro

* Asus EAH4850 1GB

* OCZ 8 GM RAM DDR2 PC2-8000

* StealthXstream 600W strømforsyning

* Windows Vista Ultimate 64bit (legit)

Hilsen Stig,

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Da har jeg laget dual boot på maskinen i håp om det skulle løse problemet. Kjører nå Vista Ultimate og XP Professional.

MEN problemet gjenstår, maskinen kræsjer.

Leser her på hardware forumene at de med samme problem som meg har hatt "issues" med RAM-brikkene . Jeg har OCZ minnebrikker og et Asus hovedkort, er det noen som kan fortelle meg hvordan jeg kan feilsøke i BIOS om det er noe feil med minnefrekvensene og lignende?

Se specs på maskinen min i posten over :)

Stig,

Lenke til kommentar

Har prøvd den, men får ikke slettet

INDEX.BTR

MAPPING1.MAP

MAPPING2.MAP

OBJECTS.DATA

da de disse er i bruk av en annen prosess

http://www.technologyquestions.com/technol...-wmi-error.html

Ser at linken du ga meg, samt den over fra MS, viser til et problem med Repository folderen, som har med WMI og gjøre. Dette er egentlig gresk for meg, så hvis noen kan fortelle meg hva som skjer ...:)

Lenke til kommentar

jeg aner ikke, bare googlet 0x80041003 og fant løsning.

Hvis noen prosesser skaper problemer så kan du kjøpe prøve å gjøre det på nytt i safe-mode da Windows da vil kjøre med minimalt antall prosesser.

Ut over det får du google litt eller høre med andre her...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...