GSM Skrevet 2. januar 2009 Del Skrevet 2. januar 2009 Skal ha meg ny mobil etter nyttårsaften (hva skjer med mobiler på fylla??). Valget står mellom HTC Touch HD og Diamond. Er større skjerm og oppløsning verdt de 2000 kr ekstra? Og er touch HD og Diamond like treg som Touch Pro? Testet en Touch Pro i butikken i dag, og den var ulidelig treg, er dette evt noe som kan løses med ROM oppdatering? Lenke til kommentar
Teac Skrevet 2. januar 2009 Del Skrevet 2. januar 2009 Skal ha meg ny mobil etter nyttårsaften (hva skjer med mobiler på fylla??). Valget står mellom HTC Touch HD og Diamond. Er større skjerm og oppløsning verdt de 2000 kr ekstra? Og er touch HD og Diamond like treg som Touch Pro? Testet en Touch Pro i butikken i dag, og den var ulidelig treg, er dette evt noe som kan løses med ROM oppdatering? Visst du er en av de som lett mister/ødelegger telefoner i fylla, så er vell ikke noen av disse telefonene noe for deg Jeg har selv Diamond og er godt fornøyd med den. Skal innrømme den var treg i begynnelsen, men ROM oppdatering forbedret telefonen vesentlig. Om du skal velge Diamond kontra HD er vell egentlig smak og behag. Innholdsmessig er jo telefonene helt identiske, men det er skjermstørrelsen som utgjør forskjellen. Jeg tror jeg ville ha gått for en Diamond ettersom den er vesentlig mindre enn de to andre telefonene. Lenke til kommentar
GSM Skrevet 2. januar 2009 Forfatter Del Skrevet 2. januar 2009 Visst du er en av de som lett mister/ødelegger telefoner i fylla, så er vell ikke noen av disse telefonene noe for deg Hehe, nei det er kanskje et poeng. Pleier å ha forsikring, men den gjelder bare om jeg har noen rester av mobilen Ser vel ut til at Diamond smaker best mtp at det kun er skjermen som skiller, men damned hvor fet skjermen på HD er =P Hvor lenge overlever din Diamond før du må lade? med normalt bruk? Lenke til kommentar
jevel Skrevet 2. januar 2009 Del Skrevet 2. januar 2009 Touch HD har vesentlig bedre batteri enn Diamond. I tillegg har den mer minne og flashminne. Du bør imidlertid prøve telefonen før du bestemmer deg. Diamond er vesentlig mer lommevennlig enn HD, og hvis du er av typen som tendenserer til å gå på snørrfylla så kan den lett få seg en knekk i bukselomma. -KJ Lenke til kommentar
Teac Skrevet 2. januar 2009 Del Skrevet 2. januar 2009 Visst du er en av de som lett mister/ødelegger telefoner i fylla, så er vell ikke noen av disse telefonene noe for deg Hehe, nei det er kanskje et poeng. Pleier å ha forsikring, men den gjelder bare om jeg har noen rester av mobilen Ser vel ut til at Diamond smaker best mtp at det kun er skjermen som skiller, men damned hvor fet skjermen på HD er =P Hvor lenge overlever din Diamond før du må lade? med normalt bruk? Batteritiden er ikke så galen. Jeg vet egentlig ikke hvor lenge den varer fordi jeg skrur telefonen av om natten samtidig som jeg pleier og lade den hver dag på natt bordet. Det har liksom blitt en rutine. I tilegg har jeg en bilholder med lader når jeg er ute og kjører, så der blir den også ladet. Men om du bruker den normalt uten og se filmer og bruke gps så vil den vare sånn som en vanlig telefon. Skal du bruke den som GPS i bilen må du ha en lader i tilegg. Lenke til kommentar
>Jonas< Skrevet 2. januar 2009 Del Skrevet 2. januar 2009 (endret) Ser vel ut til at Diamond smaker best mtp at det kun er skjermen som skiller, men damned hvor fet skjermen på HD er =P Hvor lenge overlever din Diamond før du må lade? med normalt bruk? Det er ikke bare skjermen som skiller. HD har mer RAM og ROM, HSUPA, lengre batterilevetid, 3,5 mm minijack, minnekortstøtte og bedre kamera. Siden skjermen er mye større og har en høyere oppløsning er den også bedre på tekstskriving siden tastene blir større samtidig som skjermtastaturet ikke dekker en like stor del av skjermen som på Diamond. Skjermens størrelse og oppløsning gjør også HD til en ypperlig surfetelefon. Diamond er også mer mottakelig for riper enn det HD er. Om du kan leve med en litt stor telefon hadde jeg valgt HD, om du heller vil ha en mindre (men litt tjukkere) telefon hadde jeg valgt Touch Pro. Endret 2. januar 2009 av >Jonas< Lenke til kommentar
WinPhone Skrevet 20. januar 2009 Del Skrevet 20. januar 2009 (endret) HD, er en nyere telefon og dette fører selvsagt til vise forbedringer. MEN og telefonen er stor og ikke spesielt "lommevennlig" Diamond har et mye bedre "lommeformat" enn HD.Så hvis størrelse er en stor faktor for valget, ville jeg satset på diamond. Telefonene oppleves like i brukersnitt, da begge mobilene kjører Win 6.1 OS. Det er selvfølgelig forskjell på HW, men man bør jo ta i betraktning den store pris forskjellen på telefonene. Er virkelig HD verdt 2500-3000 kr mer en diamond?.! Endret 20. januar 2009 av WinPhone Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå