fa74b4a4-8b2c Skrevet 2. januar 2009 Del Skrevet 2. januar 2009 Hei Jeg har startet med et lite backup prosjekt, og trenger nå litt hjelp. Jeg har følgende batch script for backup: @echo off set path="C:\Programfiler\WinRAR\";%path% rar a -r0 "Z:\Documents_%DATE%.rar" "C:\Users\username\Documents\*.*" rar a -r0 "Z:\FirefoxProfile_%DATE%.rar" "%APPDATA%\Mozilla\Firefox\Profiles\*.*" exit Denne batch fila tar backup av Documents og profil mappa i Firefox, og lagrer det i to .rar filer. Det jeg lurer på er om noen kan hjelpe meg slik at jeg kun får en .rar. Ser da for meg at rar fila inneholder to mapper som blir hetene Documents og FirefoxProfile. Si at jeg har 5 mapper i Documents-mappa, disse mappene heter A, B, C og D. Er det da mulig at bacth-fila kun kopierer mappe A, B og D? Lenke til kommentar
fa74b4a4-8b2c Skrevet 4. januar 2009 Forfatter Del Skrevet 4. januar 2009 Jeg har nå funnet en løsning på problemet mitt. For de som måtte være interesserte, ble den slik: @echo off "C:\Programfiler\WinRAR\WinRAR.exe" a -r -t -m5 -hpPIZZA -ag+YYYY_MM_DD "z:\Backup.rar" @"include.txt" En liten forklaring på batchfilen: a (legger til et arkiv) -r (kopierer undermapper) -t (test arkiv) -m5 (best kompresjon) -hpPIZZA (passord beskytter .rar filen med passordet PIZZA) -ag+YYYY_MM_DD (legger datoen til filnavnet etter angitt format) @"include.txt" (henter filene som skal ligge i arkivet fra en textfil kalt include.txt) Lenke til kommentar
Admin'c Skrevet 4. januar 2009 Del Skrevet 4. januar 2009 ikke for å ødelegge, men kan du ikke heller bruke et backupprogram som alle andre? f.eks. cobian backup ettersom du bruker win Lenke til kommentar
fa74b4a4-8b2c Skrevet 4. januar 2009 Forfatter Del Skrevet 4. januar 2009 ikke for å ødelegge, men kan du ikke heller bruke et backupprogram som alle andre? f.eks. cobian backup ettersom du bruker win Det er vel minst like effektivt å bruke batch? Si at du velger å starte batch-fila hver natt kl 03.00 og at den dermed kopierer alle dine viktige filer over til en server/ekstern hardiks o.l Med dette har man jo en sikker, enkel og gratis backup løsning i følge min mening Lenke til kommentar
cyclo Skrevet 4. januar 2009 Del Skrevet 4. januar 2009 Denne tråden var feilpostet og er blitt flyttet til riktig kategori. Lenke til kommentar
Admin'c Skrevet 4. januar 2009 Del Skrevet 4. januar 2009 joa, men er kjipt om det bugger. Er og en del funksjoner som incremental backup som er greit for å spare plass. Og autosletting av gamle backuper, samt ftp upload og kryptering Lenke til kommentar
Hans_Henrik Skrevet 6. januar 2009 Del Skrevet 6. januar 2009 (endret) jeg anbefaler at du bruker cd "C:\Programfiler\WinRAR\" set PATH=%CD%; eller i det minste set path=C:\Programfiler\WinRAR\;%path% (trodde ikke "" virket i PATH) @Admin'c RAR har en bryter for Skip existing files/refresh existing files only/kryptering og @ftp upload FTPScript.txt OPEN ftpserveradress login passord binary mput C:\MyBackup.rar BYE batch ftp -i -s:C:\FTPScript.txt kan fint få .bat till og gjøre alt det Endret 6. januar 2009 av Hans_Henrik Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå