Gå til innhold

Hvordan kansellere installering av XP?

Anbefalte innlegg

Hei der. Skal prøve å forklare hvordan problemet oppsto :) :

Altså. Jeg har en maskin med to HD'er. en på 20GB og en på 8GB. Til å begynne med så hadde jeg kun 8GB HD'en. Derfor installerte jeg xp på den. Fikk så tak i 20GB'en. Gadd ikke å installere den med en gang så jeg lot det være en stund. En dag så krasjet maskinen. Ble bare rott uansett hva jeg gjorde. Greit, tenker jeg. Får reinstallere da. Begynte å reinstallere xp på 8GB'ev alle ting :roll:

Plutselig kom jeg på at jeg hadde jo en 20GB som jeg skulle bruke. Kansellerte installering......husker ikke helt hvordan, men jeg restartet ikke bare maskinen ;)

Satte i den nye HD'en (20GB) og installerte XP på den. Jeg byttet kun plass på kabelen så begge HD'ene var ikke i maskinen samtidig.

Tenkte at jeg godt kunne hive inn 8GB'en som en liten backupdisk. Setter den inn som slave på primary og starter opp maskinen. Men nå vil den fortsette installeringen av XP!?

Har sjekket at alle innstiilinger i BIOS er riktige og kan ikke finne ut hvorfor den starter opp? Hvorfor starter den opp?

Gode råd mottas med takk!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Sett inn 8GB'ern som eneste disk i maskina (for å være sikker)

Boot med Win 98 startupdisk el.l

Skriv følgende etter A:

fdisk, y, 3, 1, y, [enter], y

restart.

Boot med Win 98 startupdisk el.l

Skriv følgende etter A:

format C:

Sett inn 20 GB'ern på IDE 0 - Primary master - Sjekk jumper settingene på diskene!

Boot inn i XP på 20GB'ern.

start - run. 'cmd' [enter], convert [stasjonnavnet til 8 GB'ern] /FS:NTFS /V

[enter].

Reboot.

Lykke til!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...