qdos Skrevet 2. januar 2009 Del Skrevet 2. januar 2009 Skal koble en Wii til et nettverk med WPA2-kryptering. Routeren har generert en HEX-nøkkel på 64 tegn, mens Wiien kun aksepterer 63 tegn (ASCII?). Er det noen som har hatt samme problem og funnet en løsning på det? Lenke til kommentar
Ståle Skrevet 3. januar 2009 Del Skrevet 3. januar 2009 Ser sånn ut. http://letmegooglethatforyou.com/?q=wii+wpa2+hex Lenke til kommentar
qdos Skrevet 3. januar 2009 Forfatter Del Skrevet 3. januar 2009 Jeg googlet før jeg postet ja, og forsøkte å konvertere hex til ascii, men den ble ikke godkjent. Derfor forsøkte jeg å poste her... Lenke til kommentar
Ståle Skrevet 3. januar 2009 Del Skrevet 3. januar 2009 Det er instillinger du må gjøre på routeren. Lenke til kommentar
qdos Skrevet 4. januar 2009 Forfatter Del Skrevet 4. januar 2009 Takk for det. Bruker en D-link DIR-655 router, med WPA-Personal-krypting (WPA2 Only), og for å koble meg til denne bruker jeg en Pre-Shared Key på 64 tegn (HEX) som ble autogenerert av routeren under menyvalget Wireless Settings > Wireless Network Setup Wizard. Jeg kan kun legge inn 63 tegn på Wiien, mens nøkkelen som routeren genererte altså var på 64. Etter å ha søkt litt på nett, ser jeg at maksimal nøkkellengde er 63 HEX eller 64 ASCII. Det jeg ikke skjønner er at nøkkelen som routeren har generert er på 64 HEX. Hvordan kan jeg da koble til utstyr som kun har støtte for nøkler med maksimal lengde på 63? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå