Gå til innhold

Netshop anbefaler MIST over Corsair

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Innmaten er ikke lik, MIST og Corsair produseres av forskjellige OEMer. MIST kommer fra ATNG og Corsair produseres hhv. av Seasonic og Channel Well.

Og ja, Netshop eier Microplex (som står bak PSUen), så det er jo en selvfølge at de har fått beskjed om å promotere MIST. ;)

Tidligere modeller hadde kondensatorer av et merke som har pådratt seg et frynsete rykte over hele nettet (Fuhjyuu). Disse har blitt brukt av en del PSU-merker, og under varme viser det seg at de lett kan begynne å feile. Men MIST PSUene bruker ikke disse nå lenger.

Endret av Smirnoff
Lenke til kommentar

Jeg har en MIST 600W rev. 1 i en gammel maskin og bruker Corsair HX620W i en annen.

Å si at MIST'en min er bedre enn Corsairen er ihvertfall en dårlig spøk.

Mulig MIST har blitt bedre med nyere revisjoner, men det kommer jeg ikke til å finne ut ettersom jeg ikke kaster bort flere penger på det merket der.

Sålangt har jeg til gode å finne noe som helst å utsette på Corsairen, og jeg kan egentlig ikke forestille meg hva som skulle være noe særlig bedre med en annen PSU (bortsett fra marginene til utsalgsstedet...).

Endret av andreg
Lenke til kommentar
  • 6 måneder senere...

HW.no's tester (og andre) tester rippel og div på nye PSU, de tester dem ikke med 4 år kontinuerlig bruk, og det er det som betyr noe for oss. Tilogmed Qtek leverer PSU som fungerer fra dag en.

Så, om de skulle vært grundige i testene sine, burde hw.no sjekke ryktet til komponentene som blir brukt i psu'ene. Min erfaring er at integrerte (signal) kretser og kretskort ikke går i stykker, det går derimot galt med kondensatorer og spenningsregulatorer og alt som har med slitsom jobb (mye strøm) å gjøre, dette kan også bety loddepunkter etter min erfaring.

Aldri har jeg hørt en test si mye om disse detaljene. Stor eller liten eller grønn kjøleribbe betyr lite dersom alt er godt balansert.

Jeg hadde en Qtek 400w i 2 år den sviktet aldri, jeg burde derfor være strålende fornøyd med det merket (slik utrykker i allefall mange seg). Jeg mener jeg hadde flaks som ikke ødela noe.

Lenke til kommentar
Tidligere modeller hadde kondensatorer av et merke som har pådratt seg et frynsete rykte over hele nettet (Fuhjyuu). Disse har blitt brukt av en del PSU-merker, og under varme viser det seg at de lett kan begynne å feile. Men MIST PSUene bruker ikke disse nå lenger.

Stemmer. Og mye av det frynsete ryktet Mist har pådratt seg skyldes nok en mildt sagt tvilsom håndtering av reklamasjonssakene i en periode (står mye på forumet om dette). Imidlertid ble disse skikkelig tatt hånd om når det ble tilstrekkelig mye publisitet rundt saken. Det er bra, men sier litt om forhandler. Så jeg har handlet Corsair/Seasonic de siste årene.

Lenke til kommentar

Dette kommer kanskje som en overraskelse på noen, men når man spør en selger om hvilken vare han anbefaler så er det to kriterier han går etter:

1. Lagerstatus

2. Inntjening.

Med tanke på at Mist er netshop/microplex sitt merke så vedder jeg pungen min på at inntjeningen er noen hakk bedre der enn Corsair som er et merke de deler med "hele verden".

Lenke til kommentar
Nå har jeg vært på tlf med to forskjellige netshop selgere som begge anbefalte MIST 650Wattern over Corsair sin 650 watter. Hva mener folket?

Netshop anbefaler Mist, fordi de har VELDIG mye bedre avanse på Mist i forhold til Corsair :)

Det er jeg nesten sikker på :p

Lenke til kommentar

Ikke glem at en viss forhandler også har vist skremmende dårlig håndtering av reklamasjonssakene på Hiper i en periode. Det står det også mye om på forumet.

Etter min mening er hvor man handler like viktig som hva man velger.

Endret av Muffinman
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...