raWrz Skrevet 2. januar 2009 Del Skrevet 2. januar 2009 (endret) Hvordan vil en Tube (er ikke sikker på navnet men hvertfall slik ring som folk kan sitte etter båten i fart) oppføre seg hvis lina ryker og og det er veldig mange kilo oppi en tube som er beregna for 1 person? kjører rundt i glomma (ved Elverum) og der er det veldig smart og hvis lina ryker vil den fly inn i land eller vil den kantre? pleier og sitte 2 15-16 åringer oppi den samtidig (fant ut det var litt morsomt vi ) edit: sorry hvis den er feilposta men har jo noe med båt og gjøre Endret 2. januar 2009 av Submit Lenke til kommentar
Heimdall Skrevet 2. januar 2009 Del Skrevet 2. januar 2009 Tja, jeg er ingen ekspert, men regner med at den stopper rimelig fort. Det er jo ikke akkurat en veldig strømlinjeformet gjenstand vi snakker om her. Noen som vet bedre? Lenke til kommentar
mjo101 Skrevet 2. januar 2009 Del Skrevet 2. januar 2009 Når dette skjedde med meg veltet den bakover .. Lenke til kommentar
Fugitive Skrevet 2. januar 2009 Del Skrevet 2. januar 2009 Prøv å kutt lina under fart, da finner du ut hva som skjer Lenke til kommentar
toy_man Skrevet 2. januar 2009 Del Skrevet 2. januar 2009 Har sett det engang. På glomma ja Skjedde egentlig ikke noe spesielt. Den bare stoppet opp, og så gjorde de som satt oppi at den veltet. Kommer vel ann på hastigheten på båten i det linen ryker regner jeg med. Vet ikke hvor heftig båt du har . Lenke til kommentar
raWrz Skrevet 2. januar 2009 Forfatter Del Skrevet 2. januar 2009 vi har en norkapp (avant?) 620 husker ikke HK på motoren men tror pappa fikk den i 45 - 50 knop Lenke til kommentar
Rune-B Skrevet 3. januar 2009 Del Skrevet 3. januar 2009 Kommer nok mye ann på vektfordeling når dette evt skjer. Men så lenge det ikke er noe særlig med bølger og den "flyr" oppå vannet forblir den nok stabil frem til farten minsker, så om det utgjør en fare for de som sitter oppi med tanke på kjøring på trange steder osv, ville jeg kjørt med dobbel line. Er båtfører som sitter med ansvaret, neppe noe artig med et par liv på samvittigheten. Lenke til kommentar
MoDzoNa Skrevet 4. januar 2009 Del Skrevet 4. januar 2009 (endret) Nå er det jo slik at tuber ikke blir testet for mer enn 20knop. Slik at å kjøre i 40+ er rett og slett galskap og uansvarlig. Men er det ikke slik vi liker det? Har kjørt tube i noen år nå. Har aldri opplevd at linen har slitt. Men ved å stoppe tvert vil du få samme effekten som ved at linen slites pga tube vil gå kun på egen framdrift. Da vil du se at de enten går rundt eller stopper på 2-4 meter. Endret 10. januar 2009 av MoDzoNa Lenke til kommentar
raWrz Skrevet 4. januar 2009 Forfatter Del Skrevet 4. januar 2009 vi kjører ikke 40 knop i glomma det er sånn passe galskap Lenke til kommentar
GamerX Skrevet 26. februar 2009 Del Skrevet 26. februar 2009 Den vil kun velte etter et par meter.. Lenke til kommentar
Nostalgisk Skrevet 3. mars 2009 Del Skrevet 3. mars 2009 hos meg så begynte tube'en nesten umiddelbart å grave seg ned i vannet. lina er jo som regel bundet og ligger høyere enn tube'en. den sørger for at vannet går unnder tube'en i fart og tar imot sjø bedre. Lenke til kommentar
Yavel Skrevet 4. mars 2009 Del Skrevet 4. mars 2009 stopper ganske fort litt etter hvor tungt og hvordan vekten er fordelt Lenke til kommentar
dymoletratag Skrevet 6. mars 2009 Del Skrevet 6. mars 2009 Etter erfaring vil den stoppe opp relativt fort. Om den kantrer e.l. kommer helt an på vektfordelingen. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå