Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Jeg er litt nedenfor nå for tiden

Trueman28

Anbefalte innlegg

Har testet IQ og den var ikke særlig oppløftende.Var vel vitende om et negativt resultat kunne oppstå før jeg tok den IQ testen men måtte få det bekreftet.Er ikke opptatt av å være supersmart men selvtilitten økte ikke da jeg fikk resultatet av Iq testen.Særlig pen er jeg heller ikke.Jeg unngår smile blant folk fordi jeg har sett meg smile foran speilet og det var ikke særlig pent.Er ikke så veldig opptatt av å være superkjekk men jeg skjemmes og gremmes over utseendet.Har heller ingen venner og i det hele tatt liten tro på egne ferdigheter.Dame har jeg forresten ikke heller og det kommer jeg neppe å få med det første..Har vurdert fikse på utseendet litt.Har også tenkt litt på hvordan jeg kan få meg venner men når man har så lav selvtilitt så er det vanskelig også.Vurdert lese mere bøker for å bli smartere eller føle meg smartere.Jeg vil ikke ha sympati men råd som kansje bidrar til øke selvtilitten.

Hilsen Johan 28 år

Endret av Trueman28
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Emnetittelen i denne tråden er lite beskrivende for trådens innhold og det er derfor ingen god emnetittel. Jo bedre og mer beskrivende emnetittelen er, jo lettere er det for andre å skjønne trådens innhold og det vil være lettere å treffe den riktige forumbrukeren med det rette svaret. Ber deg derfor om å endre emnetittel. Vennligst forsøk å tenk på dette neste gang du starter en tråd, og orienter deg om hva vår nettikette sier om dårlig bruk av emnetitler.

Bruk p_edit.gif-knappen i første post for å endre emnetittelen.

Tråden bryter også med tre-ords-regelen.

(Dette innlegget vil bli fjernet ved endring av emnetittel. Ikke kommenter dette innlegget, men ta gjerne og p_report.gif dette innlegget når tittelen er endret, så vil det bli fjernet.)

Lenke til kommentar

Henrik2K har et veldig godt tips, skaff deg en hobby. Og ikke bry deg om IQ, det er bare en moderne måte å skille folk på. Det samme gjelder utseende; til slutt er det alltid det inni som er viktigst.

Mitt forslag er: Begynn å smil! Vis at du er glad til folk, det er en fin måte å folk til å bli interessert i deg.

Endret av Patience
Reaksjon på moderering fjernet
Lenke til kommentar

Takker for respons.Har også en del frykt i kroppen etter noen ekle opplevelser i barndommen.Det sammens med kommentarer om mitt utseende og mine udugelighet har bidratt til gjøre meg til den jeg er i dag.Har vurdert den letteste utveien i gjennom hele julen.Det som hindrer meg er dårlig samvittighet ovenfor egen familie som jeg har fått massiv støtte fra i gjennom hele oppveksten til nå.Uten deres støtte ville jeg kansje ikke vært her i dag.Denne julen har vært den verste jeg har opplevd på mine snart 30 år.Hvis jeg hadde valgt den letteste utveien så ville jeg ødelagt familien min totallt.Tanken på det river hardt i hjertet.Men jeg sliter fortsatt daglig med svært mørke tanker og utelukker ingenting selv om jeg er bestemt på å gi det litt tid for å se om ting endrer seg.

Jeg vet ikke helt hva jeg skal si.Er inne i en dyp blindsone.Bare det å gå seg en tur ut kan hjelpe betraktelig på humøret.Alle de negative tankene forsvinner for en stund helt til tankene om ensomhet og min egen udugelighet dukker opp.

Lenke til kommentar
Hva jobber du med til daglig?

Har du ingen kollegaer du kan komme i kontakt med?

Hei Rudde93.Har ikke vært i jobb på lenge nå.Er trygded og har en på nav som skal hjelpe meg å komme ut i jobb.Planen er at jeg skal være ute i jobb innen ganske kort tid.Dvs 1-3 uker fra mandag av.Mitt største ønske for framtiden er å være i fast jobb.Har ikke vært trygded så lenge (snart 1 år) og jeg ønsker aller helst være i fast jobb.Prestasjons og sosial angst er ekkelt.Før jeg finner meg fast utrygded arbeid trenger jeg bearbeide saker og ting på det psykisk plan men også fysiken som er dårlig.Målet er å fast jobb innen 1-2 år.Om jeg greier det vet jeg ikke men jeg skal gjøre mitt ytterste.Å leve på trygd resten av livet er definitivt ikke noe jeg ønsker meg.snarere tvert i mot.

Lenke til kommentar
Hva slask jobb håper du på?

Ønsker en jobb der man slipper å bruke sosiale antenner.Dvs selger osv passer ikke for meg.Men jeg har lyst å være sliten etter arbeid hvis du forstår hva jeg mener.En jobb der jeg føler jeg gjør nytte og får beveget og rørt på meg.

Lenke til kommentar

kampsport:

-god trening

-gir deg en mestringsfølelse, noe som gir god selvtillitt.

-kommer i kontakt med masse andre aktive mennesker.

hvis du er uføretrygdet er dette et ypperlig alternativ for deg.

vil ærlig påstå trening er et must for alle mennesker.

det finnes kampsporter for alle type mennesker uansett om du er stor eller liten.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...