Gå til innhold

Ny Norsk sterk mann - strongman utøver snart?

Anbefalte innlegg

kom over denne artikkelen her.

http://dt.no/article/20090101/SPORT/957251105#

Om en som het Ole Martin Hansen. vanvittig sterk fyr, 850 kg RAW, uten lovlig utstyr engang, utrolig bra vil jeg si, ligger endel filmer av han på youtube, skal bli fett å følge med på utviklingen hans, gi mannen en bøydrakt og ei skjorte..

benker faktisk mer enn Hulken, men hulken har endel mer i bøy og mark, så han har vel en liten vei å gå der..men skal bli artig.. :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

hehe 65 til 110 på 9 Månder. Høres ut som en solid dose med D-bol, Clomid, Novaldex, Tests, Androl, Deca-Durabolin.

Dere som kommer til å flame meg fordi jeg sier dette ler jeg av.

Tips se filmen Bigger, stronger and Faster. Da vil dere skjønne hva jeg prater om.

Han har vel vært igjenom 2-3 steroids cycles

som varer 6-10 uker. Det vil stemme ganske bra med han sitt resultat.

Dere som tror Strongman verdens eliten er clean da kan dere bare gå å legge dere. Dere som tror powerlifters er clean da kan dere også bare legge dere. Dere som sier noen har bra gener da tar dere feil, greit noen har bedre gener, men det resultat der 65-110 på 9 månder er steroider. Ingen i verden som har super gener.

Nå til dags for å komme opp i toppen som powerlifter og strongman er steroider den eneste veien. Dere som sier imot meg nå vet så lite om denne bransjen.

Men jeg sier ikke det han har gjort er dårlig fordi det kreves bra trening, søvn og kosthold for å få disse resultater, men det er soleklart at han ikke bare spiser masse kylling, er noen sprøyter og piller ;)

Endret av andiss
Lenke til kommentar

Hvorfor i all verden forteller du oss dette og ramser opp en mengde tilfeldige AAS? Det er da vel ingen som hevder at han er ren? Ja de fleste her har vel sett Bigger, Stronger, Faster, og selv om det er en god dokumentar så er den på ingen måte noen fasit.

Les artikkelen litt mer nøye. Han skriver at benkpressen hans gikk opp fra 65 til 110 kg og at han gikk opp 10 kg i kroppsvekt på 9 måneder, noe som slettes ikke er umulig. På mitt beste økte jeg min benkpress med 20 kg på en måned, så at en person med gode forutsetninger øker med 45 kg på 9 ganger lengre tid er slettes ikke usannsynlig. Det er flere 18-åringer her til lands som benker over 110 kg uten å ha brukt AAS, og hvis du tror det er umulig så må det bare være fordi dine egne resultater er dårlige i forhold.

Forøvrig må du slutte å dra alle over en kam. Det finnes forskjellige powerlifting-forbund. Noen av dem har dopingtester, andre har ikke. Man må selvfølgelig bole for å komme til topps i organisasjonene som ikke tester, men ikke generaliser så utrolig mye. Slike uttalelser gir bare hele powerliftingsporten et dårlig navn, og går ut over utøverne som konkurrerer rent.

Ellers så er det helt latterlig at du sier at du vet at du har rett, i stedet for å uttrykke meningen din på ordentlig vis. Ja, du har rett; man må bruke for å komme til topps i Strongman, men ikke være så påståelig og hevd at alle andre som mener noe annet har feil. Greit nok at du mener at det han har gjort ikke er dårlig, men hvorfor all fokuset på at han boler? Det er da hans eget valg, og jeg ser ikke noe umoralsk ved det siden han konkurrerer i en sport der det ikke testes for doping, og hvor alle andre på toppen bruker. At folk drikker alkohol er akkurat like ille. Det er ens egen kropp man utsetter, og skader man seg så går det ikke utover noen andre enn deg selv. Å spekulere blir bare unødvendig uansett siden det finnes dopingfrie styrkeløftere som har like sterke løft som han. Brian Siders f.eks konkurrerer i USAPL som dopingtester og han har en knebøy på 450 kg. Jeg utelukker selvfølgelig ikke at han bruker, men over 300 kg skulle ikke være umulig å løfte rent. Før ble sterke og store styrkeløfter og byggere beundret og sett opp til, men nå ser det mer ut til at folk bare har fordommer.

Endret av awkward
Lenke til kommentar
hehe 65 til 110 på 9 Månder. Høres ut som en solid dose med D-bol, Clomid, Novaldex, Tests, Androl, Deca-Durabolin.

Dere som kommer til å flame meg fordi jeg sier dette ler jeg av.

Tips se filmen Bigger, stronger and Faster. Da vil dere skjønne hva jeg prater om.

Han har vel vært igjenom 2-3 steroids cycles

som varer 6-10 uker. Det vil stemme ganske bra med han sitt resultat.

Dere som tror Strongman verdens eliten er clean da kan dere bare gå å legge dere. Dere som tror powerlifters er clean da kan dere også bare legge dere. Dere som sier noen har bra gener da tar dere feil, greit noen har bedre gener, men det resultat der 65-110 på 9 månder er steroider. Ingen i verden som har super gener.

Nå til dags for å komme opp i toppen som powerlifter og strongman er steroider den eneste veien. Dere som sier imot meg nå vet så lite om denne bransjen.

Men jeg sier ikke det han har gjort er dårlig fordi det kreves bra trening, søvn og kosthold for å få disse resultater, men det er soleklart at han ikke bare spiser masse kylling, er noen sprøyter og piller ;)

Så smart du er. Takk for at du opplyser om at det er stor sannsynlighet for at han har tatt steroider. Og det er meget imponerende å "se" nøyaktig hvilke medikamenter en person har tatt, og hvor mange kurer han har tatt, basert på en økning i benkpress. Eller ramset du bare opp alle typer av AAS og whatnot du kan navnet på? Så flink du er!

Det kan godt hende han hadde noe mer i havregrøten i løpet av de 9 månedene, men den økningen er fullt mulig å få reint. Selv økte jeg fra 80 til 120 på 11 måneder, og da hadde jeg allerede trent i 8-10 måneder når jeg var på 80. Ser ikke på det som noe spesielt. De fleste som begynner å trene seriøst har tilsvarende økninger i begynnelsen, og for en med Ole Martins talent (det er svært få i dette landet som løfter 250 kg med pen teknikk - naturlig eller ikke) er det godt innenfor hva jeg kan tro på.

Lenke til kommentar

Brukerne bes holde seg til sak og ikke person. Personangrep tolereres ikke, og i grove tilfeller vil den aktuelle brukeren bli fratatt tilgangen til forumet. Hva brukere mener om hverandre er ikke tema for tråden, og det er direkte ødeleggende for diskusjonen.

Innlegg med personangrep er blitt fjernet eller redigert. Brukere oppfordres til å bennytte p_report.gif-funksjonen om man kommer over personfokuserte innlegg av negativ art, fremfor å kommentere det i tråden. På den måten kan moderator bedømme saken og vi unngår videre personkrangel.

(Dette innlegget skal ikke kommenters, da det blir ansett som off-topic. Reaksjon på moderering gjøres eventuelt på PM.)

Lenke til kommentar
Dere som tror powerlifters er clean da kan dere også bare legge dere. Dere som sier noen har bra gener da tar dere feil, greit noen har bedre gener, men det resultat der 65-110 på 9 månder er steroider. Ingen i verden som har super gener.

For det første; Styrkeløftere (eller "powerlifters" som du så fint sier det) kan du ikke på generelt grunnlag si at doper seg. Styrkeløft i Norge har et antidoping arbeid få andre idretter kan vise til. Det finnes andre forbund utenfor Norge (Wpo, WPC, 100%raw osvosv) som er "mer liberale" ang testing, og der er det selvfølgelig akkurat like mye doping som i kropsbygging, strongman, wrestling o.l organisasjoner. Styrkeløfterne som blir intervjuet på Bigger Stronger Faster tilhører WPO der det er tilnærmet frie regler. IPF som styrkeløft forbundet i Norge er tilknyttet til er det null tolleranse ovenfor doping.

For det andre; Å øke fra 65-110kg i benkpress på 9 måneder er da virkelig ikke ekstremt, haha :D Det gjelder bare å ha genene litt (trenger faktisk ikke ekstreme gener for å benke 110) på sin side, samt og trene litt ordentlig.

Endret av JohndoeMAKT
Lenke til kommentar

Hvordan kan du vite at han bruker akkurat dette? Jeg trur han kjørte kurer med Testosteron Enantat jeg, noe som er litt sterkere enn den usle Decaen.

Endret av JohndoeMAKT
Lenke til kommentar

får prøve å si no annet her da, 65 - 110 i benk er ikke vanvittig utrolig, økte fra 75-100 i benk på ca 10 uker, med verken piller eller sprøyter, så andiss, påstandene dine holder ikke mål, og alle som har litt peiling på trening, har avfeid dette, selv om flere av innleggene har blitt editert/slettet..

Endret av OZ-Racing
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...