simenss Skrevet 2. januar 2009 Del Skrevet 2. januar 2009 Har kassert den gamle maskinen til fordel for en ny, men får ikke godkjent min ekte Windows XP Professional lisenskode. Vet noen hvordan man går frem for å flytte lisensen fra en gammel til en ny maskin? Lenke til kommentar
Svenni212000 Skrevet 2. januar 2009 Del Skrevet 2. januar 2009 Egentlig er ikke det mulig. Lisenskoden følger hovedkortet til PCen, og det gjelder for både Retail og OEM versjonene. Med andre ord, ved nytt hovedkort kreves ny Windows lisens. Dog jeg ble fortalt en gang; du skal aldri lyve, men du trenger heller ikke alltid fortelle alt som er sant. Velg at du vil ringe for å aktivere Windows. Kommer det så langt at du må snakke med en i kundesupport, forteller du bare at du har byttet harddisk i maskinen og ønsker å aktivere Windows igjen. Det at du har fått nytt hovedkort trenger du ikke nevne. Lenke til kommentar
Uffda Skrevet 4. januar 2009 Del Skrevet 4. januar 2009 Hva mener du med å flytte? Har du reinstallert maskina, eller bare flyttet harddisken? En xp lisens skal du kunne aktivere 5 ganger - etter det så må du ringe til microsoft for å få den aktivert. Lenke til kommentar
simenss Skrevet 4. januar 2009 Forfatter Del Skrevet 4. januar 2009 Har gått fra en selvbygget stasjonær PC til en ny bærbar maskin. Den stasjonære er kastet, og jeg vil nå installere den samme lisensen jeg hadde på den stasjonære på den bærbare. Lenke til kommentar
1915 Skrevet 4. januar 2009 Del Skrevet 4. januar 2009 xp lisensen er ikke fast til hovedkortet når han har bygd pcn selv. hallo folkens.! ja du kan bruke samme keyen på laptopen Lenke til kommentar
simenss Skrevet 5. januar 2009 Forfatter Del Skrevet 5. januar 2009 Da har jeg ringt MS Support og spilt "dum". Men vi fant ut at problemet var at den bærbare maskinen har XP-installasjon hvor lisensfilene er tuklet med (crack e.l.). Support sa da at eneste løsning var å installere en "frisk" XP-versjon. Det er tydeligvis noen systemfiler som er ugyldige. Dette programmet sjekker filene, men fikser de selvsagt ikke. Vet noen om det er mulig å ordne dette uten å måtte installere XP på nytt? I så fall blir det en kjempejobb med backup av alle filer samt reinstallasjon av alle programmer. Grøss. Lenke til kommentar
MindTooth Skrevet 5. januar 2009 Del Skrevet 5. januar 2009 Kan prøve denne, da kan du hente ut nøkkelen som ligger inne. Birger Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå