Gå til innhold

S-video -> Gul inngang.

Anbefalte innlegg

Hey. Jeg vil gjerne ha film på pc'n til tv'n. Alt fungerer fint når jeg bruker s-video til s-video, men har en tv til uten s-video inngang. Så da kjøpte jeg en plugg som går fra s-video kabelen min til en sånn classic gul kabel (sånn som typisk er på sia av tv'n), men da blir bare svarthvitt bilde.

Kan noen forklare meg hva jeg gjør feil, og HVORFOR jeg ikke får farger. Har jeg feil plugg? Må jeg stille noe på tv? må jeg stille på data?

på forhånd takk!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hey. Jeg vil gjerne ha film på pc'n til tv'n. Alt fungerer fint når jeg bruker s-video til s-video, men har en tv til uten s-video inngang. Så da kjøpte jeg en plugg som går fra s-video kabelen min til en sånn classic gul kabel (sånn som typisk er på sia av tv'n), men da blir bare svarthvitt bilde.

Kan noen forklare meg hva jeg gjør feil, og HVORFOR jeg ikke får farger. Har jeg feil plugg? Må jeg stille noe på tv? må jeg stille på data?

på forhånd takk!

Du må stille tven inn på at det er s-video som er koblet til.

Lenke til kommentar

på forhånd takk!

Men hvordan kan jeg gjøre det? For når jeg kobler på den andre tv'n som HAR s-video inngang "skjønner" tv'n selv at det er s-video. Men når jeg har på den pluggen som gjør enden "classic gul" så sier den at det ikke er s-video, og det er jo i og for seg riktig, men jeg får fremdeles svarthvit. Er det vanlig at en manuelt kan overstyre dette?

Jeg kan da også slå i fra meg at jeg må sende noen "andre" signaler fra pc?

Lenke til kommentar

på forhånd takk!

Men hvordan kan jeg gjøre det? For når jeg kobler på den andre tv'n som HAR s-video inngang "skjønner" tv'n selv at det er s-video. Men når jeg har på den pluggen som gjør enden "classic gul" så sier den at det ikke er s-video, og det er jo i og for seg riktig, men jeg får fremdeles svarthvit. Er det vanlig at en manuelt kan overstyre dette?

Jeg kan da også slå i fra meg at jeg må sende noen "andre" signaler fra pc?

Du må bare gå inn på menyen på tven å sette at det er s-video.

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...
Eller så har han ikke støtte for rgb scart, og da funker ikke svideo adapter hvis du bruker dette ...

Har vondt for å se logikken i denne påstanden. Er en 'ikke' for mye ...

Er det RGB inngang så kan det ikke samtidig være S-Video støtte. Og S-Video adapter på SCART gir da sort-hvitt.

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

Hei!

jeg har en S-videokabel, å vil ha bilde fra pc til tv.

Har windows vista. hvordan går jeg da frem?

Er veldig nybegyner, så gjerne enkle forklaringer;)

Takk

Hei!

jeg har en S-videokabel, å vil ha bilde fra pc til tv.

Har windows vista. hvordan går jeg da frem?

Er veldig nybegyner, så gjerne enkle forklaringer;)

Takk

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...