vede Skrevet 2. januar 2009 Del Skrevet 2. januar 2009 (endret) Sorround.no Ser for meg å gå til investering av denne pakken. Ser ut om en veldig god pris. Skal brukes mest til filmtitting, Xbox360, musikk og vanlig TV-Titting. Pakken består av: 1 stk Yamaha RX-V463 i titan eller sort 1 par Dynavoice Magic F-6 EX 1 par Dynavoice Magic S-4EX 1 stk Dynavoice Magic C-4EX 1 stk Proson 8" Subwoofer Har noen noe å si om denne pakken? Er det mye for pengene? Hva er haken med denne siden prisen er så god? Kan den anbefales for en nybegynner som hadde tenkt å egentligt kjøpe et komplett hjemmekinoanlegg? Hva trengs av kabler? Endret 2. januar 2009 av vede Lenke til kommentar
Gjest Slettet-XHLacM Skrevet 2. januar 2009 Del Skrevet 2. januar 2009 (endret) Har noen noe å si om denne pakken? Til prisen? Nei. Er det mye for pengene? Til prisen? Ja. Hva er haken med denne siden prisen er så god? Det finnes bedre ting der ute og subwooferen er ikke mye å skryte av, men det er en god begynnerpakke. Kan den anbefales for en nybegynner som hadde tenkt å egentligt kjøpe et komplett hjemmekinoanlegg? Ja, her får du et komplett hjemmekinoanlegg. Hva trengs av kabler? Høyttalerkabler og optisk kabel (til bruk fra Xbox til receiver). Du trenger også en RCA-kabel fra TV/dekoder til forsterkeren. Endret 2. januar 2009 av Slettet-XHLacM Lenke til kommentar
vede Skrevet 2. januar 2009 Forfatter Del Skrevet 2. januar 2009 (endret) Når jeg tenkte på et komplett hjemmekinoanlegg så tenkte jeg på slikt du får kjøpt på Lefdal, Elkjøp +++ der DVD spilleren er selve Reciveren. Er dette en pakke som vil fungere noen år? Eller er det sånn at jeg om 1-2år bør kjøpe ny? Vil receiveren fungere sammen med Blu-Ray en gang i fremtiden? Siden suben ikke er den beste. Vil jeg legge merke til at den er dårlig eller holder den fint til mitt bruk? Hva brukes RCA kabelen til? Er den for bilde og lyd? For jeg tenkte å koble TV - receiver med HDMI. Xbox - receiver med HDMI og DVD - receiver med HDMI. For denne hadde 2HDMI innganger og 1HDMI utgang? Endret 2. januar 2009 av vede Lenke til kommentar
vede Skrevet 2. januar 2009 Forfatter Del Skrevet 2. januar 2009 Går det an å bruke Dynavoice Magic F-6 EX som bakhøytalere og Dynavoice Magic S-4EX som fronthøytalere? Lenke til kommentar
Gjest Slettet-XHLacM Skrevet 2. januar 2009 Del Skrevet 2. januar 2009 (endret) Når jeg tenkte på et komplett hjemmekinoanlegg så tenkte jeg på slikt du får kjøpt på Lefdal, Elkjøp +++ der DVD spilleren er selve Reciveren. Dette anlegget er mye bedre enn slike playmo-anlegg. Er dette en pakke som vil fungere noen år? Ja; er du forsiktig og ikke spiller så høyt at høyttalerne blir ødelagt holder de sikkert halve livet ditt, om ikke mer. Vil receiveren fungere sammen med Blu-Ray en gang i fremtiden? Receiveren kan ta i mot et LPCM-signal, så ja, du kan nyte høyoppløst lyd fra Blu-ray. Siden suben ikke er den beste. Vil jeg legge merke til at den er dårlig eller holder den fint til mitt bruk? Slik jeg har forstått det er du rimelig fersk innen hjemmekino. Dermed kommer subwooferen høyst sannsynlig til å gi deg opplevelser du ikke trodde var mulig i din egen stue. Ja, den er god nok til ditt bruk. RCA kabelen til? Er den for bilde og lyd? For jeg tenkte å koble TV - receiver med HDMI. Xbox - receiver med HDMI og DVD - receiver med HDMI. For denne hadde 2HDMI innganger og 1HDMI utgang? Glem det jeg skrev over. Du kan selvfølgelig koble alt til via HDMI. Det var bare meg som blandet denne forsterkeren med en annen. Det eneste du trenger da er en "subwooferkabel". Denne fungerer bra. Går det an å bruke Dynavoice Magic F-6 EX som bakhøytalere og Dynavoice Magic S-4EX som fronthøytalere? Ja, men hvorfor i alle dager skal du gjøre dette? Det stilles høyere krav til fronthøyttalerne enn bakhøyttalerne. Du vil bare ødelegge for deg selv hvis du bytter om på disse. Endret 2. januar 2009 av Slettet-XHLacM Lenke til kommentar
vede Skrevet 2. januar 2009 Forfatter Del Skrevet 2. januar 2009 Er rimelig fersk innenfor hjemmekino ja. Til nå har jeg kun brukt Logitech X-620 som sorround anlegg til TV'en. Lenke til kommentar
vede Skrevet 2. januar 2009 Forfatter Del Skrevet 2. januar 2009 Ja, men hvorfor i alle dager skal du gjøre dette? Det stilles høyere krav til fronthøyttalerne enn bakhøyttalerne. Du vil bare ødelegge for deg selv hvis du bytter om på disse. Grunnen for å gjør det var fordi de kan stå på gulvet bak uten å kjøpe stativ. Mens Dynavoice Magic S-4EX kunne henges på veggen da dette er mulig i det rommet jeg skal ha det i. Men det er langt til veggen bak så da må jeg eventuelt sette de på stativ. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-XHLacM Skrevet 2. januar 2009 Del Skrevet 2. januar 2009 (endret) Da er det jo like greit å la være å kjøpe F6 og i stedet kjøre S-4EX både foran og bak. Å ha S-4EX foran og F6 bak er i mine øyene veldig tullete. Nei vet du hva, da lager du heller stativ selv. Les også disse guidene, slik at folk ikke irriterer seg over å måtte forklare deg helt opplagte ting: Kabler Hjemmekinoforsterkere Høyttalere Hjemmekinoinstallasjon Det tar vel en times tid å komme gjennom og forstå alt, men den tiden tar du deg. Endret 2. januar 2009 av Slettet-XHLacM Lenke til kommentar
vede Skrevet 2. januar 2009 Forfatter Del Skrevet 2. januar 2009 Da skal jeg ikke ha S-4 bak og F-6 foran! Lenke til kommentar
Gjest Slettet-XHLacM Skrevet 2. januar 2009 Del Skrevet 2. januar 2009 Så da er det bare å bestille? Lenke til kommentar
vede Skrevet 3. januar 2009 Forfatter Del Skrevet 3. januar 2009 Ja det vil jeg tro. Lenke til kommentar
vede Skrevet 3. januar 2009 Forfatter Del Skrevet 3. januar 2009 (endret) Viss jeg lager et annet oppsett slik som dette: Hvor mye bedre er det? er det nødvendig og oppgradere fra Yamaha RX-V463 til Yamaha RX-V563? 1 par: Dynavoice Magic F-6 EX Black High Glossy til front 1 stk.: Proson Sub 8 Rumble Black 1 stk.: Yamaha RX-V563 7.1 hjemmekinoreceiver Sort 1 stk.: Dynavoice Magic C-4 Black High Glossy Så bruker jeg to Jamo Studio 180 høytalere (som jeg har fra før) til bakhøytalere. I hvertfall sånn til og begynne med. Eller er disse så dårlige at de ikke er brukbare bakhøytalere?? Jamo Studio 180: * Long term power 100W * Short term power 170W * Frekvensgang: 50-20.000 Hz * Følsomhet: 92 dB * Impedanse: 4 til 8 ohm Totalt kr 8060 er det verdt pengene? Endret 3. januar 2009 av vede Lenke til kommentar
vede Skrevet 3. januar 2009 Forfatter Del Skrevet 3. januar 2009 Ikke for å mase. Men det haster litt så er det noen som har noe å si på dette? Lenke til kommentar
Gjest Slettet-XHLacM Skrevet 3. januar 2009 Del Skrevet 3. januar 2009 Er det nødvendig og oppgradere fra Yamaha RX-V463 til Yamaha RX-V563? Hvis du tar skrittet til RX-V663, så har du en meget fremtidsrettet receiver. Lenke til kommentar
vede Skrevet 4. januar 2009 Forfatter Del Skrevet 4. januar 2009 (endret) Så var det da det med disse pengene da. Endret 4. januar 2009 av vede Lenke til kommentar
vede Skrevet 4. januar 2009 Forfatter Del Skrevet 4. januar 2009 Hva trenger jeg av diameter på høytalerkabelen? Lenke til kommentar
Gjest Slettet-XHLacM Skrevet 4. januar 2009 Del Skrevet 4. januar 2009 Det spørsmålet finnes det ingen fasittsvar til, men 2,5mm² til alle høyttalerne, burde fungere tilfredsstillende. Kjøpes på Biltema for en billig penge. Lenke til kommentar
vede Skrevet 5. januar 2009 Forfatter Del Skrevet 5. januar 2009 Da har jeg bestillt: Yamaha RX-V663 Black Proson Sub 8 Rumble Black Dynavoice Magic F-6 EX Black High Glossy Dynavoice Magic C-4 Black High Glossy Lenke til kommentar
Gjest Slettet-XHLacM Skrevet 5. januar 2009 Del Skrevet 5. januar 2009 Gratulerer så mye med en kjempepakke! Lenke til kommentar
vede Skrevet 5. januar 2009 Forfatter Del Skrevet 5. januar 2009 Takker... Satser på at surrond.no, posten og datakjeden.no får gang på det. Kan nesten ikke vente. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå