mendooze Skrevet 10. april 2003 Del Skrevet 10. april 2003 Får ikke mirc til å funke. Det kommer først en feilmelding og ettehvert en annen en og plutselig kommer jeg inn på en utenlansk side.dette skjer hver gang jeg prøver å komme meg inn på Efnet Norge. Noen som har forslag til hva som kan gjøres???? Lenke til kommentar
_Neon_ Skrevet 10. april 2003 Del Skrevet 10. april 2003 Veldig fint om du kunne skrive hva det sto i de feilmeldingene.. litt lettere å hjelpe da. Lenke til kommentar
mendooze Skrevet 10. april 2003 Forfatter Del Skrevet 10. april 2003 enkelt og greit de to feilmeldingene som ligger i hjelp unable to connect to server unable to resolve server eller noe sånt...... :-? Lenke til kommentar
Marxxx Skrevet 10. april 2003 Del Skrevet 10. april 2003 Har du skrevet riktig e-mail. Denne er veldig viktig for MIRC. Lenke til kommentar
laaknor Skrevet 10. april 2003 Del Skrevet 10. april 2003 enkelt og greit de to feilmeldingene som ligger i hjelpunable to connect to server unable to resolve server eller noe sånt...... :-? Unable to connect vil si at den ikke greier å koble server'n, enten fordi serveren er nede, eller fordi (mest sannsynlig) du sitter bak en brannmur. Unable to resolve er det nok ikke, fordi maskina di lokalt ikke har tilgang til DNS, og noe som igjen betyr at du ikke vil kunne surfe heller (med mindre du kjører gjennom proxy, Citrix el.l.) Sitter du på skolen/jobben? mest sannsynlig vil jeg si at det er en brannmur som nekter tilkoblinger til IRC..... Lenke til kommentar
[muffin] Skrevet 10. april 2003 Del Skrevet 10. april 2003 Har du skrevet riktig e-mail. Denne er veldig viktig for MIRC. E-mail viktig for mIRC ? Kan jeg aldri tenke meg. Jeg har alltid brukt falsk e-mail adresse i mIRC, men har aldri hatt problemer av den grunn... Får ikke mirc til å funke. Det kommer først en feilmelding og ettehvert en annen en og plutselig kommer jeg inn på en utenlansk side.dette skjer hver gang jeg prøver å komme meg inn på Efnet Norge. Noen som har forslag til hva som kan gjøres???? mIRC prøver neste sever i listen når den ikke klarer å koble på den første. Du kan disable dette, men jeg husker ikke helt hvor, siden jeg har gått over til trillian, men det er der et sted Lenke til kommentar
mendooze Skrevet 11. april 2003 Forfatter Del Skrevet 11. april 2003 Sitter du på skolen/jobben? mest sannsynlig vil jeg si at det er en brannmur som nekter tilkoblinger til IRC..... Sitter hjemme og har ikke installert en brannmur av noe slag. Problemet er ikke å komme inn på kanaler på mirc, problemet er å komme inn på den norske. Lenke til kommentar
laaknor Skrevet 11. april 2003 Del Skrevet 11. april 2003 Sitter du på skolen/jobben? mest sannsynlig vil jeg si at det er en brannmur som nekter tilkoblinger til IRC..... Sitter hjemme og har ikke installert en brannmur av noe slag. Problemet er ikke å komme inn på kanaler på mirc, problemet er å komme inn på den norske. "Den norske" ? Til EFnet finnes det flere servere.... Og du *må* ikke inn på en av dem..... irc.banetele.no irc.homelien.no irc.daxnet.no Hvis mIRC ikke får koblet til på den server'n du spesifiserer; hopper den på neste server i samme Nett? Så lenge du får koblet til en server på EFnet så kan du chatte med andre som sitter på en EFnet-server.... Skulle gjerne hatt den feilmeldingen du får.... *mistenker K-line* Lenke til kommentar
mendooze Skrevet 11. april 2003 Forfatter Del Skrevet 11. april 2003 La meg si det slik at jeg bare kommer inn på utenlandske kanaler og er stengt ute fra å komme meg inn på noen norske. Lenke til kommentar
laaknor Skrevet 11. april 2003 Del Skrevet 11. april 2003 Hæ????? En hvilkensomhelst norsk? prøv #globelan Du er ikke banna? tastatur-oppsettet stemmer? *EFnet har ikke noe desynch som jeg ser nå* Lenke til kommentar
mendooze Skrevet 11. april 2003 Forfatter Del Skrevet 11. april 2003 Kom inn på en annen norsk en.Virker som det er bare EFnet norge jeg ikke kommer inn på.Er jeg banned, det ordet kom opp når jeg prøvde å koble på.Merkerlig har aldri brukt mirc eller vært på denne eller noen andre kanaler før. Lenke til kommentar
laaknor Skrevet 12. april 2003 Del Skrevet 12. april 2003 Hvis du får meldingen banned op så er saken løst.... Det hender at hele ISP'er blir bannet, så det er nok mest sannsynlig ikke din feil Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå