Ari Gold Skrevet 2. januar 2009 Del Skrevet 2. januar 2009 Hei! På de tre sidene jeg leste i denne kategorien fant jeg ikke noen som hadde sagt noe om dette. Vet at jeg kan google: password on external harddrive, men da kommer det opp mange sider hvor halvparten er totalt ubrukelige. Har altså en Maxtor 500GB ekstern harddisk som jeg vil sette passord på en av mappene. Noen som har tips til program som gjør dette? Den andre muligheten er at jeg kjøper en liten ekstern på 160GB og legger det som skulle vært i mappen over der. Så all hjelp mottas med takk - Ari Gold Lenke til kommentar
Svenni212000 Skrevet 2. januar 2009 Del Skrevet 2. januar 2009 Hva med TrueCrypt ?? Lenke til kommentar
Ari Gold Skrevet 2. januar 2009 Forfatter Del Skrevet 2. januar 2009 Prøvde det nå, men må si jeg ikke skjønte så mye. Er du godt kjent med programmet? Lenke til kommentar
Svenni212000 Skrevet 3. januar 2009 Del Skrevet 3. januar 2009 Ikke så godt kjent nei.. Kan dog forsøke å gi deg en guide: (klikk på bildene for å se orginal størrelse) NB: For sikkerhet, kan det være en ide å ta kopi av viktige filer på stasjonen først. 1. Start True Crypt 2. Klikk på Create Volume 3. Velg; Create an encrypted file container 4. Velg; Standard TrueCrypt volume 5. Sett en hake i Never save history og klikk deretter på Select File 6. Velg stasjonen du vil lagre containeren, gi filen et navn og klikk på lagre. 7. Klikk på Next 8. Velg ønsket Encryption Algorithm og Hash Algorithm 9. Velg hvor stor du ønsker TrueCrypt file containeren skal være 10. Skriv inn ønsket passord 11. Velg ønsket type Filesystem, flytt markøren rundt i boksen og klikk Format når du er klar. 12. Vent litt til Containeren blir ferdig laget -- -- -- For å åpne/lukke kontaineren gjør du som følger: 1. Start True Crypt 2. Klikk på Select File 3. Bla deg frem til Containeren, marker og klikk Åpne 4. Velg ønsket ledig stasjonsbokstav og klikk deretter på Mount 5. Skriv inn passordet og klikk på OK 6. Du kan nå bruke Containeren som en helt vanlig stasjon. 7. For å avslutte lukker du stasjonen og klikker på Dismount. Alle filer lagt i Containeren vil da bli cryptert. Lenke til kommentar
Syar-2003 Skrevet 3. januar 2009 Del Skrevet 3. januar 2009 Husk at truecrypt containeren er en "fil". Er eksterndisken formattert med FAT32 begrenses truecrypt containeren (volumet/partisjonen) til 4GB som er filstørrelses restriksjonen med FAT32. Ønkser du større truecrupt volume formattert må du konvertere hele eksterdisken til NTFS. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå