Gå til innhold

Logitech G9 registrerer ikke sakte bevegelser

Anbefalte innlegg

Heisann.

Har ett utrolig irriterende problem med min Logitech G9 på Vista x64.

Litt vanskelig å forklare, men på noen spill virker det som den rett og slett ikke registrerer at jeg beveger musen sakte. Nesten som om den har en "sensitivity-dødsone", så om jeg kommer under den, så registrerer den ikke no bevegelse.

Ikke alle spill som har dette, de fleste fungerer helt fint, men de som sliter er fullstendig uspillbare (f.eks. Hellgate: London, Tabula Rasa og Prince of Persia: Sands of Time).

Ting jeg har testa selv:

Vsync og mouse acceleration av/på.

Forskjellige polling rates, fra 125 til 1000

DPI, fra 200 til 3200

Med og uten Logitech Setpoint, forskjellige versjoner.

Formatert/Reinstall.

Har googla meg gal, uten å finne ut noe som helst :(.

Any ideas?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Jeg vil tro at dette har med underlaget å gjøre. Prøv på forskjellige underlag/musematter, og se om det hjelper.

Siden musa fungerer helt fint i Windows og i de fleste spill, tviler jeg på at det er underlaget som er problemet. Skal sjekke litt flere underlag for sikkerhets skyld likevell.

Når det gjelder Hellgate: London så ser det ut til å være en bug i spillet (ifølge spillets forum), men jeg har ikke funnet ett eneste tilfelle der noen har dette problemet over flere spill enda. Merkelige greier.

Lenke til kommentar

Har du justert på DPI'er i logitech setpoint tingen? F.eks. der det står fra 100 til 1000 et eller anna i sekundet, sett på 500 eller 1000...

Jeg vil tro det er musematte, eller i setpoint at du har spillgjenkjenning eller noe sånt kanskje, ikke noe jeg har veldig peiling på. men test

Lenke til kommentar
Har du justert på DPI'er i logitech setpoint tingen? F.eks. der det står fra 100 til 1000 et eller anna i sekundet, sett på 500 eller 1000...

Jeg vil tro det er musematte, eller i setpoint at du har spillgjenkjenning eller noe sånt kanskje, ikke noe jeg har veldig peiling på. men test

Er nok ikke underlaget nei :\

Og har slått av alt av application-detection, og prøvd alle mulige komboer av DPI og speed.

Kan minimere problemet med å sette lav sensitivity og høy DPI, men det er fortsatt der.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...