Gå til innhold

Nytt innhold i min PC. (små-gaming)

Anbefalte innlegg

Hei på dere :D

Til jul fikk jeg en eldre gamer PC. den er vell 5 år nå og det meste begynner og bli for smått til mitt bruk. Jeg har sett litt rundt på prisguiden og har funnet de delene jeg trenger og bytte, det er da et nytt hovedkort + CPU + skjermkort. Det jeg har funnet er

Asus Crosshair

AMD Athlon 64 X2 5000

Sapphire Radeon HD 2900 Pro

Skjermkorte er ikke det beste. Kanskje jeg bytter den ut etter vært. kunne tenkt meg noe med SLI :D Jeg tar da vare på det meste gamle, men ser jeg må bytte ut PSU siden min er bare på 400W og hovedkorte krever minst 600W... Men jeg vet ikke om noen her har hørt om Rigs Of Rods (RoR) Men det er spillet jeg spiller ;) Men vist noen her har noe peiling på det hovedkorte/CPU/GPU kunne jeg godt tenkt meg og høre hva dere syns om det, negativt og posestift ;)

Og en ting til :)

Har søkt litt rundt men får bare døde linker, noen som vet om en PCI-express til AGP converter? den gamle GPUen min funker like bra enda, for de som lurer er det en Point Of View GeForce 6800 GS

Takk for at du gadd og lese :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
agp til pci har jeg aldri hørt om, eller finner noe om... dropp det...

hva med et enkelt P43 hovedkort sammen med ati 4830 skjermkort og intel E5200, E7200 eller E7300 cpu?

PCI til agp er det ;) Hehe.

Jeg har mest list til og bruke AMD, siden jeg ikke har forhold til Intel, for og si det rett ut liker jeg ikke Intel i hele tatt (dette er ikke en tråd om hvor mye vi liker og ikke liker Intel) Men Skjermkorte så ganske bra ut ;) Kanskje jeg vurdere det i stede. Men jeg drømmer fortsatt om det hovedkorte :D

EDIT:

Grunnen til at jeg har lyst på et litt dyrere hovedkort er fordi jeg kunne tenkt meg en PC til og bygge videre på.

Endret av daniel_-_-psp
Lenke til kommentar
Ser du har tenkt på litt smågaming:P

Det funker jo fint med et Nvidia GeForce 9600 GT eller ATI Radeon HD 4670.

Hvis du har tenkt å begynne og game litt mer, kjøp Nvidia GeForce 9800GTX...

Nja, vist du søker på Rigs Of Rods så ser du at det er mere et physic spill enn grafikk-spill. Men uannsett, er det noen som i hele tatt vill anbefale det hovedkorte der eller burde jeg finne noe annet med AM2 sokkel?

Lenke til kommentar

Det oppsettet kommer til å fungere, men ikke noe jeg hadde anbefalt :)

400w holder forresten, jeg har 350w og kjører likt eller sterkere system.

Rigs of Rods, kan spille på den pcen, men hva er budsjettet kan sikkert fikse noe bedre.

Krava er vel AMD supported hk og cpu... og en gpu som skal greie å kjøre rigs of rods?

Lenke til kommentar
Det oppsettet kommer til å fungere, men ikke noe jeg hadde anbefalt :)

400w holder forresten, jeg har 350w og kjører likt eller sterkere system.

Rigs of Rods, kan spille på den pcen, men hva er budsjettet kan sikkert fikse noe bedre.

Krava er vel AMD supported hk og cpu... og en gpu som skal greie å kjøre rigs of rods?

Nei, så korslig, en på min alder her inne :D Går i 9. jeg og ;) Ikke for og kritisere men jeg iallefall vill ha en PSU som klarer hovedkortet +++. Slik at PSU'en/hovedkortet ikke brenner seg.

Det jeg må/burde ha er et nytt hovedkort, helst ganske stort +AMD kontitabell sokkel ATX formfaktor, og minst en sata port og en (ide-port, heter det det? de gamle kablene som ble erstattet av sata) kunne og tenkt meg SLI støtte siden jeg kunne tenkt meg et bra skjermkort i fremtiden, da tenker jeg på de nyeste skjermkorta fra Nvidia til 1500-2000kr. planleger og bruke minst mulig penger, altså mindre CPU + GPU. Vill heller ha et stort hovedkort og begynne med, vist du forstår meg :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...