Bjarte88 Skrevet 2. januar 2009 Del Skrevet 2. januar 2009 Hei, har en 98 2.2 camry, aldri vært noe tull på noen måte med den, men no vil den ikke ta inn D(drive) den tar revers som en drøm. Det som er skjedd er følgende, lekasje i oljen som går igjennom radiator, begynner gire rart etterhvert som olje nivået synker, helt normalt, vi fikser lekasjen, fyller på olje, men vil ikke gire, litt bevegelse i bilen på rundt 3k rpm. tar av bunpannen, renser filteret, ingen spon, ingen rare lyder, men vil bare ikke ta drive, men mye turtall kommer motor feil lyset på, den er koblet til automat kassen og såvidt eg har skjønt d, mitt spm er "kan dette være et nødprogram som gir kassen har slått seg inn i når olje nivået ble for lavt, og må nullstilles på en måte" håper på svar, mvh bjarte. frustrert t eier Lenke til kommentar
perjohan Skrevet 4. januar 2009 Del Skrevet 4. januar 2009 Jeg vet ikke noe om det nødprogrammet du nevner. Mulig du har rett, men jeg har aldri hørt om noe slikt. Men kan det derimot være så enkelt som at det er vaieren fra girvelgeren til kassen som er kommet ut av stilling? Den kan justeres. Det er ikke uvanlig at f.eks. skitt eller rustbeskyttelse (nettopp gjort det?) gjør at den går tregere. Eller du kan ha kommet borti den da du gjorde det andre du nevner. Lenke til kommentar
Bjarte88 Skrevet 4. januar 2009 Forfatter Del Skrevet 4. januar 2009 Jeg vet ikke noe om det nødprogrammet du nevner. Mulig du har rett, men jeg har aldri hørt om noe slikt. Men kan det derimot være så enkelt som at det er vaieren fra girvelgeren til kassen som er kommet ut av stilling? Den kan justeres. Det er ikke uvanlig at f.eks. skitt eller rustbeskyttelse (nettopp gjort det?) gjør at den går tregere. Eller du kan ha kommet borti den da du gjorde det andre du nevner. vil ikke utelukke noe her, då en ny kasse svir på økonomien, så det er jo for all del verd sjekke opp i. takker for forslaget Lenke til kommentar
Rebel-Rider Skrevet 5. januar 2009 Del Skrevet 5. januar 2009 1. Kan du beskrive denne lekasjen litt næremere? hvor var denne lekasjen sånn nøyaktig? der går som sagt et oljerør igjennom bilens radiator for å kjøle ned giroljen, men var det på innsiden eller utsiden av radiatoren at det lakk girolje? 2. Hvilken girolje benyttet dere, for å fylle etter? Å nulstille hjernen til automatkassa/motoren er ikke noe problem, ta av minuspolen på batteriet sett nøkkelen i On possisjonen (for å være sikker på at all strøm er tappet) vent så i 30min sett tenningen i off og sett på minuspolen igjen. Lenke til kommentar
Bjarte88 Skrevet 5. januar 2009 Forfatter Del Skrevet 5. januar 2009 1. Kan du beskrive denne lekasjen litt næremere? hvor var denne lekasjen sånn nøyaktig? der går som sagt et oljerør igjennom bilens radiator for å kjøle ned giroljen, men var det på innsiden eller utsiden av radiatoren at det lakk girolje? 2. Hvilken girolje benyttet dere, for å fylle etter? Å nulstille hjernen til automatkassa/motoren er ikke noe problem, ta av minuspolen på batteriet sett nøkkelen i On possisjonen (for å være sikker på at all strøm er tappet) vent så i 30min sett tenningen i off og sett på minuspolen igjen. lekasjen var på koblingen inn i radiatoren, selveste koblingspunktet som ikke var skikkelig tightet, tenkte ikke over d når eg skiftet radiatoren. olje, der brukte vi dex 3 til og fylle med, både før vi skrudde av bunnpannen, og etter. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå