sharkbite Skrevet 2. januar 2009 Del Skrevet 2. januar 2009 Hvor i Hordaland fines det gjedde? Tips på sluker og wobblere? og hva trenger jeg hvis jeg skal fiske gjedde? Lenke til kommentar
SnowDOG_ Skrevet 6. januar 2009 Del Skrevet 6. januar 2009 Man kan få fine gjedder på de vanlig metodene som med wobbler, dødt agn eller store spinnere/sluker men den beste metoden til å ta de store gjeddene er helt klart jerkbait. Testet småe jerkbaits ifjor etter gjedden og eg har aldri fått flere storgjedder etter hverandre som da. Helt sykt! Ellers er det mange fine vann i bergen og hordaland som inneholder store gjeddefruer. Grimevatnet i bergen har eg tatt de fleste store. Vannet er stort og de gode spottene må du nesten finne selv. Nestunnvassdraget har også store gjedder. Gravdalsvannet "koker" av gjedder men har aldri fått noen store der egentlig. Har ikke fisket det på ca 10år da. Jordalsvannet har STORE gjedder og har selv sett flere beister på 7-10kg gjennom årene. Rekordgjedden min er fra det vannet som var ca 6kg. Husk at vannet egentlig er drikkevann men på den lille siden av demningen mot torofabrikken er det lov å fiske. Her eg så den største gjedde og fikk min men hører om beistene som går på andre siden. Ellers skal de aller største gjeddene holde til i et vann i nordhordaland men denne velger eg å holde kjeft om. Lykketil. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå