Gå til innhold

[Løst]Hovedkort helt uten respons...

TRD4U

Anbefalte innlegg

For noen dager siden fikk jeg tak i et MSI KT3 Ultra 2 (MS-6380E Ver 1.0) hovedkort. Problemet er veldig enkelt. Når jeg trykker på-knappen skjer det ingen verdens ting. Jeg har prøvd med to ulike strømforsyninger, to ulike power-switch-ledninger og med og uten både CMOS-batteri, prosessor-kjøler, skjermkort samt andre komponenter som harddisk. Men det gir ingen forskjell. Jeg har lest omtrent hele manualen. (Jeg har ikke klart å finne manual til akkurat dette hovedkortet, men til et veldig likt hovedkort.)

Hva kan problemet være? Er det i det hele tatt håp?

Takk for all hjelp :thumbup:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Nei, jeg kjøpte det ikke nytt (og det er litt av problemet). Jeg fikk det fra en type i "Datadeler som gis bort"-forumet. Jeg har tatt kontakt med han, men han har ikke svart enda. Lurer derfor på om noen kunne gi noen generelle tips før jeg evt. hører fra ham.

Lenke til kommentar
SÅ lenge hk får strøm (du har vel huska den ekstra strømkontakten til cpu?) Deretter ville jeg sjekke at clear cmos jumper ikke sitter på clear.

Er det noen lys på hk som skal lyse når det har kommet strøm på?

Da må jeg takk L O G I M A N veldig mye. :love: Jeg har prøvd CMOS jumperen, men tydeligvis ikke godt nok. Med den på vanlig setting, startet hovedkortet opp og alt fungerer som det skal.

Men jeg lurer inn et lite spm. til. På hovedkortet sitter en Amd Athlon 1,6 GHz prosessor. Oppå den har jeg satt en relativt stor kjøleribbe med vifte. Men jeg har ingen kjølepasta i mellom ribba og prosessorkjernen (med unntak av de restene som allerede var der, men det var ikke mye). Kommer prosessoren til å bli kokt nå? Jeg skal ikke overklokke, kun bruke maskinen til å skrive og surfe på internett, litt film-spilling (lett) og høre på musikk. Noen som har noen tips til hva jeg burde gjøre?

Lenke til kommentar

Fint at problemet løste seg. Er mange ganger svært små bagateller som skaper mye bry :)

Det går fint an å kjøre uten kjølepasta, men det anbefales å ha det på. Pastaen kjøler ingen ting, bare øker kontaktflaten mellom cpu og ribbe. Så lenge du ikke klokker eller noe sånt vil det nok ikke ha noe praktisk betydning. Iallefall så lenge temperaturen har helt ok verdier nå.

Lenke til kommentar

Ja, jeg tenkte på det, at det kan godt være en liten bagatell. Takk så mye enda en gang ;)

Etter å ha spurt meg for i "Kjølings"-delen av forumet har jeg kommet til samme konklusjon, nemlig at jeg klarer meg uten kjølepasta.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...