zaler Skrevet 2. januar 2009 Del Skrevet 2. januar 2009 Jeg har en Viasat HD dekoder, som kunn bruker HDMI kabel som utgang. Problemet mitt er at TVen min kun tar in VGA og DVI. Men jeg ante ingen fare. Jeg kjøpte en ledning med HDMI i den ene enden og DVI i den andre eneste problem er at DVI ikke overfører lyd. Og den eneste alternetive måten og overføre lyd fra dekoderen til en annen enhet er via en digital lyd ledning men det er kunn ingang for "vanlig" lydledning (en sån man bruker til mp3 o.l)i TVen. Ringte til Viasat men eneste svare jeg fikk var "vet ikke, du får høre med forhandler" men forhandler sier vi kan ikke hjelpe deg hør med Viasat... Så HJELP! hva gjør jeg?! Lenke til kommentar
Szmekken Skrevet 2. januar 2009 Del Skrevet 2. januar 2009 Jeg har en Viasat HD dekoder, som kunn bruker HDMI kabel som utgang.Problemet mitt er at TVen min kun tar in VGA og DVI. Men jeg ante ingen fare. Jeg kjøpte en ledning med HDMI i den ene enden og DVI i den andre eneste problem er at DVI ikke overfører lyd. Og den eneste alternetive måten og overføre lyd fra dekoderen til en annen enhet er via en digital lyd ledning men det er kunn ingang for "vanlig" lydledning (en sån man bruker til mp3 o.l)i TVen. Ringte til Viasat men eneste svare jeg fikk var "vet ikke, du får høre med forhandler" men forhandler sier vi kan ikke hjelpe deg hør med Viasat... Så HJELP! hva gjør jeg?! Siden du kun nevner optisk lydutgang, går jeg utifra at du har en Samsung 670. Da har du ingen annen mulighet enn å skaffe en stereoanleggsreciever med optisk lydinngang. Sagt at du ikke har en slik inngang på tven. Egentlig er det merkelig at disse tunerene ikke kan sende bilde/lyd på både anlog og digital utgang samtidig. Da kunne du kjørt lyden ut på scart, og bilde på HDMI/DVi. Tilsvarende HD-mottaker med Harddisk: Pace850 har RCA-lydutganger. Dette mangler imidlertid 670. At Viasat ikke kan hjelpe deg har vel noe med at dette er et problem med din TV, ikke tuneren Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå