Gå til innhold

Problemer med å få ekstern harddisk til FAT32

Anbefalte innlegg

Jeg kjøpte meg en ekstern harddisk idag (Iomega Prestige 500gb, om det skulle bety noe). Den skal jeg ha til FAT32, for den skal brukes med en Xbox 360. Problemet mitt er at jeg ikke får dette til. Prøvde først med XP-maskin og bruke cmd, men da kom det bare at volumet var for stort. Jeg prøvde nå nettopp med Swissknife på en Vista-maskin, men vet ikke om det virka. Jeg så etterpå at Swissknife ikke støtter Vista.

Hvis jeg nå går på "Datamaskin" og høyreklikker på "Lokal Disk" (den eksterne) låser Windows Explorer seg. Før jeg prøvde med Swissknife het disken "Iomega HDD" og ikonet var annerledes. Hvis jeg dobbeltklikker på ikonet (for å komme inn på den) låser Explorer seg igjen. Jeg tok ut og inn USB-kabelen istad (vet ikke om det var så lurt), mens den MULIGENS holdt på å formatere (er ikke sikker, fikk ingen Progess-bar).

Hva gjør jeg nå? Laster ned SwissKnife på en XP-maskin?

Vet at innlegget ble litt rotete, men prøvde bare å få med all infoen. :p

EDIT: Nå finner ikke PCen med XP harddisken min. Klarte jeg å fucke hele disken min når jeg brukte SwissKnife med Vista?

Endret av Knewt
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Den virka ikke. En opplysning til: Når jeg kobler til harddisken til en PC (enten Vista-PCen eller XP-PCen) går alt sirups-treigt. Btw, nå ligger disken i Min datamaskin på XP-maskinen. Og en ting til: SwissKnife starter ikke på noen av PCene lenger. På Vista-maskinen kommer: SwissKnife har sluttet å virke. På maskinen med XP står bare loaderuta til SwissKnife, uten at noe skjer.

Ok, nå er ståa den: Jeg fant disken i Datamaskinbehandling, men på Filsystem (der det SKULLE stått FAT32/NTFS) er det blankt. Hvis jeg høyreklikker på disken skjer det ikkeno. EDIT: Nå kom det opp (etter noen minutter) og det står: Brukt plass: 0 byte. Ledig plass: 0 byte. Kapasitet: 0 byte. Filsystem: RAW. Hmm.

Jeg prøver nå å formatere disken til NTFS i Datamaskinbehandling.

Chavalito: Fikk åpna linken i IE, men det var irrelevant. Hadde NTFS på disken min. Takk for tipset, anyways!

Endret av Knewt
Lenke til kommentar

Hvis du bare bruker Microsoft sin metode, ja.

SwissKnife pleier å fungere. Ellers tror jeg det er mulig å få til med Linux CD, eller UBCD.

Slett partisjonen og lag ny før du formaterer. For hvis du har laget partisjon med Vista så er den ikke nødvendigvis kompatibel med alt annet.

Endret av hårek
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...