Frigg33 Skrevet 2. januar 2009 Del Skrevet 2. januar 2009 Jeg lurer på om det er noen her som har tatt/holder på med bachelorgrad i informasjonsteknologi. Jeg synes dette virker som en interesant retning å gå. Jeg har lest litt om det på nettet, men det jeg fant var egentlig tynt. Jeg lurer på om det er noen som kan fortelle litt om hva man gjør og kanskje litt om personlige erfaringer og opplevelser Dere kan også kontakte meg på PM hvis dere føler for det. Lenke til kommentar
The Stig Skrevet 3. januar 2009 Del Skrevet 3. januar 2009 (endret) Hei. Litt spørs hvor du skal gå, da - slik jeg har skjønt det - er det nokså stor forskjell på inneholdet fra skole/universitet til skole/universitet. Jeg driver for tiden med Informasjonsbehandling (Informatikk) på Høgskolen i Molde, men jeg vet ikke om det var noe slik du hadde tenkt? Kan ihvertfall legge til at det er et greit studie, men jeg er dessverre noe skuffet, da skolen har nedprioritert studiet kraftig - og det går nå mot nedleggelse. Jeg valgte dette studiet da jeg ville slippe de tyngste programmeringsfagene, som de har ved rene Informatikk-linjer, dog virker det nå som det er uunngåelig. Mitt inntrykk er dessverre at disse "nymotens" IT-studiene (som heter alt annet enn Informatikk) er nokså tynne på innhold (ihvertfall bachelor), men kan dog fungere som en fin inngangsportal. Endret 3. januar 2009 av The Stig Lenke til kommentar
ITOslo Skrevet 3. januar 2009 Del Skrevet 3. januar 2009 Jeg har en Bachelor i informatikk fra NTNU. Er stor forskjell på studiene rundt omkring, noe spesielt sted du ser på? Lenke til kommentar
The Stig Skrevet 3. januar 2009 Del Skrevet 3. januar 2009 stadskle, har det vært et greit studie? Jeg ser for tiden selv på Informatikk ved NTNU, men er litt redd at jeg kommer til å slite med matematikken. Jeg har nettopp hatt "Innføring i programmering" (Visual Basic (NET)), et fag, som såvidt jeg vet er stort sett likt overalt. Har jeg en mulighet uten noen særlig mattekunnskap, eller burde jeg gjøre noe med det først? Frykter at jeg kan gå i en felle på andre året. Lenke til kommentar
Frigg33 Skrevet 4. januar 2009 Forfatter Del Skrevet 4. januar 2009 Jeg har en Bachelor i informatikk fra NTNU. Er stor forskjell på studiene rundt omkring, noe spesielt sted du ser på? Høyskolen i Bergen stadskle, har det vært et greit studie? Jeg ser for tiden selv på Informatikk ved NTNU, men er litt redd at jeg kommer til å slite med matematikken. Jeg har nettopp hatt "Innføring i programmering" (Visual Basic (NET)), et fag, som såvidt jeg vet er stort sett likt overalt. Har jeg en mulighet uten noen særlig mattekunnskap, eller burde jeg gjøre noe med det først? Frykter at jeg kan gå i en felle på andre året. Hvordan er det faget, er det vanskelig å sette seg inn i et nytt programmeringspråk? Lenke til kommentar
The Stig Skrevet 4. januar 2009 Del Skrevet 4. januar 2009 Du må ha en viss interesse for data, selvsagt. Vi var 30 påmeldte ved studiestart, hvor jeg kan gjette at 20 av disse hadde ingen sans for data - kurset ble fort for vanskelig, og de forsvant. Jeg hadde ingen erfaring med programmering på forhånd, men en god del annen IT-kunnskap, som jeg klarte å anvende til en viss grad. Ergo skal du kunne klare fint å sette deg inn i et nytt språk med litt over middels interesse og litt lesing For enkelte kommer programmeringen helt naturlig, og er knapt utfordrende - andre finner det veldig vanskelig, og må jobbe hardt for å komme like langt. Men igjen, slikt er det med det meste her i livet Lenke til kommentar
ITOslo Skrevet 4. januar 2009 Del Skrevet 4. januar 2009 stadskle, har det vært et greit studie? Jeg ser for tiden selv på Informatikk ved NTNU, men er litt redd at jeg kommer til å slite med matematikken. Jeg har nettopp hatt "Innføring i programmering" (Visual Basic (NET)), et fag, som såvidt jeg vet er stort sett likt overalt. Har jeg en mulighet uten noen særlig mattekunnskap, eller burde jeg gjøre noe med det først? Frykter at jeg kan gå i en felle på andre året. Jeg hadde 3MX da jeg startet og da var matematikken på informatikk relativt enkel, mye enklere enn det du har på siv. ing. (Jeg hadde første året mitt der). Den største baugen sånn sett er vel alg. dat. hvis dere fortsatt har dette sammen med siv. ing. studentene. Grunnen til at jeg byttet var friheten, det å kunne velge så mye selv følte jeg som en stor frihet og jeg fikk den utdannelsen jeg ville ha. Lenke til kommentar
Frigg33 Skrevet 6. januar 2009 Forfatter Del Skrevet 6. januar 2009 Du må ha en viss interesse for data, selvsagt. Vi var 30 påmeldte ved studiestart, hvor jeg kan gjette at 20 av disse hadde ingen sans for data - kurset ble fort for vanskelig, og de forsvant. Jeg hadde ingen erfaring med programmering på forhånd, men en god del annen IT-kunnskap, som jeg klarte å anvende til en viss grad. Ergo skal du kunne klare fint å sette deg inn i et nytt språk med litt over middels interesse og litt lesing For enkelte kommer programmeringen helt naturlig, og er knapt utfordrende - andre finner det veldig vanskelig, og må jobbe hardt for å komme like langt. Men igjen, slikt er det med det meste her i livet Jeg må si meg i samme situasjon som du var, har ikke noe særlig erfaring fra programmering men er veldig interesert i IT. Hva slags programmering var det dere lærte i starten ? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå