Phyx Skrevet 2. januar 2009 Del Skrevet 2. januar 2009 Finnes det noen måte og få fler SATA porter på uten og betale en formue? Har et HK med 6 porter men trenger kanskje etterhvert fler. Har kikket på kontroller kort men de er utrolig dyre. Finnes det billigere kontroll kort en de som er på de fleste norske nettsteder? Lenke til kommentar
GullLars Skrevet 2. januar 2009 Del Skrevet 2. januar 2009 (endret) Finnes det noen måte og få fler SATA porter på uten og betale en formue? Har et HK med 6 porter men trenger kanskje etterhvert fler. Har kikket på kontroller kort men de er utrolig dyre. Finnes det billigere kontroll kort en de som er på de fleste norske nettsteder? 4 SATA porter til 800kr 2 sata porter til 300kr Disse fungerer greit hvis du ikke skal ha raid. Hvis du vurderer å ha så mye lagringsplass ville jeg heller gått for en (eller fler hvis du har flere eSATA utganger...): SATA docking stasjon med både USB2 og eSATA til ca 250kr. Disse finnes i mange utgaver, men hvis du ikke har løse IDE harddisker burde du gå for en med eSATA. Da kan du bare kjøpe en haug med 1TB SATA disker, og putte de i boksen når du skal ha tak i innholdet, og så har du de 6 diskene i maskinen din til det innholdet du bruker aktivt hele tiden. Jeg har en tilsvarende sak, men den er en overgangsbrakett og ikke en dockingstasjon, og har USB. Det går litt tregt og er tungvint å bytte, så jeg anbefaler docking med eSATA. Endret 2. januar 2009 av GullLars Lenke til kommentar
Phyx Skrevet 2. januar 2009 Forfatter Del Skrevet 2. januar 2009 Takker. Glemte jo bort og kikke på komplett.no siden jeg handler minimalt der nå. Men den 4 porters kontroll kortet så jo bra ut. De andre modellene som jeg har sett er det raid på noe som jeg ikek trenger og de koster ca 2000-2500,- Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå