Ludd3r Skrevet 2. januar 2009 Del Skrevet 2. januar 2009 (endret) Hei, jeg bestilte 64 bit vista for sirka 5 dager siden så kom den idag. Men jeg har et problem fordi når jeg satt inn disken kom dette: Installasjonsprogrammet kan ikke kjøres på dene versjonen av operativsystem. Prøv å starte opp fra installasjonsmediet for å installere Windows. Hvordan kan jeg oppgradere til 64 bit da? Trenger jeg bare og endre produkt nøkkelen fra da jeg installerte 32 bit? Endret 2. januar 2009 av Ludd3r Lenke til kommentar
k-orm Skrevet 2. januar 2009 Del Skrevet 2. januar 2009 Du må boote fra Vista-DVDen. Altså sett inn plata og restarte maskina. Eventuelt må du inn i BIOS for å sette DVD-ROM som første boot device. Er det bærbar eller stasjonær maskin du har? Lenke til kommentar
Ludd3r Skrevet 2. januar 2009 Forfatter Del Skrevet 2. januar 2009 Det er stasjonær, og hvor finner jeg BIOS? Lenke til kommentar
k-orm Skrevet 2. januar 2009 Del Skrevet 2. januar 2009 hvor finner jeg BIOS? Ved å trykke Delete-knappen før Windows starter. Lenke til kommentar
Ludd3r Skrevet 2. januar 2009 Forfatter Del Skrevet 2. januar 2009 (endret) OK. Nå er jeg inne på BIOS, hvem av disse skal jeg gjøre noe med nå: Virtualization [Disabled] AMD K8 Cool&Quiet control [Auto] Hard Disk Priority [Press Enter] First Boot Device [Floppy] Second Boot Device [Hard Disk] Third Boot Device [CDROM] Password Check [setup] HDD S.M.A.R.T. Capability [Enabled] Away mode [Disabled] Init Display First [PCI Slot] Jeg er ikke så god på pc. Endret 2. januar 2009 av Ludd3r Lenke til kommentar
SpecialForce Skrevet 2. januar 2009 Del Skrevet 2. januar 2009 Hei. Kan du se etter om du finner noe "press tast to change boot order" eller lignende? Det er ikke så lett å veillede folk på ting i bios da mange bioser er veldig forskjellige. Lenke til kommentar
Ludd3r Skrevet 2. januar 2009 Forfatter Del Skrevet 2. januar 2009 Nei, det finner jeg ikke Lenke til kommentar
TCi Skrevet 2. januar 2009 Del Skrevet 2. januar 2009 (endret) Det er ikke mulig å oppgradere fra 32bit. Man må installere alt fra grunnen av. Vet ikke hvilken PC du har, men de fleste kan velge oppstartsenhet ved å trykke F12 ved oppstarten. Velg så CD-rom. De fleste maskiner er også satt til å starte fra CD før harddisk som standard. Endret 2. januar 2009 av TCi Lenke til kommentar
k-orm Skrevet 2. januar 2009 Del Skrevet 2. januar 2009 Det er ikke mulig å oppgradere fra 32bit.Så man kan ikke beholde instillingene man har, og eventuelle filer man har i 'mine dokumenter' osv. ? Lenke til kommentar
SpecialForce Skrevet 2. januar 2009 Del Skrevet 2. januar 2009 Jo, men da må de filene lagres et annet sted. Da må du ha en ekstern disk. Lenke til kommentar
Trainman Skrevet 2. januar 2009 Del Skrevet 2. januar 2009 Er harddisken din delt i to partisjoner legger du alt du vil ta vare på over på den partisjonen som ikke inneholder Vista. I BIOS er det <First Boot Device> som skal endres til CD/DVD-ROM. Gjøres ved å trykke F5/F6 for sette den øverst. Må navigere til den først. Så velger du EXIT med å lagre og resten bør gå av seg selv. Følg videre anvisninger. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå