Gå til innhold

BK: Havets hoggtenner kvesses


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Ja, det er svært pent. Selv om det viser et litt opprørt hav, så har det en ro for meg. Jeg kunne jo aldri tenkt meg å bo langt fra havet, så det er tross alt et bilde av et element som jeg elsker. Kanskje det er derfor det gir meg en ro når jeg ser på det.

 

Jeg ser for meg at jeg sitter i en hytte nær havet, og ser på det gjennom et stort vindu. Med café avec på et lite bord ved siden av meg. Komposisjon og sideformat bidrar selvsagt også til at jeg liker det.

Lenke til kommentar

Høh... ble ikke så veldig imponert. Eller tuller hele gjengen her med fyren?

-Flere meget synlige støvkorn i kameraet som vises på bildet

-sjøen er litt for stille til å kunne føles som noe verdig kjempe mot fjellet

-bildet synes jeg er for bredt

-:)

Lenke til kommentar

Støvkorn kan lett fjernes. Det er forøvrig egentlig et "(ganske) flott" bilde, selv om jeg ikke tok meg tid å skrive noe konstruktivt sist.

 

Men — det mangler litt "opmh". Det er en smule for flatt (lyset) og monotont (fargen). Det er nok ikke tvil om at motivet kan heves et hakk og to ved å arbeide litt drama inn i det med "Dodge & Burn" og litt mindre "blåstikk" på "tanna" og de største bølgebevegelsene.

Lenke til kommentar
Plutselig hengte alle seg opp i signaturen min :p

 

Joda, jeg har interesse av å ta bilder av dyr også, men tror nok jeg vil holde meg til ville dyr, ikke oppstilte / planlagte macrobilder av småkryp etc..

 

så du tror at macro bilder alltid er oppstilt/planlagt? Da tar du vedlig feil, for det er akkurat det motsatte :p

Lenke til kommentar
Plutselig hengte alle seg opp i signaturen min :p

 

Joda, jeg har interesse av å ta bilder av dyr også, men tror nok jeg vil holde meg til ville dyr, ikke oppstilte / planlagte macrobilder av småkryp etc..

 

så du tror at macro bilder alltid er oppstilt/planlagt? Da tar du vedlig feil, for det er akkurat det motsatte :p

 

Nei, tror ikke det.

Men mange av bildene jeg har sett i denne sjangeren passer ikke helt min interesse for fotografi, that`s all.

 

Vil forresten takke for stor interesse for bildet :D

 

Selvfølgelig er det ting å sette fingeren på, men ærlig talt er dette mitt hittil mest vellykkede (godt mottatte) bilde på forumet.

Og jeg føler allerede nå at jeg kan takke dere som kritikere for akkurat dèt, for at jeg hadde de tekniske råd / påpakninger i bakhodet da jeg tok bildene av Bleiksøya, (som forresten er et av fuglefjellene i Norge med flest hekkende fuglearter) og kom fram til dette utsnittet som endelig resultat.

 

Takk!

 

Var vanskelig å vite hvordan jeg best mulig fanget inn en storm som var på vei inn.

Ja det var et aller helvettes uvær, reiv flere fjøstak og verandaer, flere bygder her var fri for strøm fram til inatt, og veiene var uframkommelige.

Men da var det blitt mørkt.

Som tidligere fisker har jeg en liiiiten anelse om uvær til havs. Ser at jeg ikke fanget opp bølgene så bra, men det skal sies at på det tidspunkt bildet ble tatt var ennå ikke storbåra rukket å være på sitt største.

 

Alt i alt er jeg uansett glad for at det var såpass interessant at det skapte debatt om det var elendig eller bra :w00t:

Lenke til kommentar
Plutselig hengte alle seg opp i signaturen min :p

 

Joda, jeg har interesse av å ta bilder av dyr også, men tror nok jeg vil holde meg til ville dyr, ikke oppstilte / planlagte macrobilder av småkryp etc..

 

så du tror at macro bilder alltid er oppstilt/planlagt? Da tar du vedlig feil, for det er akkurat det motsatte :p

 

Nei, tror ikke det.

Men mange av bildene jeg har sett i denne sjangeren passer ikke helt min interesse for fotografi, that`s all.

 

Vil forresten takke for stor interesse for bildet :D

 

Selvfølgelig er det ting å sette fingeren på, men ærlig talt er dette mitt hittil mest vellykkede (godt mottatte) bilde på forumet.

Og jeg føler allerede nå at jeg kan takke dere som kritikere for akkurat dèt, for at jeg hadde de tekniske råd / påpakninger i bakhodet da jeg tok bildene av Bleiksøya, (som forresten er et av fuglefjellene i Norge med flest hekkende fuglearter) og kom fram til dette utsnittet som endelig resultat.

 

Takk!

 

Var vanskelig å vite hvordan jeg best mulig fanget inn en storm som var på vei inn.

Ja det var et aller helvettes uvær, reiv flere fjøstak og verandaer, flere bygder her var fri for strøm fram til inatt, og veiene var uframkommelige.

Men da var det blitt mørkt.

Som tidligere fisker har jeg en liiiiten anelse om uvær til havs. Ser at jeg ikke fanget opp bølgene så bra, men det skal sies at på det tidspunkt bildet ble tatt var ennå ikke storbåra rukket å være på sitt største.

 

Alt i alt er jeg uansett glad for at det var såpass interessant at det skapte debatt om det var elendig eller bra :w00t:

 

det er jo hyggerlig :)

 

Hvis du vill ha insperasjon til gode landskaps bilder, sjekk ut photo.net!!

Der finner du både proffe og semi proffe landskaps fotografer

 

sjekk ut denne linken:

 

http://photo.net/photodb/member-photos?photo_id=7463644

Lenke til kommentar
leste og såg litt inne på den linken og han ene der inne har et godt poeng som er at nøkkelen til gode landskapsbilder mm er sånne filter på linsa som gjør at du kan trekke frem de aller flotteste fargene både på himmelen og landskapet samtidig

 

Stemmer, filter kan være en bra ting for landskaps bilder. HDR er også verdt å ta med seg!!

Lurer på åssen filter som er best osv. og hva prisen på noe slikt ligger på?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...