Gå til innhold

Enda en kul demo: Lord of the rings conquest - hva slags sjanger er egentlig dette?

Anbefalte innlegg

Tok en pause fra Prince of Persia her om dagen og lastet ned demoen til LOTR Conquest. Jeg tenkte at det skulle bli drittkjedelig, siden det var basert på en film, og at jeg ville gå lei av det med en gang.

Da jeg derimot startet demoen tenkte jeg "wow, for en fet grafikk". Jeg kunne ikke slutte å se på det rennende vannet under føttene mine. Og da jeg begynte å spille synes jeg det var dritkult.

Jeg elsket å bytte mellom de forskjellige klassene, og jeg takket Odin for at det ikke var noen flaue historie-sekvenser som brøt opp handlingen. Bare ren action som er veldig godt laget. Alt fra ildsverdet til giftpilene var det kjempegøy å bruke. Animasjonene er feilfrie, visuelt skarpe og underholdende. Som action-spill stiller det opp med god variasjon, responsive teknikker som er som støpt for en slagmark preget av gode fysikk-effekter.

Orkene ser kanskje altfor genererte ut, men det hindrer ikke morroa. Da jeg tok spillet over på nettet ble det enda mer morsomt. Men det som får meg til å undre, er at det er et visst strategisk preg i spillet, som du ikke ser i vanlige actionspill.

Det at du skal holde soner, bruke de riktige krigerne og kjempe mot horder av gangen. Det minner litt om et strategispill, bare at du er der det skjer, istedenfor i et fugleperspektiv der du kontrollerer hele troppen.

Er det noen som har spilt lignende spill som dette? Det finnes sikkert, men jeg har aldri prøvd lignende. Kanskje det finnes spill innen denne sjangeren som er enda bedre, hva nå enn sjangeren er for noe. Kan noen anbefale lignende titler?

Skal jeg finne på et navn blir det noe alá "tredjepersons strategi-action spill".

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har ventet på spillet her veldig lenge til PC, har store forhåpninger. Er det demo ute til PS3 så skal det lastes ned dønn !

Eneste kjipe med spillet som jeg har lest er antall spillere på slagmarken, er visstnok bare 8vs8 kamper. Med tanke på hvor store slagmarkene er i LOTR historien så syns jeg dette virker snodig men.

Lenke til kommentar

Du spiller kun deler av slagmarken om gangen. Og på nettet så virket det som det var NPC'er med i morroa. Det var mer enn nok med bare 16 spillere totalt, jeg ble drept hele tiden. Det var morro å spille et såpass utfordrende spill igjen. Tenker det er dritkult når man spiller splitscreen med kompiser i stua.

Jeg fikk ikke sjekket det, men håper det støtter voicechat.

Jeg ser for meg at Ringenes Herre-fans kjøper dette. Jeg har aldri i livet kjøpt et spill basert på en film før. Jeg er av den oppfattningen av at de kun lages for å tjene penger og at kvaliteten ikke har noe å si. Men dette var virkelig noe annerledes. Og så kommer det jo lenge etter at filmene var aktuelle.

Lenke til kommentar

LOTR spillene er unntaket ja. BFME spillene er jo regnet som en av de beste RTS spillene som har vært. Innovative spill som har inspirert nyere RTS spill også. BFME spillene har jo stort aktivt miljø den dag idag også. Geniale spill.

Lenke til kommentar
LOTR spillene er unntaket ja. BFME spillene er jo regnet som en av de beste RTS spillene som har vært. Innovative spill som har inspirert nyere RTS spill også. BFME spillene har jo stort aktivt miljø den dag idag også. Geniale spill.

Du sikter til Real Time Strategy som sammenligning? Det er jo egentlig ikke helt riktig. Fordi du bygger ingen byggninger her, og kommanderer ingen tropp.

Det er mest et actionspill, der du har kontroll over kun én figur, som du styrer kampteknikkene på med forskjellige knappekombinasjoner som er lett-tilgjengelige. Med disse avanserer du deg framover i et brett, der veien egentlig er lagt opp på forhånd, ganske linært.

Men samtidig så har du en haug med botter som gjør akkurat det samme som deg, og ser helt like ut. Dermed mister du identiteten din i spillet, du er bare en av mange. Og måten slagene er organisert på ligner veldig på hvordan hærer møtes i et RTS spill, alle finner noen de kan slakte hver for seg. Og dette med å erobre områder som kjernen i spillet ligner jo også på et RTS-spill, der det er om å gjøre å overta alle basene på brettet.

Lenke til kommentar
kan man ha både en europa avount og en USA acount på samme maskin?

og er det npe mulighet for og bli bannet av og ha begge? :p

vill teste demoen.

Dette går helt fint :) Og det du laster ned kan spilles med begge accountene. :) Det er tydelig lagt opp til at det skal gå an, så ingen fare for å bli bannet av dette.

Lenke til kommentar

Du sikter til Real Time Strategy som sammenligning? Det er jo egentlig ikke helt riktig. Fordi du bygger ingen byggninger her, og kommanderer ingen tropp.

Han snakker om BFME som er Battle for Middle Earth som absolutt er RTS-spill. Meget gode RTS også. Jeg likte de svært godt.

LOTR Conquest, hvilken film er det basert på? Eller er det basert på LOTR-universet? Det er en vesentlig forskjell her, spør du meg. Skal i alle fall teste ut demoen. Ligger den kun på US, eller har den kommet til EU også?

Lenke til kommentar

Han snakker om BFME som er Battle for Middle Earth som absolutt er RTS-spill. Meget gode RTS også. Jeg likte de svært godt.

LOTR Conquest, hvilken film er det basert på? Eller er det basert på LOTR-universet? Det er en vesentlig forskjell her, spør du meg. Skal i alle fall teste ut demoen. Ligger den kun på US, eller har den kommet til EU også?

Tror den e basert på filmene, men e nok en del fra selve universet og. Ska ikkje si meg sikker.

Dette syns eg var kjempegøy. glede meg til å spille i HelmsDeep.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...