Gå til innhold

Militæret og huslån

Standal

Anbefalte innlegg

Hei.

Jeg er innkalt til førstegangsteneste 23. mars.

I August 08 kjøpte jeg meg en leilighet til 2 mill., og tok da opp ett lån på 2 mill.

Er dette grunnlag nok for og få fritak? Eller betaler militæret så store lån? Er jo 100.000+ i renter i året...

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

De betaler da både renter og forsørgertillegg og tull og vas til en masse folk hvert år. De som sørger for dette og de som eventuelt kan førtidsdimittere deg/sende deg hjem arbeider helt uavhengige av hverandre. Kun medisinsk personell kan endre tjenestedyktighetsstatusen din (samt sesjonsoffiser), og de gir faen i lånet ditt.

Lenke til kommentar
Nei det er ikke så mye penger, men det er penger bortkastet i forhold til og velge en som ikke har lån da.. Er heller ikke noe motivert for og være i forsvaret, så håper de ikke vil ha meg der pga lånet...

tror jeg brukte over 100 000 bare på patroner på skytebana i løpet det halve året jeg var der, 100 000 er ikke mye i forhold til andre utgifter.

det er så klart billigere å ta noen andre, men dine ekstra utgifter er "ubetydlige" for forsvaret.

tviler på at du trenger å informere på forhånd, med mindre de spør etter det så trenger de stort sett ikke vite det

men, du kan jo ringe VPV på 03003 og høre hva dem sier...

Lenke til kommentar
over 14'000 patroner, faktisk. Var du MG-ener? :)

kun AG3.

var på skytebana stort sett 2 ganger i uka, gikk gjerne en del hundre skudd pr gang.

en stund etter rekrutten var det skjeldent vi hadde noe annet enn 100 skudd i magasinene, fylte de opp flere ganger i løpet av dagen.

har ikke noe annet enn ett godt gjetta tall, men det er ikke uralistisk.

joda, hadde en veldig skyte-glad troppsjef...

Lenke til kommentar

ble selv innkalt til tjeneste i 2006, fikk min arbeidsgiver til å sende en søknad om utsettelse på tjesnest , pga at jeg var en nøkkelperson i bedriften og det var svært vanskelig å finne personell til min stilling.

og jeg sende inn dokumenter på huslån og alle mine andre utgifter , noe som var bortimot 16.000kr pr mnd.

fikk utsettelse , og har vel egentlig ikke hørt noe fra dem utenom et par sms i året, " du vil ikke bli innkalt til tjeneste i XXXX "

og nå som vi har fått barn så koster det militæret en kvart million i året å ha meg der...

håper de tar til fornuft og ikke innkaller meg.. :D

men som det blir sagt her, kun på medisinsk grunnlag du kan slippe militæret.

men du vil nok få utsettelse , og kanskje du aldri havner der :D

Lenke til kommentar
over 14'000 patroner, faktisk. Var du MG-ener? :)

kun AG3.

var på skytebana stort sett 2 ganger i uka, gikk gjerne en del hundre skudd pr gang.

en stund etter rekrutten var det skjeldent vi hadde noe annet enn 100 skudd i magasinene, fylte de opp flere ganger i løpet av dagen.

har ikke noe annet enn ett godt gjetta tall, men det er ikke uralistisk.

joda, hadde en veldig skyte-glad troppsjef...

Hehe, ja Forsvaret er sløsing deluxe, husker rett før vi skulle dimme fikk vi gå amokk med rødfisen som var igjen, vi hadde også sånn sensor utstyr som sier fra når man treffer, skal si det pep og ulte den dagen ja :)

Lenke til kommentar
..og nå som vi har fått barn så koster det militæret en kvart million i året å ha meg der...

håper de tar til fornuft og ikke innkaller meg.. :D

hehe, for å urolige deg var det en vernepliktig soldat her i fjor på 25 år, med 2 barn.

Fatter ikke at forsvaret i det hele tatt gidder å kalle inn de personene.

Grunnen de oppgir er at de vil ha litt modne personer inne blandt de vernepliktige.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...