HeidiH Skrevet 2. januar 2009 Del Skrevet 2. januar 2009 (endret) Jeg ser meg nå helt nødt til å kjøpe meg en ny PC siden min gamle Acer Aspire 3000 begynner å bli litt vel gammel og skrantete. Problemet er at det er jo så mange PCer, ord og uttrykk der ute at det er nok til å ta motet fra de fleste. Derfor trenger jeg deres hjelp! Jeg bruker min PC til bildebehandling, internett, musikkavspilling osv., men ikke spill eller noe stor nedlastning av f.eks. musikk og film. Jeg bruker den nok i gjennomsnitt 6 timer daglig - noen ganger mer, noen ganger mindre. Jeg vil helst ha en PC som takler å ha en del programmer gående samtidig og som takler bildebehandling av store filer. Jeg tenkte å kjøpe en PC på rundt 3-4000 kr, men tenker jeg kanskje burde strekke meg til rundt 5000 for å være sikker på å få en god PC som varer litt. Hva trenger jeg? Trenger jeg så mye som 4GB RAM (jeg vet knapt hva det betyr)? Jeg har funnet noen PCer som virker interessante, men kan dere si meg om de er for "mye" til mitt bruk? Hvilke passer eventuelt best? Skal jeg gå ned på noe? * HP * Pacard Bell #1 * Pacard Bell #2 * Acer Er det kanskje noen andre her som passer bedre: Elkjøp? Har surfet litt rundt for å finne litt gode priser, men synes Elkjøp kanskje er de som har de gunstigste prisene. Er det riktig? Jeg prøver forresten å finne ut hvilke spesifikasjoner min egen gamle PC har for å sammenligne litt. Er virtuelt minne det samme som RAM minne? Håper noen kan hjelpe meg - da blir jeg superglad Endret 2. januar 2009 av HeidiH Lenke til kommentar
Supreme P. Skrevet 2. januar 2009 Del Skrevet 2. januar 2009 Enten Hp eller P-B #1 Why you ask? Bedre hardware, dedikert skjermkort og greier. Lenke til kommentar
HeidiH Skrevet 2. januar 2009 Forfatter Del Skrevet 2. januar 2009 Takk for svar! Men du tror ikke de PCene er litt for mye til mitt behov? De koster jo litt, så jeg vil ikke bruke mye penger på noe jeg egentlig ikke trenger. Når det er sagt, kommer jeg nok til å bruke så mye penger hvis det er det jeg må gi for å få en god PC til mitt bruk Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå